امروزه گوشی های هوشمند جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما شده اند. در حین استفاده مداوم از این گوشی ها و نصب برنامه های مختلف روی آن ها ممکن است مشکلاتی برای گوشی هوشمند شما به وجود بیاید. حالت ایمن یا safe mode در گوشی های هوشمند حالتی است برای محافظت از گوشی در برابر برنامه های مخرب یا بدافزارها، اختلال در سیستم عامل یا هر مشکلی که امنیت و سلامت گوشی را تهدید کند. مهم ‌ترین کاربرد حالت ایمن، نصب یا حذف به ‌روزرسانی ‌های سیستم ‌عامل است. با نصب فایل‌های متفرقه در حالت ایمن، امکان شخصی ‌سازی بیشتر امکانات گوشی نیز برای شما فراهم خواهد شد. با توجه به خطراتی که این کار می‌ تواند داشته باشد، پیشنهاد می‌ شود تمامی فایل ‌هایی که در حالت ایمن نصب می‌ کنید را از سایت‌ های معتبر دریافت کنید.

حالت safe mode در اندروید

فعال کردن حالت Safe mode در گوشی های اندروید

برای فعال کردن حالت safe mode در گوشی های اندروید ابتدا گوشی را خاموش کنید. بعد از روشن شدن گوشی دکمه کم کردن صدا را فشار داده و نگه دارید تا گوشی شما بوت شود. وقتی کلمه "safe mode" را در گوشه پایین سمت چپ مشاهده کردید، می توانید دکمه را رها کنید. بدین ترتیب حالت ایمن در گوشی اندرویدی شما فعال خواهد شد. در ادامه به بررسی حالت ایمن در برخی از برندهای گوشی هوشمند می پردازیم.

فعال کردن حالت ایمن در گوشی شیائومی

برای فعال کردن حالت safe mode در گوشی شیائومی نیز طبق مراحل گفته شده در بالا عمل کنید. گوشی را خاموش کنید، سپس با نگه داشتن دکمه پاور و روشن کردن گوشی دکمه کم کردن صدا را نگه دارید. بدین ترتیب وارد منوی حالت ایمن می شوید و می توانید safe mode را فعال کنید.

✅ بیشتر بخوانید: 3 ترفند فوق العاده برای حذف برنامه های ناخواسته از گوشی 

حالت ایمن یا Safe mode در گوشی شیائومی چه زمانی فعال می شود؟

حالت ایمن یا Safe mode در گوشی های اندروید همانطور که از اسمش پیداست حالتی است برای محافظت گوشی هوشمند از مشکلاتی از قبیل برنامه های مخرب یا بدافزارها، اختلال در سیستم عامل گوشی و هر اختلال و مشکل دیگری که سلامت و امنیت گوشی را به مخاطره می اندازد. در خصوص این اختلالات و مشکلات می توان به موارد زیر اشاره کرد که حالت ایمن در گوشی شیائومی را فعال می کنند.

  • کاهش توان پردازشی گوشی

  • ضربه فیزیکی وارد شده به گوشی

  • آپدیت ناقص یا اختلال در سیستم عامل

✅ پیشنهاد زودکمک: علت هنگ کردن گوشی اندروید بعد از آپدیت کردن

کاهش توان پردازشی گوشی

کاهش توان پردازشی می تواند حالت safe mode را در گوشی شیائومی شما فعال کند. این مشکل می تواند به علت عوامل مختلفی از جمله پر بودن حافظه گوشی یا افزایش دما و حرارت در گوشی رخ دهد. بدین ترتیب حالت safe mode به صورت خودکار فعال می شود.

ضربه فیزیکی وارد شده به گوشی

در برخی موارد ضربه خوردن گوشی می تواند باعث آسیب دیدن یکی از تراشه ها یا هارد گوشی شود. در این صورت حالت ایمن گوشی شیائومی به صورت خودکار فعال می شود.

آپدیت ناقص یا اختلال در سیستم عامل

در فرآیند آپدیت شدن قابلیت های جدیدی به گوشی اضافه می شود. برای نصب نسخه جدید از سیستم عامل بخش های جدیدی جایگزین بخش های قدیمی تر در سیستم عامل می شوند. در صورتی که این فرآیند به درستی و کامل انجام نشود اختلالاتی در سیستم عامل گوشی به وجود می آید. این امر باعث می شود که سیستم امنیتی گوشی فعالیت نرم‌ افزارها را متوقف کند. بدین ترتیب حالت safe mode در گوشی شیائومی فعال می شود.

رفع مشکل فعال شدن حالت Safe mode در گوشی شیائومی

در صورتی که فعال شدن حالت ایمن در گوشی شیائومی شما به علت یک مشکل مقطعی مانند کاهش توان پردازشی گوشی که به دلایلی که پیشتر شرح داده شد باشد، با خروج از این حالت و راه اندازی مجدد گوشی این مشکل رفع خواهد شد و گوشی به صورت عادی کار می کند. اما در مواردی که فعال شدن حالت safe mode در گوشی شیائومی به علت ایراد سخت افزاری مانند آسیب دیدن تراشه ها باشد تا زمان برطرف نشدن این مشکل، گوشی به حالت عادی برنخواهد گشت. در این رابطه جهت تعمیر گوشی خود می توانید با واحد تعمیر تخصصی گوشی تیم زودکمک درارتباط باشید. 

📱 تعمیر گوشی شیائومی Poco M3 با گارانتی

خارج شدن از حالت Safe mode گوشی شیائومی

وقتی حالت ایمن گوشی شیائومی فعال می شود تاچ گوشی هم از کار می افتد. در این حالت دکمه پاور گوشی کار کلیک کردن و دکمه های کنترل صدا بالا و پایین کردن گزینه ها را انجام می دهند. در صورت فعال شدن خودکار حالت safe mode در گوشی شیائومی با انتخاب گزینه آخر در منو یا Reboot گوشی را راه اندازی مجدد کنید. در صورتی که پس از راه اندازی مجدد گوشی همچنان وارد حالت ایمن شد گوشی ایراد سخت افزاری پیدا کرده که لازم است تعمیر شود.

 

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران