تعمیر پلاتر هارد و تعویض آن

پلاتر یکی از قطعات مهم هارد است که خراب شدن آن می تواند دردسرساز باشد. تعمیر پلاتر هارد و تعویض آن لازم است که به صورت کاملا تخصصی انجام شود. چرا که هارد دیسک، فضایی برای ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات است و صدمه دیدن آن می تواند موجب از دست رفتن اطلاعات شما شود. در این مقاله قصد داریم شما را با این قطعه آشنا کرده و به مسئله تعمیر و تعویض پلاتر هارد بپردازیم.

تعمیر پلاتر هارد و تعویض آن

✔ تعمیر هد هارد در مدل ها و برندهای مختلف 

آیا تعمیر پلاتر هارد امکان پذیر است؟

قبل از پرداختن به موضوع تعمیر پلاتر هارد دیسک، شما را با این قطعه آشنا می کنیم. پلاتر هارد همان صفحه دایره ‌ای شکل مغناطیسی در هارد است که برای ذخیره سازی داده‌ ها در هارد دیسک مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس پلاتر هم معمولا از آلومینیوم است. هنگامی که هارد دیسک عملیات خواندن و نوشتن را انجام می ‌دهد، پلاتر هارد شروع به چرخیدن می‌کند و هد هارد داده ‌ها را بر روی آن می‌ خواند و می ‌نویسد.

به طور کلی می توان گفت که پلاتر هارد می تواند مقادیر زیادی از داده ‌ها، مانند اسناد، تصاویر، ویدیوها، برنامه‌ ها و سیستم‌عامل ‌ها را ذخیره کند. از پلاترها می ‌توان برای ایجاد نسخه ‌های پشتیبان از اطلاعات مهم برای محافظت در برابر از دست دادن آن ها در صورت خرابی هارد یا سایر مشکلات دیگر، استفاده کرد. همچنین، برای ذخیره‌ سازی بلندمدت داده‌ هایی که نیاز به دسترسی مکرر به آن ها نیست، مانند آرشیوها یا داده ‌های غیرفعال نیز پلاترها مناسب هستند.

مسئله تعمیر یا تعویض پلاتر هارد، به نوع و شدت آسیبی که پلاتر دیده است برمی گردد. برای بررسی این مورد، لازم است که هارددیسک توسط کارشناسان مجرب تعمیرات هارد بررسی و عیب یابی شده و سپس برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کرد. واحد تعمیر هارد زودکمک، با بهره مندی از حرفه ای ترین کارشناسان تعمیر هارد، کلیه خدمات تعمیرات تخصصی انواع هارد از جمله تعمیر پلاتر هارد و تعویض آن را با گارانتی معتبر ارائه می دهد.

مشاوره آنلاین زودکمک

✔ تعمیر موتور اسپیندل هارد

تعویض پلاتر هارد

تعویض پلاتر، یکی از تخصصی‌ترین سرویس ‌های تعمیر هارد است. به علت مهم بودن این قطعه و ارتباط مستقیم آن با ذخیره سازی داده ها و اطلاعات، تعویض این قطعه هم باید در مراکز تخصصی و از طریق جراحی هارد توسط کارشناسان مجرب انجام شود. تعویض پلاتر هارد زمانی ضروری می‌گردد که خراش‌ هایی در این بخش ایجاد شده باشد و پلاتر قادر به انجام وظیفه خود نباشد. خرابی این قطعه، به راحتی از شکل فیزیکی آن قابل تشخیص است. خرابی پلاتر، با خطوطی خراشیده بر روی سطح آن نشان داده می شود.

در برخی موارد خراب شدن پلاتر موجب از دست رفتن اطلاعات و حذف آن ها می‌گردد که در این شرایط نیاز است تا با استفاده از شیوه‌های نوین بازیابی اطلاعات هارد، برای ریکاوری داده های از دست رفته اقدام کرد.

تعداد پلاترها در هارد

تعداد پلاترها در هاردهای مختلف، متفاوت است. یک هارد می تواند تنها یک پلاتر داشته یا دارای دو یا حتی سه پلاتر باشد. هر چه تعداد پلاترها در هارد بیشتر باشد، فضای ذخیره‌ سازی آن هارد نیز بیشتر است. برای مثال، در اکثر هاردهای 1.8 اینچی و 2.5 اینچی که مخصوص لپ تاپ هستند، دو پلاتر وجود دارد اما در هاردهای 3.5 اینچی، 3 پلاتر وجود دارد. برخی از کامپیوترهای رومیزی قدرتمند هم هاردهایی با 4 پلاتر دارند.

گفتنی است که، هر چه تعداد پلاترهای هارد بیشتر باشد، کار تعمیرات آن هم سخت ‌تر می شود. از این ‌رو، لازم است که برای تعمیر پلاتر هارد، به مرکزی معتبر و مطمئن مراجعه کرد.

تعویض پلاتر هارد

✔ قابلیت S.M.A.R.T در هارد و نحوه عملکرد آن

هزینه تعمیر پلاتر هارد و تعویض آن چقدر است؟

هزینه ترمیم و تعویض پلاتر هارد دیسک، بسته به برند سازنده هارد و شدت خرابی این قطعه متغیر است. زودکمک، با ارائه تمامی خدمات تخصصی جراحی هارد که تعمیر و تعویض پلاتر نیز یکی از این خدمات است، بهترین و مناسب ترین قیمت را بر حسب خدمات حرفه ای ارائه شده برای شما، تضمین می کند. همچنین، تمامی این خدمات شامل گارانتی معتبر زودکمک نیز می شوند. در نتیجه، می توانید با خیالی آسوده، تعمیرات هارددیسک خود را به ما بسپارید.

برای درخواست تعمیرات، می توانید با شماره 1662 تماس گرفته یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت بفرمایید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران