گوشی های طرح آیفون

گوشی های آیفون همیشه جذابیت زیادی برای کاربران گوشی های هوشمند دارند. با توجه به بالاتر بودن قیمت این گوشی ها نسبت سایر گوشی های هوشمند، برخی افراد رو به خرید گوشی های طرح آیفون یا اصطلاحا گوشی های فیک آیفون می آورند. این گوشی ‌ها در ظاهر شبیه به نوع اصلی هستند، اما در واقع از نظر امکانات و کیفیت تفاوت ‌هایی با مدل‌ های اصلی آیفون دارند. در ساخت این گوشی‌ ها از پردازنده‌، حافظه‌، دوربین‌ و باتری ضعیف ‌تری استفاده شده است. گوشی های طرح iphone با رابط کاربری شبیه  iOS طراحی شده اند اما در واقع این گوشی ها سیستم عامل اندروید دارند. در ادامه این مقاله به بررسی این گوشی ها و معایب آن ها می پردازیم.

گوشی های طرح iphone

مشخصات گوشی های طرح iphone

گوشی های فیک iphone توسط شرکت های متفرقه چینی و ویتنامی ساخته می شوند. این گوشی‌ ها از نظر ظاهری، اندازه، رنگ، وزن و جنس بدنه، کاملا مشابه با محصول اصلی هستند و تفاوت ظاهری آن ها را با نسخه اصلی به سختی می شود تشخیص داد. برخی از گوشی های کپی آیفون از رم و حافظه داخلی بالایی برخوردار هستند و توانایی اجرای برنامه ها و بازی های سنگین را دارند، اما سخت افزار به مراتب ضعیف تری نسبت به نسخه های اصلی در این گوشی ها استفاده شده است. پردازنده، باتری، دوربین و سایر قطعات داخلی در گوشی های طرح آیفون، کیفیت پایینتری در مقایسه با آیفون های اصلی دارند. همچنین سیستم عامل گوشی های کپی iphone اندروید است و فقط با رابط کاربری مشابه با ios طراحی شده است.

📱 ترفندهای تشخیص آیفون اصلی از تقلبی رو اینجا یاد بگیر. 

معایب گوشی های فیک آیفون

برخی از معایب گوشی های فیک iphone عبارتند از:

  • عدم پشتیبانی از برنامه ‌ها و سرویس‌ های معتبر

  • کیفیت دوربین بسیار پایین

  • کیفیت پایین صفحه نمایش

  • عدم پشتیبانی کارآمد و به روزرسانی

  • عدم وجود قطعات در بازار

  • مقدار رم و رام دروغین

  • کیفیت ساخت پایین

  • خطرات امنیتی

گوشی‌ های تقلبی معمولا با استفاده از مواد ارزان قیمت و کیفیت ساخت پایین تولید می‌ شوند. از این جهت مشکلات فنی متعددی مانند خرابی سریع تر، عمر کوتاه ‌تر باتری، از دست رفتن کیفیت تصویر و صدا، عملکرد نامناسب دوربین و... برای این گوشی ها وجود دارد. تولیدکنندگان گوشی‌ های طرح آیفون قابلیت به روزرسانی و دریافت نسخه های جدید سیستم عامل و آپدیت های امنیتی را ندارند، از این رو شما را با مشکلات نرم افزاری و امنیتی روبرو می کنند. همچنین گوشی ‌های فیک آیفون ممکن است با برخی از برنامه ‌ها و سرویس‌ های معتبر سازگار نباشند. برنامه‌ هایی که بر روی گوشی ‌های اصلی به خوبی کار می‌کنند، ممکن است بر روی گوشی‌ های تقلبی آیفون به درستی عمل نکنند یا در اصل نصب نشوند. همچنین با اندازه گیری میزان امواج مغناطیسی گوشی های طرح iphone و اصلی به این نتیجه رسیده اند که میزان امواج در گوشی های تقلبی iphone بالاتر است و به مرور زمان می تواند برای سلامتی کاربر مخاطره آمیز باشد.

مشاوره آنلاین زودکمک

📱 می دونی هشدارهای حیاتی گوشی آیفون چیه؟ 

سوالات متداول کاربران در خصوص گوشی های طرح آیفون

عملکرد دوربین در گوشی های طرح iphone چگونه است؟

معمولا در این گوشی ها دوربین‌های بی‌کیفیتی به‌کار رفته و عملکرد ضعیفی دارد. به طور کلی نمی توان انتظار دوربین حرفه ای که در آیفون های اصلی به کار رفته را از این گوشی ها داشت.

شباهت ظاهری گوشی های فیک و اصلی آیفون چقدر است؟

این گوشی ها از نظر ظاهری بسیار شبیه به نسخه های اصلی هستند. به گونه ای که اگر گوشی فیک و اصلی را کنار هم قرار دهید معمولا متوجه تفاوتی در شکل ظاهری نخواهید شد.

آیا گوشی های کپی آیفون بعد از مدتی خاموش می شوند؟

اگر یک گوشی طرح آیفون بی کیفیت چینی را تهیه کرده باشید، احتمال خاموشی وجود دارد. اما با خرید محصول باکیفیت و شناخته شده جای نگرانی در این رابطه نیست.

گوشی طرح iphone بخریم یا نه؟

از آن جایی که این گوشی ها می توانند دردسرساز شوند و مشکلاتی زیادی داشته باشند و همچنین با توجه به کیفیت ساخت بسیار پایین تر گوشی های طرح آیفون نسبت به نسخه های اصلی، خرید این نوع گوشی ها توصیه نمی شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران