تشخیص آیفون تقلبی از نمونه اصلی، یکی از مهم ترین دغدغه های کسانی است که قصد خرید گوشی آیفون دارند. کیفیت بسیار بالا و سهولت استفاده از گوشی آیفون، چیزی است که موفق ترین محصول اپل را بسیار مطلوب و گران می کند. با این حال، افزایش محبوبیت آیفون، این فرصت را به جعل‌ کنندگان می ‌دهد تا گوشی های تقلبی را با قیمتی ارزان در بازار به فروش برسانند. اگر قصد خرید گوشی apple دارید، برای شناسایی نوع اصلی این گوشی ها در بازار، باید با ترفندهای تشخیص گوشی آیفون اصلی از تقلبی آشنا باشید. چون آیفون های تقلبی علاوه بر نداشتن کارایی و کیفیت نوع اصلی، کاربر را بسیار دچار مشکل می کنند. به همین دلیل ما در این مقاله، روش های کاربردی تشخیص آیفون تقلبی را به شما معرفی می کنیم.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

 

راه های تشخیص آیفون تقلبی

از آنجایی که نام تجاری اپل مترادف با محصولات ممتاز و باکیفیت است و گوشی های آیفون، گسترده ترین محصولات این برند هستند، بسیاری از مردم علاقه دارند این گوشی ها را داشته باشند. اما وجود آیفون ‌های تقلبی و لوازم جانبی تقلبی اپل آنقدر افزایش پیدا کرده است که گاهی اوقات تشخیص آنها بسیار دشوار است. به همین دلیل، آشنایی با نشانه های تقلبی و اصل بودن آیفون، بسیار مهم است. لذا ما در این مقاله، مهم ترین نشانه های تشخیص آیفون تقلبی را به شما معرفی می کنیم. نصب Launch iTunes و Apple Store، نصب Siri، بررسی ویژگی های قفل کردن دستگاه، بررسی رنگ درصد باتری، بررسی صفحه کلید، بررسی وب سایت اپل برای وضعیت گارانتی و پوشش شبکه، چک کردن ظرفیت حافظه و چک کردن IOS، از جمله روش های تشخیص گوشی آیفون اصل از فیک هستند که در این مقاله مورد برسی قرار می گیرند.

 

تشخیص آیفون تقلبی

برای شناسایی نوع اصلی این گوشی ها در بازار، باید با ترفندهای تشخیص آیفون تقلبی آشنا باشید.

نصب Launch iTunes و Apple Store

اولین راه برای تشخیص آیفون تقلبی، راه اندازی iTunes و Apple Store در آیفون مورد نظر شما است. اگر iTunes پس از نصب و راه ‌اندازی کار نکرد، آیفون شما اصلی نیست. همچنین، سعی کنید Apple Store را راه اندازی کنید. هنگامی که روی آیکن Apple Store ضربه می زنید، یک آیفون اصلی باید شما را به فروشگاه اپل ببرد. اگر گوشی شما اپل استور را دانلود می کند اما وارد آن نمی شود، یعنی آیفون شما تقلبی است. گاهی اوقات با انجام این کار، به سادگی می توانید از خرید آیفون تقلبی جلوگیری کنید.

 

 

نصب Launch iTunes و Apple Store

 


نصب Siri

نکته دیگر در بررسی و تشخیص آیفون تقلبی، نصب بودن برنامه Siri در گوشی است. اگر برنامه Siri در گوشی شما از قبل نصب شده است، سعی کنید آن را راه اندازی کنید و ببینید آیا کار می کند یا نه. سیری، دستیار تلفن همراه آیفون است که تنها روی آیفون اصلی کار می کند. اما در صورتی که آیفون شما تقلبی باشد، این برنامه کار نمی کند. البته ممکن است کار نکردن Siri دلایل دیگری هم داشته باشد که باید به طور دقیق بررسی شوند.

 

نصب Siri

 


بررسی ویژگی های قفل کردن گوشی اپل

یکی از بهترین روش های تشخیص گوشی آیفون اصلی از تقلبی، بررسی سبک قفل آن است. صفحه قفل آیفون اصلی، دارای یک اسلاید متحرک برای باز کردن قفل است و دائماً از چپ به راست به حالت برجسته در می آید. اما گوشی های تقلبی تنها یک اسلاید بی حرکت برای باز کردن قفل دارند. این یکی از سریع ترین و بهترین راهها برای تشخیص آیفون تقلبی است.

 

 

بررسی ویژگی های قفل کردن گوشی اپل

 


بررسی رنگ درصد باتری iphone

نکته دیگر برای بررسی سریع و تشخیص آیفون تقلبی یا اصلی، بررسی درصد رنگ باتری است. درصد رنگ باتری آیفون، در صفحه اصلی آن سفید است. اگر قصد خرید آیفون دارید، حتما هنگام خرید، درصد باتری در صفحه اصلی را چک کنید؛ چون هر رنگی به غیر از رنگ سفید، نشانه تقلبی بودن آیفون است.

 

بررسی رنگ درصد باتری iphone

 


بررسی صفحه کلید موبایل apple

در کیبورد آیفون های اصلی، روی نوار فاصله، کلمه space نوشته شده است و همچنین یک ایموجی در سمت چپ نوار فاصله دارد. در حالی که در آیفون های جعلی، روی نوار فاصله، کلمه space نوشته نشده است. همچنین در آیفون های جعلی، به جای قسمت ایموجی، دکمه کاما مشاهده می شود. این نشانه ها برای تشخیص آیفون تقلبی، بسیار به شما کمک می کنند.

 

 

بررسی صفحه کلید موبایل apple

 


بررسی وب سایت اپل برای وضعیت گارانتی و پوشش شبکه

یکی دیگر از روش های تشخیص آیفون تقلبی از مدل اصلی، بررسی وضعیت گارانتی آیفون و وضعیت پوشش شبکه است. برای انجام این کار، به سایت بررسی اپل بروید و شماره سریال آیفون خود را وارد کنید. نحوه پیدا کردن شماره سریال آیفون خود را می توانید با یک سرچ ساده پیدا کنید. اگر گوشی شما اصل باشد، جزئیات آن نمایش داده می شود.

 

بررسی وب سایت اپل برای وضعیت گارانتی و پوشش شبکه

 


چک کردن ظرفیت حافظه

یکی از ویژگی های گوشی های شرکت اپل این است که اسلات کارت حافظه ندارند. بنابراین برای تشخیص آیفون تقلبی، باید بررسی کنید که موبایل شما ظرفیت ذخیره ‌سازی قابل افزایش دارد یا نه؛ چون آیفون های اصلی فاقد این ویژگی هستند. بنابراین، اگر آیفونی را پیدا کردید که به شما امکان استفاده از کارت SD برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی می دهد، قطعاً اورجینال نیست.

 

 

چک کردن ظرفیت حافظه

 


چک کردن سیستم عامل موبایل apple

اپل آیفون از iOS به عنوان سیستم عامل رسمی و انحصاری خود استفاده می کند. اگر آیفونی پیدا کردید که دارای سیستم عامل دیگری غیر از iPhone iOS بود، آن گوشی قطعا تقلبی است. بنابراین، چک کردن سیستم عامل گوشی، یکی از روش های کاربردی تشخیص آیفون تقلبی است.

 

چک کردن سیستم عامل موبایل apple

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران