بررسی کامل تفاوت تلویزیون های هوشمند با اندروید

امروزه پیشرفت تکنولوژی نسبت به گذشته بسیار سریع تر شده و انواع مختلفی از تلویزیون ها در بازار در دسترس کاربران است. مدل های هوشمند و اندروید دو مدل از محبوب ترین تلویزیون های موجود در بازار هستند که ممکن است برای بسیاری از کاربران گیج کننده باشند. بررسی تفاوت تلویزیون های هوشمند با اندروید باعث می شود که کاربرانی که قصد خرید تلویزیون دارند بتوانند با این دو مدل به صورت کامل آشنا شده و با توجه به ویژگی های هریک، مدل مناسب خود را بیابند. اگرچه ممکن است برخی کاربران فکر کنند که اصلی ترین تفاوت تلویزیون های هوشمند با اندروید در نوع سیستم عامل آنها است،

اما به گفته کارشناسان تعمیر تلویزیون این دو مدل تفاوت های دیگری نیز با یکدیگر دارند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.نکته دیگری که لازم است پیش از بررسی تفاوت تلویزیون هوشمند و اندروید در نظر داشته باشید این است که این مدل ها ربطی به برند محصول نداشته و به عنوان مثال شرکت سونی می تواند هر دو نوع محصول را در کالاهای تولیدی خود داشته باشد. در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره فرق تلویزیون هوشمند و اندروید داشتید می توانید با مرکز زودکمک تماس حاصل نمایید.

مشاوره آنلاین زود کمک

مشاوره آنلاین زودکمکتعمیر تلویزیون تی سی ال

اصلی ترین تفاوت تلویزیون های هوشمند با اندروید

اولین نکته ای که درباره تفاوت تلویزیون هوشمند و اندروید باید عنوان کنیم این است که تلویزیون های هوشمند یا Smart TV‌ از سیستم عامل های Tizen و Web OS استفاده می کنند(پیشنهاد سایت: معرفی انواع سیستم عامل در تلویزیون) در حالی که همانطور که مشخص است تلویزیون های اندروید از سیستم عامل محبوب اندروید بهره می‌ برند. اما این سیستم عامل نه تنها باعث تفاوت‌ هایی در این دستگاه‌ ها شده است، بلکه موجب شده که این تلویزیون ها از نظر ویژگی‌ ها و مشخصه‌ های مختلفی نیز با یکدیگر تفاوت‌ داشته باشند.

به عنوان مثال، یکی از مهم ترین تفاوت‌ تلویزیون های هوشمند با اندروید این است که  پشتیبانی از اپلیکیشن‌ ها و نرم‌افزارها در این مدل ها متفاوت است. علاوه بر آن، تفاوت قیمت نیز از جمله موارد فرق تلویزیون هوشمند و اندروید است. در ادامه هر یک از تفاوت‌ های تلویزیون اندروید و هوشمند را به صورت جزئی تر بررسی می‌ کنیم تا کاربرانی که قصد خرید تلویزیون دارند بتوانند با دید کامل در این باره تصمیم بگیرند.

بیشتر بخوانید: راهنمای اتصال تلویزیون به اینترنت (در همه برندها)

فرق تلویزیون هوشمند و اندروید

تفاوت تلویزیون هوشمند و اندروید در پشتیبانی از اپلیکیشن ها

تفاوت‌ تلویزیون هوشمند و اندروید در مساله پشتیبانی از اپلیکیشن ها و نرم افزارها یکی از  اصلی ترین مواردی است کاربران عزیز باید به آن توجه کنند. تلویزیون‌ های اندرویدی دارای قابلیت پشتیبانی از تعداد زیادی برنامه هستند و این تنوع در برنامه ‌ها بسیار بالاست. در واقع این مورد از تفاوت‌ تلویزیون های هوشمند با اندروید است که تعیین می کند که کاربران می توانند به چه اپلیکیشن‌ هایی دسترسی داشته باشند یا نداشته باشند.

یکی از نکاتی که بهتر است در مورد فرق تلویزیون هوشمند و اندروید بیان شود این است که کارشناسان تعمیر تلویزیون‌ معتقدند که تلویزیون‌ های اندرویدی به سادگی با سایر دستگاه‌ ها، مانند پلی‌ استیشن و گوشی ست می‌ شوند و این راحتی ست شدن می تواند عاملی تعیین کننده برای انتخاب این مدل ها برای بسیاری از کاربران باشد. برای نصب برنامه ها در تلویزیون های اندروید می توان به راحتی از طریق برنامه گوگل پلی اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن های مورد نیاز کرد، اما در تلویزیون های هوشمند نصب و دانلود نرم افزارها باید از طریق فروشگاه برنامه های مخصوص تلویزیون انجام شود.

اینو بخون حتما به کارت میاد: نحوه تنظیم کانال تلویزیون

تفاوت تلویزیون های هوشمند با اندروید

تفاوت قیمت تلویزیون های هوشمند با اندروید

اگرچه کارایی دستگاه و امکانات آن از اصلی ترین موارد در هنگام انتخاب تلویزیون است، اما نمی توان از نقش تعیین کننده بودجه کاربران در انتخاب تلویزیون نیز چشم پوشی کرد. بنابراین لازم است که در این بخش کمی نیز به تفاوت تلویزیون های هوشمند با اندروید از لحاظ قیمت بپردازیم. اگرچه مولفه های زیادی نظیر ویژگی ها، برند، سال ساخت و ... در تعیین قیمت یک تلویزیون نقش دارند، اما به طور کلی گفته می شود که تلویزیون های اندروید از دیگر تلویزیون های هوشمند هم رده خود تا حدودی گران تر هستند.

این مطلب جذاب را از دست ندهید: نحوه تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

فرق تلویزیون هوشمند و اندروید از بابت دسترسی به اپلیکیشن ها

بسیاری از کاربران علاقه زیادی به دسترسی به پلتفرم های بین المللی دارند از همین رو در بررسی تفاوت تلویزیون های هوشمند با اندروید لازم است که این مساله نیز بیان شود. به طور کلی دسترسی به پلتفرم هایی نظیر نتفلیکس یا یوتیوب تنها در برخی از تلویزیون های هوشمند وجود دارد. در صورتی که تمامی تلویزیون های اندروید به صورت پیش فرض این پلتفرم ها و سایر پلتفرم های مبتنی بر گوگل نظیر google play music یا google play movie وجود دارند. در نهایت نیز همان طور که پیشتر عنوان کردیم، یکی از موارد مهم تفاوت تلویزیون هوشمند و اندروید این است که دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل اندروید دسترسی گسترده تری را برای استفاده از برنامه ها در اختیار کاربران قرار می دهند.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران