ماشین لباسشویی آبکشی را به درستی انجام نمی دهد، علت چیست؟


پاسخ ها

یکی از مشکلاتی که ممکن است در ماشین لباسشویی رخ دهد، نیامدن آب در ماشین لباسشویی و در نتیجه آبگیری نکردن ماشین لباسشویی است. از دلایل بروز مشکل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی میتوان به:

1) مسدود شدن قطعات داخلی ماشین لباسشویی

2) فشار کم آب در منزل

3) خراب شدن شیر آب ورودی ماشین لباسشویی

4) خراب شدن شیر الکتریکی ماشین لباسشویی

5) مسدود شدن فیلتر ورودی ماشین لباسشویی

6) ایراد در سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار ماشین لباسشویی و ...

آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

بررسی دلایل آبگیری نکردن لباسشویی      

آبگیری نکردن ماشین لباسشویی گاهی نشانه یک ایراد جدی در وسیله است، به همین دلیل باید این موضوع را جدی بگیرید. به طور کلی دلایل باعث نیامدن آب در دستگاه می شوند:

بیشتر بخوانید: دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

مسدود شدن قطعات داخلی ماشین لباسشویی

انسداد قطعات داخلی لباسشویی از جمله عواملی است که در فرآیند آبگیری اختلال ایجاد می کند. از جمله این قطعات صافی‌ ها و شلنگ ‌های تامین آب هستند که در صورت گرفتگی آن ها مشکلات متعددی برای دستگاه پیش می ‌آید.

شلنگ‌ های لاستیکی ماشین به شیر آب شهری وصل می‌ شوند تا بتوانند آب لازم را برای تمیز کردن لباس ‌ها تامین کنند. در انتهای این شلنگ‌ ها صافی‌ های کوچکی تعبیه شده که مانع ورود رسوبات به شیر برقی و سایر بخش ‌های لباسشویی می‌ شوند. لذا جهت حل مشکل عدم آبگیری باید شلنگ های تامین آب و صافی ‌های آن ها به دقت مورد بررسی قرار گیرند.

بهتر است شلنگ ‌ها را از ماشین باز کنید و یک سر آن ها را درون سطل آب قرار دهید. با این کار از مسدود نبودن مسیر عبور آب مطمئن می شوید. همچنین صافی‌ ها را چک نمایید و در صورت تجمع رسوبات، گرفتگی‌ آن ها را برطرف کنید.

فشار کم آب در منزل

چنانچه فشار آب ساختمان پایین باشد، چرخه شستشو تکمیل نمی شود، لذا شاهد آبگیری نکردن ماشین لباسشویی خواهید بود. توجه داشته باشید که شیر برقی برای تکمیل عملیات شستشو به حداقل فشاری معادل 20 psi نیاز دارد. در صورتی که این میزان فشار برای شیر برقی تامین نشود، آب داخل دستگاه بالا نمی‌ آید. از این رو متخصصین توصیه می کنند قبل از روشن کردن ماشین مطمئن شوید که فشار آب به اندازه کافی است.

خراب شدن شیر آب ورودی ماشین لباسشویی

بسته بودن شیر آب ورودی یا خرابی آن باعث نیامدن آب داخل لباسشویی می شود. بنابراین پیش از راه اندازی ماشین نخست مطمئن شوید که شیر ورودی باز است. همچنین اگر به خرابی شیر شک دارید، بهتر است اقدام به خریداری یک قطعه جدید کنید.

خراب شدن شیر الکتریکی ماشین لباسشویی

شیر الکتریکی در قسمت پشت ماشین لباسشویی تعبیه شده و در صورت خرابی آن آب به کندی وارد دستگاه می ‌شود. حتی ممکن است که اصلاً هیچ آبی وارد ماشین نگردد. شیر برقی برای عملکرد بهینه نیاز به ولتاژ مناسب دارد. حال اگر ولتاژ مورد نیاز برای این قطعه تامین نشود، مشکلات متعددی مانند آبگیری نکردن ماشین لباسشویی رخ می دهد.

لازم است بدانید که عملکرد شیر برقی توسط سوئیچ فشاری و برد الکترونیکی کنترل می ‌شود. بنابراین اگر برق لازم به شیر الکتریکی نمی‌ رسد، احتمال دارد یکی از این قطعات ایراد پیدا کرده باشند. در صورت خرابی هر کدام از این قطعات باید در اسرع جهت تعمیر لباسشویی اقدام کنید.

مسدود شدن فیلتر ورودی ماشین لباسشویی

ممکن است آبگیری نکردن لباسشویی به انسداد فیلتر آن ربط داشته باشد. در دستگاه های امروزی قطعه‌ ای به نام فیلتر تعبیه شده که از ورود آشغال و‌ پرز به درون پمپ تخلیه جلوگیری می‌ کند. حال اگر فیلتر ورودی با ذرات جامد مسدود شود، آبگیری به درستی انجام نمی ‌گیرد. در چنین شرایطی لازم است فیلتر آلوده را از جایگاه آن خارج کرده و تمیز کنید. در صورت لزوم هم تعویض قطعه پیشنهاد می‌ شود.

ایراد در سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار ماشین لباسشویی

سوئیچ سطح آب وظیفه دارد میزان ولتاژ ورودی به شیر برقی را کنترل نماید. بعد از این که حجم آب در دیگ لباسشویی به میزان استاندارد می ‌رسد، سوئیچ فشاری عملیات ورود آب را متوقف می ‌سازد. بنابراین طبیعی است که در صورت خرابی این قطعه مشکل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی اتفاق بیفتد.

کارشناسان نمایندگی تعمیر لباسشویی جهت تست سلامت سوئیچ سطح آب از مولتی متر استفاده می‌ کنند. سپس اقدامات لازم را در جهت ترمیم این قطعه انجام می‌ دهند. البته اگر تعمیر سوئیچ فشاری امکان پذیر نباشد، آن را تعویض می کنند.

بیشتر بخوانید: رفع مشکل باز نشدن درب لباسشویی

گرفتگی جاپودری

انسداد مخزن مواد شوینده هم می‌ تواند منجر به مشکل عدم ورود آب شود. آب مورد نیاز برای شستشو از شیر برقی عبور می کند. سپس به قسمت جاپودری می ‌رسد و به حالت اسپری وارد محفظه آن می‌ شود. حال اگر سوراخ‌ های این بخش مسدود شده باشند، فشار آب درون محفظه مواد شوینده بسیار کاهش می ‌یابد. به همین دلیل باید مخزن پودر را خارج کرده و توسط یک فرچه به خوبی تمیز کنید.

zdk-img-responsive

ایراد در برد الکتریکی

عملکرد تمام بخش‌‌ های لباسشویی توسط قطعه‌ ای به نام برد الکتریکی کنترل می‌ شود. به گونه ای که خرابی برد می‌ تواند منجر به اختلال در چرخه شستشو و آبگیری نکردن ماشین لباسشویی گردد. در این حالت باید از یک متخصص بخواهید که دستگاه را بررسی و عیوب برد را برطرف کند.

خرابی موتور

موتور یکی از مهم‌ ترین بخش‌ های لباسشویی است که وظیفه دارد دیگ را به چرخش درآورد. بر اثر آسیب دیدن موتور نه تنها چرخش دیگ متوقف می ‌شود، بلکه صداهای نامتعارف و بلندی نیز از دستگاه به گوش می ‌رسد. موتور ماشین ممکن است نیم سوز شود یا به طور کامل از کار بیفتد. در این حالت آبگیری انجام نمی شود، بنابراین باید برای تعمیر ماشین لباسشویی از یک متخصص درخواست کمک کنید.

بیشتر بخوانید: علائم نیمسوز شدن موتور لباسشویی

پارگی شلنگ های ورودی

آب لازم برای شستشو از طریق شلنگ ‌های ورودی به ماشین لباسشویی می ‌رسد. چنانچه در مسیر شلنگ ‌های ورودی پیچ خوردگی یا پارگی وجود داشته باشد، تامین آب به درستی انجام نمی‌ شود. در این گونه مواقع برای حل مشکل عدم آبگیری باید شلنگ ‌های فرسوده را تعویض کنید.

اشکال در سیم کشی

ایراد در سیم کشی نیز می ‌تواند مشکل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی را به دنبال داشته باشد. قطعاتی مانند سنسورها، هیدروستات و شیر برقی در پروسه آبگیری دخالت دارند. به این صورت که قطعات توسط سیم کشی های انجام شده، دستورات لازم برای ورود آب را از برد الکتریکی دریافت می‌ کنند. بنابراین قطع شدن سیم کشی می ‌تواند در عملکرد این بخش‌ ها اختلال به وجود بیاورد و نهایتاً باعث عدم آبگیری شود. در چنین شرایطی حتماً باید برای تعمیر لباسشویی از تکنسین‌ های کارکشته درخواست کمک کنید‌. زیرا ترمیم سیم ‌کشی ها کاملاً تخصصی است و هرگونه اقدام ناشیانه باعث صدمات فراوان به ماشین می ‌شود.

آبگیری نکردن لباسشویی و اشکال در سیم کشی

کاربر گرامی با توجه به موارد ذکر شده، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست تعمیر ماشین لباسشویی خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.


بیشتر بخوانید: آموزش ویدیویی ثبت درخواست

 

زود کمک

1400-11-20 11:16:37

پاسخ خود را بنویسید