تعمیر دوربین سونی با گارانتی

تعمیر دوربین سونی با توجه پیچیدگی هایی که در ساختار این دستگاه وجود دارد، حتما باید توسط یک فرد متخصص و کار کشته انجام شود. لذا از تعمیر خود سرانه دوربین فیلمبرداری و عکاسی برند سونی بپرهیزید. همچنین دستگاه خود را در اختیار مراکز غیر مجاز قرار ندهید؛ زیرا این گونه مراکز تجربه لازم را ندارند و چه بسا باعث خرابی بیشتر وسیله می شوند. در ادامه بحث به انواع ایرادات رایج در دوربین سونی و روش برطرف کردن آن ها خواهم پرداخت.

ثبت سفارش آنلاین تعمیر دوربین سونی

برای تعمیر دوربین سونی به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر دوربین سونی را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، دوربین سونی خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات دوربین، ترمیم کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

 

تعمیر دوربین سونی در نمایندگی معتبر

به هنگام انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات تعمیر دوربین سونی باید به رزومه کاری و سابقه کاری آن توجه ویژه ای داشته باشید. به همین منظور ضروری است شرکتی را برگزینید که علاوه بر برخورداری از پرسنل مجرب، دارای تجهیزات و ابزارآلات مدرن و پیشرفته برای تست برد وعیب یابی دقیق دستگاه باشد. این کار موجب می‌شود که در وقت و هزینه شما تا حد زیادی صرفه جویی شود. انجام تعمیرات دوربین در مراکز نامعتبر و توسط افراد ناشی ممکن است سبب ایجاد آسیب های جدی در دستگاه شده و هزینه زیادی را روی دستتان بگذارد.

تعمیر دوربین سونی

تعمیر دوربین فیلمبرداری سونی

رایج ترین مشکلاتی که برای دوربین های فیلمبرداری سونی پیش می آید، عبارتند از:

1- فریز شدن تصویر

فریز شدن تصویر معمولا به دلیل خراب شدن قطعاتی همچون چیپ گرافیک و یا اجزای پردازنده دستگاه ایجاد می گردد. از آنجا که تعمیر این قطعات کاری تخصصی است، توصیه می شود که انجام آن را بر عهده یک تکنسین کاربلد بسپارید.

2- تصویر نداشتن ال سی دی

هنگام قطع شدن تصویر نیز تعمیر دوربین سونی ضروریست. این مشکل به این دلیل اتفاق می افتد که کاربر مدام پنل دستگاه را باز و بسته می کند؛ در نتیجه کابل ها قطع شده و تصویر نشان داده نمی شود. با عوض کردن لولا و کابل وسیله این مشکل برطرف می شود.

بیشتر بخوانیم : تعمیر دوربین کانن

3- شناسایی نشدن مموری توسط دوربین

گاهی اوقات کارت حافظه توسط دستگاه شناسایی نمی شود. اکثرا این مشکل به دلیل ویروسی شدن دوربین و‌ همچنین صدمه دیدن کانکتورهای کارت خوان به وجود می آید. با فرمت کردن معمولا مموری کارت شناسایی می گردد.

4- عدم نمایش تصویر به خاطر نقص خروجی کابل ارتباطی به تلویزیون

ایراد در سی سی دی اغلب منجر به بروز این مشکل می شود، البته نقص در مدار پردازش تصویر و اجزای داخل لنز نیز در بروز این اشکال بی تاثیر نیستند.

5- شارژ نشدن باتری

در مواردی که باتری دستگاه به خوبی شارژ نمی شود، به احتمال زیاد این قطعه دچار خرابی شده است. البته امکان دارد که ایراد از جانب دوربین نیز باشد. برای اطمینان پیدا کردن از علت مشکل لازم است که مدار الکترونیکی دوربین فیلمبرداری و همچنین باتری مورد بررسی قرار گیرد.

6- از کار افتادن تاچ‌ پنل

فاکتورهای مختلفی همچون خرابی برد داخلی و کابل ال سی دی در بروز این نقص دخیل هستند. در این ‌گونه موارد بهتر است که دستگاه را دستکاری نکنید و تعمیر دوربین sony و رفع ایرادات آن را بر عهده یک فرد متخصص بگذارید.

7- پخش نشدن تصویر در حالت play

در مواردی که در حالت play تصویر نمایش داده نمی شود، احتمالا هد دستگاه کثیف شده است. حل مشکل نیز به سادگی با تمیز کردن هد امکان پذیر است.

8- گیر کردن لنز

هنگامی که آلودگی ها و گرد و غبار به لنز برسند، این قطعه گیر می‌کند و دستگاه به سختی باز و بسته می شود. پس از آن یک ارور به کاربر نشان داده شده و دوربین خاموش می گردد. در این مواقع سرویس وسیله توسط یک تکنسین با تجربه مشکل را رفع می کند.

9- ضبط تصاویر به صورت مات

در این حالت رنگ تصویر به هم می ریزد و دستگاه عملیات ضبط را به صورت مات انجام می دهد. حتی ممکن است که خروجی کار کیفیت بسیار پایینی داشته باشد و به شکل کرکره ای و یا سیاه دیده شود.

بیشتر بخوانیم : تعمیر فوری پیکسل سوخته دوربین

تعمیر دوربین عکسبرداری سونی

از جمله مشکلات رایجی که به تعمیر دوربین عکاسی سونی می انجامد، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اختلال در عملکرد فوکوس خودکار

در دوربین های عکاسی جدید برند سونی قابلیت فوکوس در بهترین سطح کیفی در اختیار کاربران قرار گرفته است. البته گاهی افراد با مشکلاتی در فوکوس خودکار مواجه می شوند.

  • روشن نشدن دوربین

یکی از مواردی که تعمیرات دوربین سونی را ضروری می سازد، روشن نشدن آن است. مهم ترین علت این امر وجود ایراد در باتری است. چنانچه عمر مفید باتری به پایان رسیده باشد، خیلی زود شارژ خالی می کند و منجر به خاموش شدن دستگاه می گردد.

  • مشکلات مربوط به سنسور

اکثر مواقع کاربرانی که اقدام به برداشتن درپوش سنسور می کنند، احتیاط لازم را به عمل نیاورده و این قطعه حساس در معرض خراش یا ضربه قرار می گیرد. در صورت وارد شدن ضربات مکانیکی به دستگاه، احتمال دارد که سیستم‌ های IBIS دچار آسیب شده و از تراز خارج گردند. در این شرایط پیغام خطایی به کاربر نمایش داده شده و عملکرد سنسور مختل می شود.

  • کثیف بودن لنز

لنز دوربین ممکن است که در معرض انواع آلودگی های محیطی قرار گیرد. به عنوان مثال اثر انگشت کاربر، ذرات گرد و غبار موجود در هوا و سایر آلودگی ها کیفیت تصاویر را تا حد زیادی کاهش می دهند. به منظور رفع این مشکل لازم است که لنز به دقت تمیز شود.

  • پیکسل های مرده

هنگامی که پیکسل سیگنالی به پردازشگر تصویر نفرستد، پیکسل مرده ایجاد می شود. در این حالت کیفیت تصویر پایین می آید و برای تعمیر حتما باید از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران