تعمیر و تعویض پورت HDMI کنسول بازی در زودکمک پس از انجام عیب یابی تخصصی انجام می شود. برای تعمیر و یا تعویض پورت اچ دی ام آی در سایت زودکمک ثبت نام کرده و یا با کارشناسان از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت تماس بگیرید. در کنسول های بازی و ... یک ورودی به نام HDMI وجود دارد که در واقع یک رابط تجاری منحصر به فرد است که از آن برای انتقال داده های صوتی و تصویری به صورت همزمان و فشرده شده استفاده می کنند. این قابلیت که تنها به واسطه یک کابل کار می کند، می تواند تصویر و صدا را کاملا همزمان و در زمانی واقعی با بالاترین کیفیت و وضوح انتقال داده و ارائه دهد. پورت HDMI کنسول بازی نیز برای همین منظور کارایی دارد و کاربران با استفاده از این ورودی، کنسول بازی خود را به تلویزیون یا یک مانیتور بزرگ تر متصل کرده و بازی می کنند. در صورتی که ورودی اچ دی ام آی کنسول بازی دچار مشکل شود، در انتقال داده های تصویری و صوتی دستگاه اختلال ایجاد می شود. موارد مختلفی می توانند موجب خراب شدن پورت HDMI کنسول بازی شوند و به تعمیر و تعویض این پورت نیاز باشد.

ثبت سفارش آنلاین تعمیر پورت HDMI کنسول بازی

برای تعمیرپورت HDMI کنسول بازی به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر پورت اچ دی ام آی کنسول بازی را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، پورت اچ دی ام آی کنسول بازی خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات کنسول بازی، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

مشکلات مختلف پورت HDMI کنسول بازی

رفع مشکلات پورت HDMI یکی از موارد مهم در خدمات تعمیر کنسول های بازی است. در بسیاری از مواقع بعد از اتصال کنسول بازی به کابل HDMI و وصل کردن آن به دستگاه دوم، انتقال و ارائه تصویر و صدا مشکل دارد. ممکن است تصویر نمایش داده نشود یا این که فقط ارائه صدا مختل شده باشد. گاهی هم هر دو مولفه، یعنی صدا و تصویر با هم مختل شده و چیزی نمایش داده نمی شود. قطع و وصل شدن صدا و تصویر، کاهش کیفیت تصویر، خش داشتن تصویر انتقالی، شل شدن اتصال کابل در محل ورودی اچ دی ام آی و مواردی از این دست مشکلات عمده ای است که در پورت HDMI کنسول بازی مشاهده می شود. شکستن پورت، شکستن و خم شدن پین های داخل سوکت HDMI، فرو رفتگی و داخل رفتن بیش از حد ورودی اچ دی ام آی کنسول بازی و مواردی از این دست دیگر مشکلاتی است که ممکن است در این ورودی ها مشاهده شود.

پورت HDMI کنسول بازی

دلایل خرابی ورودی اچ دی ام آی کنسول بازی

این پورت می تواند به دلایل مختلفی خراب شود و در ارائه صدا و تصویر اختلال ایجاد کند. در بسیاری از موارد ممکن است مشکلات پورت HDMI کنسول بازی مربوط به عدم تصویر دهی کنسول بازی باشد و تلویزیون سیگنالی دریافت نکند. از طرفی اگر نوسانات برقی به دستگاه آسیب برساند، ممکن است آی سی تصویر آسیب دیده باشد و به همین دلیل تصویری نمایش داده نشود. وارد شدن فشار و ضربه هم می تواند به این پورت آسیب برساند. زمانی که کابل به درستی در پورت HDMI وارد نمی شود یا فشار بیش از حدی به این ورودی برای جا زدن کابل وارد می شود، احتمال آسیب ورودی اچ دی ام آی کنسول بازی افزایش می یابد.

نشانه های خرابی پورت HDMI کنسول بازی

در کنار عدم تصویر دهی و انتقال صدا، برای عیب یابی تخصصی این قطعه و تشخیص مشکلات آن می توان برخی نشانه ها را به عنوان نشانه های خرابی پورت HDMI کنسول بازی در نظر گرفت. در بیشتر موارد زمانی که دستگاه به واسطه کابل اچ دی ام آی وصل می شود، اگر ورودی اچ دی ام آی کنسول بازی دچار مشکل شده باشد با روشن شدن دستگاه و روشن شدن دکمه پاور آن؛ در صورت عدم نمایش تصویر و صدا در تلویزیون می توان گفت که یا آی سی تصویر کنسول بازی یا پورت HDMI آن دچار مشکل شده است. از طرفی اگر بعد از اتصال کنسول بازی به تلویزیون از طریق کابل، در تلویزیون پیغام NO SIGNAL نمایش داده شود، به این معنی است که پورت HDMI در کنسول مورد نظر نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. مشخصات و حالت ظاهری پورت هم می تواند از خرابی این قطعه به ما بگوید. هر گونه شکستگی، تو رفتگی و حالت غیر نرمال ورودی اچ دی ام آی می تواند از خرابی و نیاز به تعمیر و تعویض این قطعه خبر دهد.

تعمیر و تعویض پورت HDMI در کنسول های بازی مختلف

اگر در ارائه تصویر و صدا مشکلی به وجود بیاید، قبل از تعمیر و تعویض پورت HDMI کنسول بازی باید ابتدا تمامی اتصالات، کابل ها و تنظیمات هر دو دستگاه به دقت بررسی شود. گاهی اوقات پورت مشکلی ندارد و این کابل معیوب است که موجب اختلال در نمایش تصویر و صدا شده است. در نتیجه تنها با تعویض کابل اچ دی ام آی با یک نمونه جدید و اورجینال می توان مشکل را برطرف کرد. برای تعمیر پورت HDMI کنسول بازی نیز باید دید میزان آسیب و خرابی در چه میزانی است. برای مثال در صورت شکستگی یا خم شدن پین های داخل سوکت HDMI باید این پین ها را تعمیر و ترمیم کرد. در نهایت اگر آسیبی که به ورودی اچ دی ام آی وارد شده است بسیار شدید و جبران ناپذیر باشد، باید این پورت را با یک نمونه اصلی، با کیفیت و جدید تعویض کرد.

بیشتر بخوانیم : آب خوردگی کنسول بازی

نکات مهم تعمیر و تعویض پورت اچ دی ام آی کنسول بازی

 

اگر بعد از بررسی نشانه های خرابی و معیوب شدن پورت HDMI کنسول بازی مشخص شد که مشکلات نمایش تصویر و صدا به ایراد این قطعه مربوط است، باید برخی موارد مهم را در تعمیر و تعویض ورودی اچ دی ام آی کنسول بازی در نظر داشت:

  • اول از همه این که تعمیر و تعویض این قطعه به دلیل حساسیت بالایی که دارد به مهارت و ابزار های تخصصی ویژه ای نیاز دارد و حتما باید در مراکز تعمیرات تخصصی کنسول بازی انجام شود.
  • دومین مورد مهم این که حتما در صورت نیاز به تعویض پورت HDMI کنسول بازی، از قطعات اصلی و با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • نصب و تعویض این قطعه را به افراد دارای تجربه و مهارت بسپارید.
  • هر یک از این پورت ها متناسب با مدل و نوع دستگاه متفاوت بوده و در زمان تعویض و خرید قطعه جدید باید این نکته را در نظر داشت. برای هر کنسول باید پورت اختصاصی و اصلی آن را خریداری کرد.
بیشتر بخوانیم :  آیا امکان ارتقاء هارد برای کنسول PS4 وجود دارد؟  

تعویض پورت HDMI در زود کمک

در نهایت توصیه ما بهره مندی از یک مرکز تخصصی آنلاین است که می توان بدون نیاز به مراجعه حضوری، به صورت آنلاین از خدمات در محل متخصصین آن بهره مند شد. زود کمک یکی از بهترین سامانه های جامع تعمیرات تخصصی انواع کنسول های بازی در ایران است. خصوصا در ارتباط با تعمیر و تعویض پورت HDMI کنسول بازی به دلیل حساسیت بالای این دستگاه ها قطعا دریافت سرویس های مورد نیاز در محل می تواند بهترین گزینه برای کاربران این دستگاه ها باشد تا به این ترتیب علاوه بر اطمینان از صحت سرویس هایی که دریافت می کنند، از کنسول بازی خود در برابر آسیب های احتمالی حین مراجعه به مراکز تعمیراتی متفرقه و نامعتبر نیز جلوگیری کنند. در نتیجه درست مانند خدمات تعمیر و تعویض پورت HDMI لپ تاپ ؛ تعویض این پورت در کنسول های بازی را هم به افراد متخصص بسپارید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1402/11/16-16:03

درود بر شما مهرداد محمدی عزیز

خیر متاسفانه در حال حاضر در اصفهان شعبه فعالی نداریم.

مهرداد محمدی
1401/12/20-01:25

سلام

اصفهان هم نمایندگی دارید