مادربرد یکی از قطعات اصلی در پلی استیشن است و از همین رو تعمیر مادربرد پلی استیشن یکی از اصلی‌ ترین خدماتی است که مراکز تعمیراتی ارائه می‌ دهند. مادربرد در واقع نقش یک رابط کلی میان اجزای پلی استیشن را بازی می‌ کند بنابراین در صورت اختلال در این قطعه، عملکرد صحیح پلی استیشن نیز مختل خواهد شد. با توجه به حساسیت و ظرافت بالای مادربرد، لازم است که تعمیر مادربرد پلی استیشن صرفاً به دست افراد متخصص و تکنسین‌ های ماهر انجام شود. در صورتی که تعمیر مادربرد کنسول بازی به دست افراد غیر متخصص انجام شود امکان آسیب رسیدن به سایر قطعات در حین انجام تعمیرات وجود دارد. این مسئله در نهایت باعث می‌ شود که هزینه انجام تعمیرات برای کاربر بالاتر از حالت عادی شود. بنابراین توصیه می‌ کنیم که در صورت انجام نیاز به تعمیرات مادربرد در پلی استیشن حتماً به مراکز معتبر مراجعه نمایید. یکی از مراکز معتبر در این زمینه مرکز زود کمک است که به صورت حرفه‌ ای خدمات تعمیرات پلی استیشن و سایر کنسول‌ های بازی را ارائه می دهد. تکنسین‌ های این مرکز به صورت دوره‌ ای در جدیدترین کلاس‌ های آموزش تعمیرات پلی استیشن شرکت می‌ کنند در انجام تعمیرات پلی استیشن کاملا حرفه ای هستند.

ثبت سفارش آنلاین تعمیر مادربرد پلی استیشن

برای تعمیر مادربرد پلی استیشن به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر مادربرد پلی استیشن را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، کنسول بازی خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات پلی استیشن، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

تعمیر مادربرد پلی استیشن

اهمیت تعمیر مادربرد پلی استیشن

یکی از مواردی که درباره تعمیر مادربرد پلی استیشن مطرح می‌ شود جدی گرفتن آن است. توجه داشته باشید همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم مادربرد یکی از اجزای بسیار مهم اصلی پلی استیشن است به گونه‌ ای که عملکرد کل پلی استیشن را تعیین می‌ کند، بنابراین انجام هر اشتباه، هرچند کوچک و جزئی در روند تعمیر مادربرد کنسول بازی حتی ممکن است به از کار افتادن کلی دستگاه نیز منجر شود. به عنوان مثال برقراری یک اتصال اشتباه بین منبع تغذیه و مادربرد می تواند موجب شود که دستگاه به صورت کامل خراب شده و هیچ عملکردی نداشته باشد.

بنابراین بسیار مهم است که انجام تعمیرات مادربرد پلی استیشن خود را به افراد غیر متخصص یا تکنسین‌ های متفرقه نسپارید. تکنسین‌ های حاضر در بخش تعمیرات پلی استیشن مرکز زود کمک به صورت حرفه‌ ای برای این کار آموزش دیده‌ اند. علاوه بر آن تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز همراه با گارانتی است که همین مسئله خیال کاربران را از بابت کیفیت خدمات ارائه شده راحت می‌ کند.

چرا نیاز به تعمیر مادربرد کنسول بازی پیدا می کنیم؟

کنسول‌ های بازی از هر برند و هر مدلی که باشند به طور کلی ساختار ظریف و حساسی دارند. بنابراین نگهداری اصولی و صحیح از آنها می‌ تواند در افزایش عمر مفید دستگاه نقش بسزایی داشته باشد. عوامل مختلفی می‌ توانند به مادربرد کنسول بازی آسیب رسانده و در نتیجه کاربر را ملزم به انجام تعمیر مادربرد پلی استیشن کنند. یکی از اصلی‌ ترین موارد آسیب رسان به مادربرد پلی استیشن نوسانات برق یا شوک‌ های الکترونیکی است. بنابراین برای جلوگیری از آسیب دیدگی مادربرد و در نتیجه عدم نیاز به انجام تعمیر مادربرد کنسول بازی بهتر است از یک محافظ الکترونیکی باکیفیت برای این دستگاه استفاده نمایید. همانند سایر لوازم الکترونیکی مادربرد نیز از اجزای مختلفی تشکیل شده که نفوذ آب به این اجزا و قطعات می‌ تواند موجب وارد شدن آسیب‌ ها و خسارت‌ های فراوانی به دستگاه شود. از همین رو بسیار مهم است که از کنسول بازی خود به گونه‌ ای نگهداری کنید که امکان نفوذ آب یا سایر مواد شیمیایی به آن وجود نداشته باشد. آسیب دیدگی در اثر ضربه نیز یکی از عوامل شایع در میان خرابی های پلی استیشن و مادربرد آن است، بنابراین لازم است از دستگاه در مقابل ضربه نیز محافظت کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت اکانت در پلی استیشن

تعمیر مادربرد کنسول بازی یا تعویض آن؟

زمانی که صحبت از خرابی مادربرد پلی استیشن می‌ شود یکی از موارد مهم اتخاذ رویکرد تعمیراتی مناسب است. گاهی اوقات آسیب وارد شده به مادربرد به گونه ‌ای است که با تعمیر مادربرد پلی استیشن، آسیب برطرف شده و عملکرد دستگاه به حالت اولیه باز خواهد گشت. اما در مواردی نیز ممکن است آسیب دیدگی مادربرد به حدی باشد که عملاً تعمیر مادربرد کنسول بازی بی‌ فایده بوده و تنها راه برای بازگرداندن عملکرد کنسول تعویض مادربرد باشد.

تصمیم گیری درباره بهترین و مناسب‌ ترین رویکرد تعمیراتی در واقع یکی از اصلی‌ ترین موارد در هنگام آسیب دیدگی‌ های مادربرد پلی استیشن است و در این مرحله است که دانش و تخصص تکنسین تعمیرکار اهمیت بسزایی پیدا می‌ کند. در این بخش تعمیرکار باید با دانش تخصصی خود تشخیص دهد که آیا تعمیر مادربرد در کنسول بازی در شرایط مشاهده شده مفید خواهد بود یا خیر.

مقاله پیشنهادی: بازگردانی بازی های قفل شده در پلی استیشن 4

گاهی اوقات در صورتی که آسیب دیدگی‌ های مادربرد در کنسول بازی زیاد باشد تعمیر مادربرد تنها هزینه‌ های تعمیرات غیرضروری را به کاربر تحمیل می‌ کند. در چنین شرایطی حتی بعد از انجام تعمیرات نیز کنسول بازی عملکرد خود را نخواهد داشت و کاربر مکرراً مجبور به انجام تعمیرات مادربرد خواهد شد.

تعویض مادربرد پلی استیشن

هزینه تعمیر مادربرد کنسول بازی

در بحث تعمیرات لوازم الکترونیکی یکی از اصلی‌ ترین سوالات کاربران هزینه‌ انجام این تعمیرات است. بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند پیش از دریافت هرگونه خدمات از هزینه انجام آن اطلاع کافی داشته باشند تا بتوانند با آگاهی کامل نسبت به مرکز تخصصی تعمیرات یا تکنسین مورد نظر خود تصمیم‌ گیری کنند. نکته‌ ای که در این میان وجود دارد این است که بدون بررسی تخصصی و عیب یابی دستگاه نمی‌ توان هزینه تعمیر مادربرد پلی استیشن را عنوان کرد.

علت اصلی این مسئله این است که مادربرد از قطعات مختلفی تشکیل شده و خرابی هر یک از این قطعات راهکار تعمیراتی مناسب خود را می‌ طلبد. بنابراین ارائه یک قیمت ثابت جهت انجام تعمیر مادربرد کنسول بازی بدون بررسی و عیب یابی دستگاه عملاً اجحاف در حق کاربر خواهد بود. نکته کلی که در مورد تعمیرات مادربرد پلی استیشن می‌ توان عنوان کرد این است که هرچه میزان آسیب دیدگی‌ های مادربرد بیشتر باشد طبیعتاً هزینه انجام تعمیرات نیز بیشتر خواهد بود. علاوه بر آن می توان گفت که به دلیل پیچیده تر شدن ساختار کنسول های بازی در طول زمان و استفاده از قطعات مدرن تر، هزینه کلی انجام تعمیرات در پلی استیشن‌ های مدل جدید نسبت به مدل‌ های قدیمی‌تر بیشتر است.

تعمیر مادربرد کنسول بازی

تعویض مادربرد پلی استیشن

گاهی اوقات ممکن است پس از بررسی پلی استیشن تکنسین متوجه شود که میزان آسیب‌ های وارد شده به مادربرد از حالت طبیعی بیشتر است و در نتیجه تعمیر مادربرد پلی استیشن راهکار تعمیراتی مناسب برای دستگاه مورد نظر نخواهد بود. در چنین شرایطی حتی در صورت تعمیر مادربرد کنسول بازی نیز دستگاه در مدت زمان کوتاهی مجدداً دچار خرابی شده و کاربر مجبور به صرف هزینه‌ های گزاف بابت تعمیر مادربرد کنسول بازی خواهد شد. بنابراین تکنسین‌ های حرفه‌ ای و متخصص در صورتی که در زمان بررسی و عیب یابی متوجه چنین شرایطی شوند پیشنهاد تعویض مادربرد پلی استیشن را به کاربر می‌ دهند. نکته‌ ای که درباره تعویض مادربرد کنسول بازی وجود دارد این است که این قطعه حساسیت بسیار بالایی داشته و کل کارایی دستگاه به آن وابسته است. بنابراین بسیار مهم است که مادربرد جدیدی که جایگزین مادربرد قبلی می‌ شود اورجینال بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد تا پس از انجام خدمات، دستگاه بتواند عملکرد عادی خود را بدون مشکل ارائه دهد. در مرکز زودکمک قطعات مورد استفاده همگی اصل بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران