یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران کنسول های بازی با آن مواجه می شوند نحوه بازگردانی بازی قفل شده در پلی استیشن 4 است. خرید بازی از طریق اکانت های قانونی یکی از روش های محبوب گیمرها برای دسترسی به بازی های مورد علاقه خود است. اما این روش یک ایراد دارد و آن هم این است که در برخی مواقع ممکن است بازی های به دلایل مختلفی قفل شوند. در صورت قفل شدن بازی از دسترس خارج شده و تا زمان بازگردانی بازی قفل شده در پلی استیشن 4، عملا کنسول بازی اجازه دسترسی به محتوای بازی و اجرای آن را به کاربر نخواهد داد. البته مشکل قفل شدن بازی ها بیشتر در زمانی رخ می دهد که کاربر به صورت آفلاین در حال بازی باشد. دلیل اصلی قفل شدن بازی این است که شرکت ارائه دهنده آن متوجه شود که بازی از روش های غیرقانونی خریداری شده است. برای باز کردن بازی قفل شده در PS4 روش های متفاوتی وجود دارد که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت. در صورتی که با روش های گفته شده موفق به باز کردن قفل بازی نشدید می توانید به مرکز زودکمک مراجعه کرده و از تکنسین های تعمیر پلی استیشن این مرکز برای رفع مشکل خود کمک بگیرید.

مشاوره آنلاین

اولین روش بازگردانی بازی قفل شدن در پلی استیشن 4

برای استفاده از این روش جهت باز کردن بازی قفل شده در PS4، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که لایسنس محتوای شما معتبر است. برای این کار، ابتدا به اینترنت متصل شده و سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

1- در گام اول برای بازگردانی بازی قفل شده در پلی استیشن 4، باید وارد تنظیمات کنسول بازی شوید.

2- سپس به بخش مدیریت حساب یا  Account Management بروید. در این بخش، اطمینان حاصل کنید که به حساب PSN وارد شده‌اید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت اکانت در پلی استیشن

بازگردانی بازی قفل شده در پلی استیشن 4

3- سپس آخرین گزینه، یعنی بازیابی لایسنس ها یا همانRestore Licenses  را انتخاب کنید.

4- با ورود به این بخش، پیام زیر نمایش داده می‌شود:

if you become unable to use content you downloaded from PlayStation Store, there might be a Problem with the licenses for the content. Try restoring the Licenses. If you select Restore, all the applications in use will be closed.

5- در پایین این پیام، دو گزینه Cancel و Restore را مشاهده خواهید کرد. با انتخاب گزینه Restore، قفل بازی ها حذف خواهند شد. به همین سادگی!

باز کردن بازی قفل شده در PS4

روش دوم باز کردن بازی قفل شده در PS4

این روش برای افرادی مناسب است که تلاش کردند تا با استفاده از روش قبل به بازگردانی بازی قفل شده در پلی استیشن 4 بپردازند، اما به نتیجه ای نرسیدند. دلیل عدم موفقیت در روش اول عموما این است که کنسول کاربر به عنوان کنسول اصلی تعیین نشده است. بنابراین، این افراد باید از این روش استفاده کرده و آن را امتحان کنند. برای استفاده از این روش جهت باز کردن بازی قفل شده در PS4 باید مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید:

1- در اولین مرحله لازم است که وارد تنظیمات کنسول شوید.

2- پس از آن به بخش مدیریت حساب یا Account Management بروید.

3- حال در این بخش لازم است اطمینان حاصل کنید که به PSN وارد شده‌اید.

4- در مرحله بعدی گزینه پنجم، یعنی Activate as Your Primary PS4 که به معنی فعال سازی به عنوان کنسول اصلی PS4 است را انتخاب کنید.

برگرداندن بازی قفل شده در پلی استیشن 4

5- اگر با ورود به مرحله بعد، گزینه Activate برای شما ظاهر شد، آن را فشار دهید تا کنسول شما به عنوان کنسول اصلی فعال گردد.

6- حال با تبدیل کنسول به اصلی، می توانید دوباره روش اول را امتحان کنید و قفل بازی ها برایتان حذف خواهد شد.

7- در صورتی که کنسول به شما اجازه انجام عملیات Activate روی PS4 را نداد، لازم است این اقدام را از طریق حساب کاربری خود در وبسایت سونی انجام دهید. توجه داشته باشید که امکان Activate کردن PS4 به عنوان کنسول Primary تنها هر شش ماه یکبار ممکن است.

باز کردن بازی قفل شده در PS4 به صورت آفلاین

بسیاری از افراد به دنبال یادگیری راه های بازگردانی بازی قفل شده در پلی استیشن 4 در حالت آفلاین می گردند. لازم به ذکر است که چنین روشی وجود ندارد. در تمام روش های باز کردن بازی قفل شده در PS4، شما باید به اینترنت متصل باشید تا بتوانید مشکل را حل کنید. بنابراین، آنچه حتماً نیاز دارید این است که از اتصال به اینترنت اطمینان داشته باشید. عدم امکان بازیابی در برخی از اکانت ها که ظرفیت 1 یا فقط در حالت آفلاین فعال هستند، به این دلیل است که شما باید به اینترنت متصل باشید.

باز کردن قفل بازی های ترکیبی در PS4

پس از قفل شدن بازی ترکیبی، اولین تفکر بسیاری از افراد این است که آیا کنسول آنها بلاک شده است یا خیر؟ به اطلاع شما می رسانیم که نگرانی نیاز نیست، زیرا برای بازگردانی بازی قفل شده در پلی استیشن 4 در بازی های ترکیبی، کافی است یک مرتبه دیگر به حساب کاربری خریداری شده خود وارد شوید و آن را فعال کنید تا قفل بازی های شما برطرف شود. در صورتی که قادر به ورود به اکانت مورد نظر نیستید، برای باز کردن بازی قفل شده در PS4 می توانید یک اکانت جدید با همان منطقه و بازی های مورد نظرتان ایجاد کرده و آن را فعال کنید تا مشکل شما حل گردد.

بیشتر بخوانید: بازگرداندن کنسول کپی خور شده به حالت اولیه

علت قفل شدن بازی ها در پلی استیشن 4 چیست؟

برای جلوگیری از مواجهه مجدد با مشکل قفل شدن بازی هایPS4، ضرورت دارد دلیل این اتفاق را درک کنید. کنسول پلی استیشن بسیار حساس به کپی، نسخه های کرک شده، اکانت های هکی و موارد مشابه است. همچنین، سرورهای ضد هک این کنسول به صورت مداوم آی پی های متصل به شبکه پلی استیشن نتورک را بررسی می کنند. بسیاری از کاربران نیازمند استفاده از ریجن های مختلف اروپایی، آمریکایی و... هستند. اما استفاده از اکانت ریجن ایران برای این کنسول امکان پذیر نیست. بنابراین، در هنگام تجربه بازی در حالت آفلاین، یکی از مشکلات ممکن است قفل شدن بازی باشد. این مسئله در حالت آنلاین نیز وجود دارد و نمی‌توان آن را کاملا به مشکلات بازی کردن آفلاین نسبت داد. شبکه پلی استیشن تشخیص می دهد که از لایسنس های غیر اصلی استفاده شده است و حساسیت به لایسنس و حق کپی رایت بازی ها اصلی ترین نگرانی گیمرها خواهد بود. وقتی از لایسنس های غیر اورجینال استفاده می شود، ممکن است با مشکل قفل شدن مواجه شوید. شرکت پلی‌استیشن تشخیص خواهد داد که بازی به صورت غیرقانونی تهیه شده و در نتیجه تجربه آن را بر روی یکی از محبوب ترین کنسول های جهان محدود خواهد کرد. در صورتی که با مشکل قفل شدن بازی مواجه شدید اما می توانید از راه هایی که پیش تر گفته شد برای بازگردانی بازی قفل شده در پلی استیشن 4 کمک بگیرید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران