ساخت اکانت در پلی استیشن یکی از اولین کارهایی است که باید پس از خرید این کنسول های بازی انجام دهید. در واقع پس از ساخت اکانت در پلی استیشن است که می توان از خدماتی که شرکت سونی برای کاربران کنسول های بازی خود ارائه می دهد استفاده کرد. از آنجا که پلی استیشن برای سرگرمی گروه های سنی مختلفی طراحی و تولید شده است، ساخت اکانت پلی استیشن نیز نسبتا ساده بوده و پیچیدگی چندانی ندارد. یکی دیگر از روش های ساخت اکانت در کنسول بازی پلی استیشن این است که ابتدا این اکانت را در گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر خود بسازید و سپس آن را در کنسول وارد کنید. توجه داشته باشید که بدون داشتن اکانت پلی استیشن از امکاناتی نظیر یافتن دوستان، دریافت تروفی ها، اشتراک گذاری اسکرین شات ها و بخش مولتی پلیر بازی محروم خواهید شد. در این مقاله نحوه ساخت اکانت PSN را به صورت کامل توضیح داده ایم. چنانچه عملکرد پلی استیشن شما به هر دلیل دچار اختلال شد می توانید به مرکز زودکمک مراجعه کرده و از تکنسین های این مرکز برای رفع تعمیر پلی استیشن خود کمک بگیرید.

نکات مهم پیش از ساخت اکانت در پلی استیشن

در حین ساخت اکانت پلی استیشن ممکن است با مشکلات و ارورهای متفاوتی رو به رو شوید. در این بخش قصد داریم نکات مهمی که لازم است پیش از ساخت اکانت PSN در نظر داشته باشید را به طور مفصل توضیح دهیم تا احتمال رو به رو شدن با این مشکلات نیز کمتر شود. اولین و مهم ترین موردی که باید بدانید ریجن اکانت پلی استیشن است. در واقع این ریجن یا ناحیه است که مشخص می کند شما از امکانات پلی استیشن کدام کشور استفاده خواهید کرد و واحد پولی شما چه خواهد بود. علاوه بر آن باید بدانید که ریجن بندی دستگاه شما هیچ ارتباطی با ریجن اکانت ندارد. به عبارتی ممکن است ریجن کنسول بازی شما مربوط به یک کشور باشد در حالی که در هنگام ساخت اکانت در پلی استیشن ریجن دیگری را برای اکانت خود انتخاب کرده باشید. به طور کلی امکان انتخاب بین 6 ریجن برای ساخت اکانت برای کاربران فراهم است. ریجن 1 مربوط به آمریکا و کانادا، ریجن 2 مربوط به اروپا، ژاپن، خاورمیانه و آفریقای جنوبی، ریجن 3 از آسیای شرقی، ریجن 4 مربوط به آمریکای لاتین و استرالیا، ریجن 5 از روسیه و آفریقا و در نهایت ریجن 6 مربوط به چین است. 

 بیشتر بخوانیم : رفع مشکل کرش کردن بازی در پلی استیشن

موارد ضروری برای ساخت اکانت پلی استیشن

برای ساخت اکانت در پلی استیشن نیز مانند بسیاری از موارد دیگر یک سری اطلاعات و موارد ضروری وجود دارند که در صورت فراهم نبودن آنها امکان ساخت اکانت PSN وجود نخواهد داشت. یک سری از این موارد تغییر ناپذیر هستند و پس از دادن اطلاعات اولیه به آن، در آینده امکان تغییر این اطلاعات وجود نخواهد داشت. بنابراین در هنگام ساخت اکانت پلی استیشن باید به این موارد دقت کنید تا بعدا و در هنگام بازی با مشکلی مواجه نشوید. موارد ضروری که برای ساخت اکانت در کنسول بازی سونی مورد نیاز است عبارتند از آیدی PSN، شناسه ورود، تاریخ تولد، کشور یا منطقه فعال سازی، زبان انتخابی و در نهایت آدرس. در ادامه هریک از این موارد را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

آیدی PSN

یکی از موارد ضروری که برای ساخت اکانت در پلی استیشن مورد نیاز است آیدی است. آیدی در واقع نام کاربری فرد است که برای هر نفر منحصر به فرد است. انتخاب آیدی در هنگام ساخت اکانت انجام می شود و پس از آن شما می توانید یک مرتبه آن را به صورت رایگان تغییر دهید. توجه کنید که پس از آن برای تغییر آیدی PSN خود لازم است که هر بار مبلغ 9.99 دلار پرداخت نمایید.

شناسه ورود

یکی دیگر از موارد ضروری برای ساخت اکانت پلی استیشن داشتن شناسه عبور است. این شناسه عبور همان ایمیلی است که با آن اقدام به ساخت اکانت کرده اید. لازم به ذکر است که پس از ساخت اکانت برای مواردی همچون بازیابی رمز عبور نیز به این ایمیل نیاز خواهید داشت. بنابراین برای ساخت اکانت PSN حتما باید از یک ایمیل معتبر استفاده نمایید که در آینده نیز به آن دسترسی داشته باشید در غیر این صورت در صورت فراموش کردن رمز عبور، دسترسی شما به اکانتتان غیرممکن خواهد شد.

تاریخ تولد

یکی دیگر از اطلاعات شخصی که باید در هنگام ساخت اکانت در پلی استیشن داده شود تاریخ تولد است. وارد کردن تاریخ تولد برای موارد امنیتی ضرورت داشته و باید دقت کنید که این مورد حتما به درستی وارد شود. تاریخ تولد غیرقابل تغییر بوده و در صورت اشتباه وارد کردن آن امکان تغییر این تاریخ را نخواهید داشت.

کشور یا ریجن فعال سازی کنسول بازی

انتخاب صحیح ریجن نیز اهمیت فراوانی دارد زیرا این مورد نیز غیرقابل تغییر است.

زبان

انتخاب یک زبان مشخص در هنگام ساخت اکانت پلی استیشن به این معنی است که از این به بعد ایمیل های دریافتی شما به آن زبان خواهد بود. علاوه بر آن محصولات و سایر جزئیات مربوط به PlayStation Store نیز به همان زبان انتخابی نمایش داده خواهد شد.

اهمیت آدرس در ساخت اکانت پلی استیشن

یکی از مواردی که در هنگام ساخت اکانت در پلی استیشن باید به آن دقت فراوانی داشته باشید آدرس است. اولین نکته در مورد آدرس این است که آدرس داده شده باید با ریجن همخوانی داشته باشد. بنابراین نمی توانید آدرسی انتخاب کنید که کشور آن با ریحن انتخاب شده برای اکانت متفاوت است. نکته دوم این است که آدرس مورد نظر شما شامل قوانین مالیاتی نشود. به عنوان مثال چنانچه ریجن آمریکا را انتخاب کرده اید باید بدانید که برخی ایالت های آمریکا برای محصولات دیجیتال نیز قوانین مالیاتی دارند و این قوانین ممکن است در هنگام خرید محصولات برای شما دردسرهایی به وجود آورد. بنابراین حتی در صورتی که برای ساخت اکانت PSN از آدرس های فیک نیز استفاده می کنید لازم است نسبت به ایالت انتخابی خود اطلاعات کاملی داشته باشید. در آمریکا ایالت های اورگان (Oregan)، دلاور (Delaware) و مونتانا (Montana) از جمله ایالت هایی هستند که مالیات محصولات دیجیتال در آنها صفر است.

نحوه ساخت اکانت PSN در پلی استیشن 4

برای ساخت اکانت در پلی استیشن 4 باید مراحل زیر را طبق روش گفته شده طی کنید:

  • در اولین مرحله لازم است کنسول بازی خود را به اینترنت متصل کنید.  

  • سپس دکمه PS را فشار داده و آن را نگهدارید تا منوی کنسول یا همان quick Menu روی صفحه نشان داده شود.   

  • گزینه power را انتخاب کرده و در ادامه روی گزینه switch user کلیک کنید.

ساخت اانت در پلی استیشن 4

  • در مرحله بعدی ساخت اکانت پلی استیشن باید گزینه new user را نتخاب نمایید. 

ساخت اکانت ps4

  • و در ادامه create a user را انتخاب نمایید.

ساخت اکانت ps

  • گزینه accept را انتخاب کنید.    

  • روی گزینه next کلیک کنید.    

  • حال مواردی که از شما خواسته شده را در محل های مشخص شده وارد کنید. این موارد شامل آیدی، نام و نام خانوادگی، کشور، زبان، تاریخ تولد، ایمیل و پسورد، و آدرس می شود.

ساخت اکانت در ps

  • در بخش connecting with friends گزینه confirm را انتخاب نمایید.    

  • در آخرین قسمت لازم است قوانین سونی را تائید کنید. این کار با انتخاب گزینه accept در بخش terms of services انجام می شود.    

  • حال ایمیل خود را باز کنید و به بخش inbox آن بروید. 

  • ایمیل ارسالی از طرف شرکت سونی را باز کرده و آن را تائید کنید.    

  • در این مرحله اکانت شما ساخته شده است و از این لحظه به بعد می توانید از آن استفاده نمایید.  

  • توجه کنید که در صورت مواجهه با گزینه activate as your primary PS4 لازم است گزینه do not activate را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانیم : رایج ترین ارورهای پلی استیشن 4

ساخت اکانت PSN برای پلی استیشن 5

در صورتی که شما جزو کاربرانی هستید که پیش از این از پلی استیشن 4 استفاده می کردید و حال یک دستگاه PS5 خریداری کرده اید نیازی به ساخت اکانت جدید برای استفاده از PS5 ندارید و می توانید با همان اکانت PS4 خود از پلی استیشن 5 نیز استفاده نمایید. اما در صورتی که پیش از این اکانتی برای کنسول بازی سونی نداشته اید در این مرحله نیاز به ساخت اکانت پلی استیشن دارید. برای ساخت اکانت در پلی استیشن 5 مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • از اتصال کنسول بازی خود به اینترنت اطمینان حاصل نمایید.    

  • به صفحه اصلی یا همان Home Screen کنسول بازی خود بروید.  

  • حال برای پروفایل خود یک عکس انتخاب نمایید.  

  • در ادامه گزینه switch user و پس از آن گزینه add user را انتخاب نمایید. 

ساخت اکانت در پلی استیشن 5

  • گزینه get started را انتخاب کنید. پس از این که وارد سیستم شدید روی گزینه create an account کلیک کنید.  

ساخت اکانت در ps5

  • مواردی مانند آیدی، نام و نام خانوادگی، کشور، زبان انتخابی، تاریخ تولد، ایمیل، پسورد و آدرس را در محل خود وارد کنید.    

  • پس از اینکه وارد بخش terms of service شدید لازم است با انتخاب گزینه accept با قوانین سونی موافقت نمایید.   

ایجاد حساب کاربری در پلی استیشن 5

  • ایمیل خود را روی یک دستگاه باز کرده و به قسمت inbox آن بروید.   

  • ایمیل تائیدیه ارسالی از سونی را باز کرده و آن را تائید کنید.   

  • در این مرحله ساخت اکانت PSN تمام شده و می توانید از آن استفاده نمایید.    

  • برای ساده تر شدن ورود به اکانت می توانید پس از ساخت اکانت در پلی استیشن، ایمیل و پسورد خود را در اپلیکیشن پلی استیشن وارد کرده، وارد اکانت خود شده و پس از اسکن QR Code وارد کنسول پلی استیشن 5 خود شوید.

نحوه ساخت اکانت کنسول بازی سونی با استفاده از موبایل

چنانچه قصد ساخت اکانت پلی استیشن با استفاده از گوشی موبایل خود را دارید ابتدا لازم است با گوشی به آدرس اینترنتی زیر بروید:

https://id.sonyentertainmentnetwork.com/id/create_account_ca/#/create_account/wizard/entrance?entry=create_account

پس از آن مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:    

  • گزینه create را انتخاب نمایید.    

  • حال اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. این اطلاعات شامل کشور، ریجن، زبان انتخابی مورد نظر، تاریخ تولد، آدرس، ایمیل و پسورد می شود.

  • در این مرحله از ساخت اکانت در پلی استیشن لازم است که با قوانین سونی موافقت نمایید. بدین منظور کافی است در قسمت terms of service گزینه agree and create account را انتخاب کنید.    

  • به ایمیلی که در هنگام ساخت اکانت PSN وارد کرده اید رفته و در قسمت inbox آن ایمیل ارسالی از سونی را باز کرده و آن را تائید کنید.    

  • حال می توانید از اکانت خود استفاده کنید.

ساخت اکانت برای کنسول بازی سونی با استفاده از کامپیوتر

ساخت اکانت در پلی استیشن با استفاده از کامپیوتر نیز مسیری مشابه آنچه در قسمت قبل گفته شد دارد، تنها نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که چنانچه صفحه ثبت نام سونی برای شما باز نشد می توانید با استفاده از نرم افزارهای تغییر IP، آی پی خود را تغییر داده و سپس به ساخت اکانت پلی استیشن بپردازید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران