تعمیر ساکشن دندانپزشکی

ساکشن یکی از وسایل مهمی است که دندانپزشکان از آن زیاد استفاده می کنند و خرابی آن یکی از مشکلات اساسی است که می تواند در کلینیک اتفاق بیفتد. بنابراین تعمیر ساکشن دندانپزشکی از خدمات مهمی است که افراد برای انجام آن باید با یک تکنسین حرفه ای تماس بگیرند. اما قبل از اینکه هر گونه خدماتی در مورد تعمیرات ساکشن دندان پزشکی دریافت کنید، بهتر است با انواع این دستگاه که در ادامه ی این مطلب به آنها اشاره می کنیم، آشنا شوید.

تعمیر ساکشن دندانپزشکی

ثبت سفارش آنلاین تعمیر ساکشن دندانپزشکی

برای تعمیرات ساکشن دندان پزشکی به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر لپ تاپ را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، لپ تاپ خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

تعمیر انواع ساکشن دندانپزشکی

ساکشن مرکزی

این مدل یکی از ساکشن هایی است که در دندان پزشکی کاربرد زیادی دارد.این ساکشن جهت قدرت و مکش یکنواختی دارد.همچنین این ساکشن مصرف آب کمتری نسبت به بقیه ی مدل ها داشته و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.به همین دلیل نیز این مدل ساکشن کاربرد زیادی در دندان پزشکی دارد.در نتیجه وقتی افراد برای تعمیر ساکشن دندانپزشکی اقدام می کنند اکثرا از این نوع برند صحبت می کنند.

بیشتر بخوانید: تعمیر توربین دندانپزشکی به صورت حرفه ای

ساکشن آبی

نام دیگر این مدل ساکشن بزاق کش است.ساکشن آبی یا بزاق کش به گونه ای طراحی شده است که از حجم آب زیادی استفاده می کند. به طور کلی این مدل ساکشن در هر دقیقه می تواند 8 تا 13 لیتر آب استفاده کند.بنابراین اسراف آب در ساکشن آبی بالا بوده و طبیعتا هزینه های پیرامون خرید و تعمیرات ساکشن دندان پزشکی مدل آبی از بقیه مدل ها بالاتر است.

ساکشن هوایی

یکی دیگر از انواع ساکشن ها که باید برای تعمیر ساکشن دندانپزشکی به آن اشاره کرد، ساکشن هوایی است. این مدل ساکشن قدرت مکش 10 تا 15 برابر ساکشن آبی را دارد. ساکشن هوایی در حین انجام کار دندانپزشکی باعث جمع آوری مواد و خرده های دندان از داخل دهان مراجع می شود.به طور کلی اساس کار ساکشن هوایی مانند جارو برقی است و مواد اضافی که در دهان مراجع وجود دارد را می مکد.

دلایل خرابی ساکشن دندان پزشکی

خرابی ساکشن دلایل مختلفی دارد که برای تعمیرات ساکشن دندان پزشکی باید با انواع این دلایل آشنا بوده و حتما از یک تکنسین ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

تعمیرات ساکشن دندانپزشکی

درست کار نکردن سنسور رطوبت

سنسور ساکشن دندانپزشکی وظیفه ی قطع مکش دستگاه جهت جلوگیری از ورود ترشحات به داخل سیلندرها را دارد. هنگامی که سنسور رطوبت ساکشن درست کار نکند، باعث می شود دستگاه در عین حال که روشن است اما موتور آن به کار نیفتد. بنابراین برای تعمیر دستگاه ساکشن دندانپزشکی در این گونه مواقع، باید دستگاه را باز کرده و سنسور آن را خشک کنید.

روشن نشدن ساکشن دندان پزشکی

یکی از دلایل دیگری که برای تعمیرات ساکشن دندان پزشکی باید به آن اشاره کرد.این است که ممکن است دستگاه روشن نشود.

برای رفع این مشکل باید موارد زیر را بررسی کنید:

  • از سالم بودن کلید دستگاه اطمینان حاصل کنید.
  • از سالم بودن پریز برقی که ساکشن را به آن وصل کرده اید اطمینان حاصل کنید.
  • در بعضی دستگاه های الکتریکی برای جلوگیری از صدمات احتمالی در ورودی آنها از یک فیوز استفاده می کنند.بنابراین حتما برای تعمیر ساکشن دندانپزشکی و بررسی دلیل روشن نشدن آن، فیوز دستگاه را چک کنید.

ساکشن مکش مناسبی ندارد

این مشکل دلایل مختلفی دارد که برای رفع آن باید موارد زیر را بررسی کنید:

  • درب مخازن مایع را بررسی کنید.زیرا گاهی این درب به درستی بسته نمی شود و باعث ایجاد نشتی شده و مانع مکش دستگاه می شود.
  • محل اتصال لوله های رابط به درب مخزن ساکشن را بررسی کنید و از محکم بسته شدن آنها اطمینان حاصل کنید.
  • سطح روغن را در ساکشن های روغنی بررسی کرده و در صورت پایین بودن میزان آن را تنظیم کنید.

تعمیر ساکشن دندان پزشکی

بالا و غیر عادی بودن صدای ساکشن

مورد دیگری که برای تعمیرات ساکشن دندان پزشکی باید به آن توجه کنید شنیده شدن صدای زیاد از دستگاه است.معمولا برای رفع این صدای زیاد و غیر عادی باید موتور دستگاه را سرویس کنید.

پاره شدن تسمه ی اتصال دهنده موتور به پمپ وکیوم

معمولا هنگامی که دستگاه و موتور آن روشن می شود اما هیچگونه مکشی در دستگاه وجود ندارد، مشکل از تسمه ی اتصال دهنده موتور به پمپ است.

شنیده شدن صدای سوت زیاد از ساکشن

گاهی برای تعمیر ساکشن دندانپزشکی باید سوپاپ های پلاستیکی مربوط به پمپ وکیوم تمیز شوند.تا صدای سوت زیاد این دستگاه قطع شود.

  • برای این کار باید پمپ را باز کرده و سوپاپ های آن را توسط پنبه و الکل تمیز کنید.
  • تنظیم زاویه ی پیستون ها بر روی 90 درجه.
  • بررسی واشرهای ساکشن دندانپزشکی.
  • سنباده کشیدن و روغن کاری پره های دستگاه.
  • رفع خوردگی سیلندر و پیستون ساکشن (این خوردگی در اثر مکش ترشحات به داخل سیلندر و پیستون به وجود می آید.)

سوختن موتور ساکشن دندان پزشکی

گاهی علت خرابی دستگاه سوختن موتور آن است؛ در نتیجه برای تعمیرات ساکشن دندان پزشکی باید موتور آن را سیم پیچی و یا تعویض کنید.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران