تعمیر تجهیزات دندانپزشکی با توجه به دانش روز و متد نوین تعمیرات به صورت تخصصی انجام می شود. بنابراین پرواضح است که هرکسی نمی تواند ایرادات این وسایل تخصصی را تشخیص داده و از عهده سرویس آن ها برآید. این تجهیزات روز به روز در حال پیشرفت هستند و همین امر سبب می گردد که تعمیر دستگاه های دندانپزشکی مشکل شود.

زودکمک این مشکل را آسان کرده و با در اختیار داشتن حرفه ای ترین تکنسین ها و استفاده از ابزارآلات مدرن تمامی مشکلات تجهیزات دندانپزشکی را به صورت تخصصی رفع می کند.

ثبت سفارش آنلاین تعمیر تجهیزات دندانپزشکی

برای تعمیر تجهیزات دندانپزشکی به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر تجهیزات دندانپزشکی را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، تجهیزات دندانپزشکی خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات تجهیزات پزشکی، ترمیم کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

ثبت درخواست تعمیر تجهیزات دندانپزشکی


خدمات واحد تعمیر تجهیزات دندانپزشکی

تعمیر اینسترومنت ها

امروزه خرید اینسترومنت های دندان پزشکی به دلیل نرخ بالای آنها بسیار سخت شده است، از همین رو نگهداری و مراقبت صحیح از این لوازم اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. اگرچه تمامی اینسترومنت ها عمر مفید مشخصی دارند اما با انجام یک سری اقدامات می توان خراب شدن آنها را تا حد ممکن به تاخیر انداخت. بهترین روش برای نگهداری از اینسترومنت ها طبق دستورالعمل گفته شده سازنده آن است اما به طور کلی اقداماتی نظیر تمیز کردن، روغن کاری، قرار دادن آن در اتوکلاو با پوشش مناسب و همچنین استفاده از فرزهای نو و سالم از جمله اقداماتی هستند که می توانند عمر اینسترومنت ها را بیشتر کنند. حتی با انجام تمامی این اقدامات نیز نمی توان انتظار عمر نامحدود از این لوازم داشت و بالاخره اینسترومنت ها دچار خرابی خواهند شد. تعمیر اینسترومنت های دندان پزشکی امری تخصصی بوده و نیاز به تجهیزات ویژه و دانش فنی بالایی دارد. بخش ویژه تعمیر تجهیزات دندان پزشکی در مرکز زودکمک سال هاست به ارائه خدمات با کیفیت تعمیر اینسترومنت ها مشغول است. هزینه تعمیر اینسترومنت به موارد متعددی بستگی دارد که مهم ترین آن میزان آسیب وارد شده است، از همین رو اعلام هزینه پس از بازدید تکنسین فنی مرکز امکان پذیر است.

تعمیر توربین دندان پزشکی

توربین های دندان پزشکی به دو دسته کلی بلبرینگی و ایربرینگی تقسیم می شوند. هر دو نوع توربین دارای بخشی به نام هد هستند که به کارتریج نیز معروف است. در توربین بلبرینگی کارتریج از یک پروانه، یک محور و سه نظام تشکیل شده که در اطراف پروانه های آن فرز و دو بلبرینگ طراحی شده است. این نوع طراحی موجب افزایش سرعت چرخش پروانه می شود. در توربین ایربرینگی اما در اطراف پروانه های کارتریج دو بوش وجود دارد که موجب اصطکاک کمتر می شود. کارایی توربین ها در برداشت نسخ دندان و پوسیدگی است و به همین دلیل به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای دندان پزشکی شناخته شده اند. چنانچه عملکرد توربین مختل شده باشد سلامت بیمار تهدید شده و حتما باید نسبت به تعمیر آن اقدام کرد. واحد تعمیر توربین های دندان پزشکی در مرکز زودکمک از تکنسین های فنی حرفه ای تشکیل شده که خدمات را با بالاترین کیفیت ممکن انجام می دهند. این افراد برای بروز نگهداشتن دانش فنی خود به صورت دوره ای در کلاس های آموزشی شرکت می کنند تا از جدیدترین تکنیک های روز دنیا برای تعمیرات توربین های دندان پزشکی اطلاع کسب کنند و بتوانند خدمات مورد نظر مشتریان را در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه دهند.

تعمیر توربین دندانپزشکی

 

تعمیر آنگل ایمپلنت

آنگل ها نیز یکی دیگر از وسایل پرکاربرد در دندان پزشکی هستند که برای برداشت با عمق بیشتر و همچنین پالیش کردن دندان بیمار مورد استفاده قرار می گیرند. این لوازم دارای انواع مختلفی هستند که از میان آنها می توان به آنگل های 1:1، آنگل های 1:20، انگل های 1:16 و 1:64 و آنگل های 1:10 اشاره کرد. هر آنگل کاربر متفاوتی داشته و باید بر همان اساس مورد استفاده قرار گیرد. همانطور که پیشتر اشاره کردیم روش نگهداری و مراقبت صحیح موجب بالاتر رفتن عمر مفید دستگاه یا لوازم مورد استفاده می شود. به عنوان مثال یکی از مراقبت ها برای افزایش عمر آنگل های ایمپلنت روغن کاری بلبرینگ و بوش آنها است. توجه داشته باشید که روش روغن کاری نیز مخصوص بوده و باید طبق دستورالعمل های داده شده انجام شود در غیر این صورت موجب آسیب دیدگی آنگل می شود. حرکت نکردن فرز روی آنگل یا ایجاد صدا در هنگام رد کردن دنده ها نشان از خرابی آنگل داشته و باید در اولین فرصت برای تعمیر تجهیزات دندان پزشکی اقدام کرد. در چنین مواردی می توانید از راه تماس با مرکز زودکمک درخواست اعزام تکنسین به محل برای تعمیر آنگل ایمپلنت را ثبت کنید.

تعمیر میکروموتورهای جراحی

یکی از ابزارهای پرکاربرد در کلینیک های دندان پزشکی میکروموتور است. میکروموتور متشکل است از هسته و سیم پیچ که درون هندپیس قرار گرفته اند که خود هندپیس از آرمیچری شامل کلکتور، سیم پیچ و هسته تشکیل شده است. این قطعه بسیار ظریف و حساس بوده و امکان کنترل سرعت هندپیس نیز با کمک جعبه کنترل ولتاژ وجود دارد. به دلیل ظرافت این ابزار باید در هنگام استفاده از آن نهایت دقت را داشته باشید تا در حین کار آسیبی به آن وارد نشود. در هر صورت این ابزار عمر نامحدود نداشته و پس از گذشت مدت زمانی ممکن است به دلایل مختلف دچار خرابی شود. به عنوان مثال ممکن است متوجه شوید که میکروموتور در حین کار صدا یا گرمای غیرعادی تولید می کند. در چنین مواردی لازم است برای تعمیر تجهیزات دندانپزشکی از تکنسین های فنی حرفه ای کمک بگیرید. توجه کنید که استفاده از روان کننده هایی نظیر روغن یا گریس می تواند باعث افزایش آسیب وارده شده و هزینه های تعمیرات میکروموتور دندان پزشکی را دوچندان کند. استفاده از میکروموتوری که بلبرینگ های آن آسیب دیده نیز می تواند هزینه های سنگینی به همراه داشته باشد. چنانچه متوجه آسیب میکروموتور شدید جهت تعمیر آن اقدام نمایید.

تعمیر موتورهای لابراتواری دندانپزشکی

موتورهای لابراتوری دندان پزشکی یکی از مهم ترین و حساس ترین ابزارها در روند درمان است که نقش مهمی در کیفیت خدمات ارائه شده توسط این متخصصان دارد. اولین اقدام برای بالا بردن کیفیت خدمات ارائه شده خرید موتورهای مرغوب از برندهای مطرح است. نوع استفاده و نگهداری نیز تاثیر بسیار زیادی بر روی عمر مفید این ابزار خواهد داشت. نباید فراموش کرد که حتی ابزارهای تولید شده توسط شرکت های بسیار معروف نیز ممکن است در گذر زمان و در اثر استفاده مکرر دچار آسیب دیدگی شوند. استفاده از دستگاه های آسیب دیده و بی کیفیت موجب می شود که خدمات انجام شده کیفیت مناسبی نداشته باشد و مراجعین نیز از خدمات ناراضی باشند. از همین رو در صورت بروز هرگونه ایراد در موتورهای لابراتوری دندان پزشکی لازم است که سریعا نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید. با توجه به نرخ روزافزون ارز و بالا رفتن نرخ قطعات مختلف، در مرکز زودکمک سعی بر آن شده تا اولویت تکنسین ها بر تعمیر قطعه آسیب دیده با حفظ کیفیت باشد. اما در صورتی که میزان آسیب وارد شده به بخش های مختلف به حدی باشد که امکان تعمیر قطعه مورد نظر وجود نداشته باشد تکنسین ها قطعه آسیب دیده را با قطعات جدید جایگزین خواهند کرد.

تعمیر آمالگاماتور دندان پزشکی

آمالگاماتور قطعه ای است که ماده آمالگام را برای قراگیری درون دندان آماده می کند. به طور کلی دو نوع آمالگاماتور دیجیتالی و کپسولی در لابراتورها و کلینیک های دندان پزشکی استفاده می شود که نوع کار با آنها متفاوت است. آمالگاماتور از بخش هایی نظیر کابل وردی تغذیه، فیوز باکس، کلید پاور، تایمر مکانیکی، چراغ سیگنال موتور، کلید انتخاب سرعت موتور، موتور AC، دسته نگهدارنده کپسول، مبدل حرکت دورانی، تسمه موتور و چند قطعه جزئی دیگر تشکیل شده است. برای تعمیر آمالگاماتور دندان پزشکی می توانید با بخش تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی مرکز زودکمک تماس گرفته و درخواست خود مبنی بر سرویس ابزار در محل مشتری را ثبت نمایید. با توجه به اهمیت این ابزار در کار روزمره دندان پزشکان عزیز سعی بر آن شده که اعزام تکنسین به محل در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد. تکنسین های فنی مرکز زودکمک به انواع اقدامات تخصصی برای تعمیر انواع آمالگاماتورهای دنداپزشکی موجود در بازار تسلط داشته و با استفاده از ابزارآلات مخصوص اقدام به تعمیر این ابزار می کنند. خدمات این تکنسین ها شامل رفع انسداد و تمیز کردن دوزامتر و لوله میکسر، عیب یابی و تعمیر انواع برد و کیت های الکترونیکی آمالگاماتور و همچنین تعویض قطعات مورد نیاز می شود.

تعمیر لایت کیور دندان پزشکی

لایت کیور یکی از ابزارهای مورد استفاده در دندان پزشکی است که در روند پر کردن دندان به کار می رود. عملکرد لایت کیور بر اساس نور ماوراء بنفش است که در نهایت موجب تراکم و فشرده شدن کامپوزیت می شود. لایت کیورهای مورد استفاده می توانند منبع تولید نور ال ای دی یا لامپ هالوژن داشته باشند. این دستگاه از بخش های متفاوتی تشکیل شده است که خرابی هر یک می تواند موجب اختلال در عملکرد لایت کیور شود. به عنوان مثال ایراد در باتری دستگاه، خرابی لامپ ال ای دی، ضعیف شدن نور لایت کیور، روشن نشدن دستگاه یا کار نکردن فن آن از جمله خرابی های رایج لایت کیورهای دندان پزشکی هستند. یکی دیگر از خدماتی که در مرکز زودکمک ارائه می شود تعمیر لایت کیور دندان پزشکی است. خدماتی که مرکز زودکمک در راستای تعمیر لایت کیور ارائه می دهد عبارت است از عیب یابی و سرویس انواع لایت کیورهای موجود در بازار، تعویض گلدلایت، تعویض ال ای دی و لامپ لایت کیور و تعمیر برد. در مرکز زود کمک تعمیر قطعات آسیب دیده اولویت داشته و تکنسین ها تنها در موارد ضروری که امکان تعمیر قطعه آسیب دیده وجود ندارد به تعویض قطعات می پردازند.

تعمیرات ساکشن دندان پزشکی

یکی از نکات مثبت ساکشن های دندان پزشکی این است که این ابزارها در صورت خرابی عموما قابل تعمیر هستند. ساکشن ها دو نوع آبی و هوایی دارند که به ترتیب برای خارج کردن بزاق دهان بیمار و ذره ها و مواد باقیمانده از ترمیم دندان به کار می روند. اگرچه ساکشن ممکن است نسبت به سایر ابزار دندان پزشکی ساده تر به نظر برسد، اما باید توجه داشته باشید که تعمیر آن صرفا باید توسط متخصصین ماهر و با تجربه صورت پذیرد. تعمیر ساکشن دندان پزشکی توسط افراد بی تجربه می تواند موجب وارد شدن آسیب های شدید به دستگاه و در نتیجه تحمیل هزینه های هنگفت به مشتری شود. در واحد تعمیرات دندان پزشکی مرکز زودکمک تکنسین های متخصص و با تجربه حضور دارند که با استفاده از ابزارآلات به روز دنیای تعمیر تجهیزات دندان پزشکی  اقدام به تعمیر انواع ساکشن های دندان پزشکی می کنند. شیوه کار این تکنسین ها بر اساس دستورالعمل های مخصوص کمپانی های مختلف و تلفیق آن با دانش روز دنیا است و از همین رو خدمات ارائه شده در این مرکز همواره زبانزد بوده است. چنانچه دستگاه ساکشن مرکز شما آسیب دیده کافی است با این مرکز تماس گرفته و درخواست خود را ثبت کنید.

تعمیر ساکشن دندانپزشکی

تعمیر کمپرسور دندان پزشکی

کمپرسور دندان پزشکی برای فشرده، تمیز، خشک و ذخیره کردن هوا به کار می رود. وجود این کمپرسورها در دندان پزشکی بسیار مهم بوده و در صورت خرابی این دستگاه لازم است سریعا نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید. خرابی کمپرسور دندان پزشکی موجب می شود که عملکرد دندان پزشک به طور کلی مختل شود، از همین رو سرعت عمل واحدهای خدمات در ارائه سرویس یکی از مهم ترین موارد برای دندان پزشکان بوده است. شعار ما در مرکز زودکمک ارائه بهترین سرویس در کوتاه ترین زمان ممکن است بنابراین دندان پزشکان عزیز می توانند با خیال راحت با شماره های این مرکز تماس گرفته و درخواست خود مبنی بر تعمیر کمپرسور دندان پزشکی را ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، مشاوران ما در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به اعزام تکنسین به محل مشتری می نمایند. تکنسین فنی اعزام شده با همراه داشتن تمامی ابزارآلات مورد نیاز و با توجه به دستورالعمل های تعمیراتی ارائه شده توسط کمپانی تولید کننده کمپرسور، اقدام به تعمیر این دستگاه می نمایند. در صورتی که هر یک از قطعات کمپرسور آسیب دیده باشد و آسیب دیدگی به قدری شدید باشد که امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد، تکنسین قطعه آسیب دیده را با قطعه سالم و جدید تعویض خواهد کرد.

فاکتورهای مهم در تعمیر تجهیزات دندانپزشکی

برای این که سرویس دستگاه ها به نحو مطلوب انجام گیرد و از تعمیر مجدد جلوگیری شود، لازم است که یک سری فاکتورها در نظر گرفته شود. مهمترین پارامترهایی که در تعمیر تجهیزات دندانپزشکی اهمیت دارند، به شرح ذیل می باشد:

تعمیر تجهیزات دندانپزشکی

1-تعرفه تعمیر باید مناسب باشد

مراکز تعمیرات اغلب نرخ های متفاوتی را برای ارائه خدمات خود تعیین می کنند. بعضی از شرکت ها بدون توجه به حقوق افراد، دستمزدهای ناعادلانه و بسیار سنگینی را برای سرویس دستگاه ها در نظر می گیرند که هزینه های زیادی را به مشتریان تحمیل می کند. در طرف مقابل مراکز معتبر، علی رغم خدمات مطلوبی که ارائه می دهند، به منظور جلب رضایت ارباب رجوع تعرفه هایی مناسب را تعیین می کنند.

از این رو ضروری است که تعمیر وسایل را به مراکز مجاز بسپارید، تا دیگر دغدغه ای بابت هزینه ها نداشته باشید. برای این که از تعرفه ها به طور دقیق اطلاع پیدا کنید، بهترین کار این است که استعلام  بگیرید. با استعلام قیمت شرکت هایی را پیدا می کنید که تعمیر تجهیزات دندان پزشکی را با مناسب ترین نرخ انجام می دهند.

2-به میزان تجربه تکنسین ها توجه ویژه داشته باشید

از آنجا که دستگاه های دندانپزشکی کاملاً تخصصی هستند، فرآیند تعمیر آن ها نیاز به تجربه فراوان دارد. به دلیل پیچیدگی هایی که در قسمت‌های مختلف این تجهیزات وجود دارد، به جرأت می‌توان گفت که سرویس آن ها از عهده هر کسی ساخته نیست و تنها تکنسین هایی که دوره های آموزشی لازم را طی کرده و سابقه کاری طولانی مدت داشته باشند، قادرند تعمیرات را به نحو احسن انجام دهند.

کارشناسی که تجربه کافی داشته باشد، به راحتی می تواند ایراد دستگاه را تشخیص داده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعمیرات را انجام دهد. معمولاً افراد ناشی به دلیل عدم برخورداری از دانش و تجربه، اولاً به خوبی نمی توانند نقص دستگاه را تشخیص دهند و ثانیا زمان زیادی را صرف سرویس آن می کنند.

3-استفاده از  ابزارآلات پیشرفته و مدرن برای تعمیر اهمیت زیادی دارد

به دلیل این که تجهیزات دندانپزشکی پیوسته در حال ارتقا هستند، مسلما ابزارهایی که برای سرویس این دستگاه ها به کار برده می شوند، نیز باید مطابق با تکنولوژی روز دنیا باشند. پس خیلی مهم است که شرکت ارائه دهنده خدمات تعمیرات، کاملا مدرن بوده و از  ابزار آلات پیشرفته و امکانات کافی بهره مند باشد، تا بتوانند فرآیند سرویس و تعمیر وسایل را به طور اصولی و متناسب با علم روز دنیا انجام دهد.

4-مدت زمان انجام تعمیرات را در نظر بگیرید

یکی از پارامتر های بسیار مهمی که در زمینه تعمیر تجهیزات دندانپزشکی اهمیت بسیار زیادی دارد، مدت زمانی است که صرف سرویس دستگاه می شود. بعضی از مراکز انجام تعمیرات را مدام به تعویق می اندازند و یا به دلیل نداشتن تجربه کافی نمی توانند این کار را در اسرع وقت انجام دهند. توصیه می شود که از همان ابتدا در مورد مدت زمان تعمیر دستگاه خود با شرکت ارائه دهنده خدمات به توافق برسید، تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

البته لازم به ذکر است که دستگاه های دندانپزشکی با توجه به مدل و برند آن ها به زمان های متفاوتی برای تعمیر احتیاج دارند، اما در هر صورت نباید این مدت بیش از حد استاندارد طول بیانجامد.

5-تنها مراکز مجاز را برای انجام تعمیر دستگاه های دندانپزشکی انتخاب کنید

امروزه شرکت های بسیاری در سراسر ایران وجود دارند که در زمینه تعمیر دستگاه های دندانپزشکی فعالیت دارند؛ اما آیا همه این مراکز قابل اعتماد هستند؟ واقعیت این است که بسیاری از این مراکز به هیچ وجه معتبر نیستند و امکانات لازم برای تعمیرات را نیز ندارند.

سرویس و نگهداری تجهیزات دندان پزشکی

بنابراین بسیار ضروری است که شرکت ارائه دهنده خدمات سرویس و نگهداری دستگاه های دندانپزشکی، مجوزهای لازم را از ارگان های مربوطه اخذ نموده باشد. با سپردن تجهیزات خود به این گونه شرکت ها، کارشناسان با تجربه که رزومه کاری درخشان دارند، عملیات تعمیر را انجام داده و دستگاه را در کوتاه ترین زمان ممکن به شما تحویل می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران