تعمیر تاسیسات ساختمان

خدمات تعمیر تاسیسات ساختمان مجموعه ای از فعالیت ها از قبیل سرویس لوله کشی ساختمان، سیستم های حرارتی و برودتی، تاسیسات آب و غیره را دربر می گیرد. با توجه به این که این امور کاملا تخصصی هستند و نیاز به دانش فراوان دارند، باید حتما از یک کارشناس حرفه ای برای تعمیر و نگهداری تاسیسات کمک بگیرید.

ثبت سفارش آنلاین تعمیر تاسیسات ساختمان

برای تعمیر تاسیسات ساختمان به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر تاسیسات ساختمان را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، تاسیسات ساختمان خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیر تاسیسات ساختمان، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

ثبت درخواست تعمیرات تاسیسات ساختمان

 

آشنایی با انواع خدمات تعمیر تاسیسات ساختمان

خدمات تعمیر تاسیسات ساختمان گستردگی و تنوع بالایی دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

تعمیر تاسیسات فنی

تعمیر تاسیسات فنی مواردی از قبیل نصب روشویی و توالت فرنگی، لوله کشی گاز، نصب سیستم اطفاء حریق، نصب دستگاه تصفیه آب و غیره را در بر می گیرد. به دلیل تخصصی بودن، انجام این کارها باید توسط افراد با تجربه و خبره انجام شود.

تعمیر تاسیسات ساختمان

تعمیرات مربوط به لوله کشی آب

 لوله کشی آب برای تامین آب مورد نیاز ساکنین ساختمان انجام می گیرد، بنابراین سالم بودن لوله ها و شیرآلات اهمیت فراوانی دارد. از طرف دیگر لوله کشی فاضلاب هم باید به طور اصولی انجام شود، تا آب فاضلاب را به سمت چاه های مخصوص هدایت کند.

برای این که از بروز مشکلات آتی پیشگیری شود، باید لوله کش به مواردی همچون بست کاری، اندازه استاندارد لوله ها، شیب لوله های فاضلاب و غیره دقت کند. در صورتی که لوله کشی ساختمان ایراد پیدا کرد، لازم است که کار تعمیر آن به تکنسین های خبره سپرده شود، تا فرآیند عیب یابی و رفع نواقص در کوتاه ترین زمان و با بالاترین کیفیت انجام گیرد.

تعمیرات مربوط به آسانسورها و بالابرها

با توجه به این که آسانسورها یکی از تجهیزات مهم در ساختمان ها محسوب می شوند، تعمیر آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورت خرابی آسانسورها و بالابرها، هرگونه سهل انگاری در تعمیر تاسیسات ساختمان می تواند خسارات بسیاری را به بار آورد. از جمله رایج ترین خرابی های آسانسور ها می توان به خراب شدن فلکه موتور، قطعی جریان برق، نقص در بلبرینگ ها و تنظیم نبودن موتور اشاره کرد.

تعمیرات سیستم های گرمایشی

سیستم حرارتی ساختمان هر چیزی را که به گرمایش سازه ربط دارد، شامل می شود که از جمله آن می توان به این موارد اشاره کرد: رادیاتورها، پمپ ها، موتورخانه، بویلر، منبع کویل و آب گرم ساختمان. بهتر است که هر چند وقت یک بار تمام این قسمت ها توسط یک تکنسین ماهر سرویس شوند. این کار باعث می شود که از بروز خرابی های وسیع تر و تحمیل هزینه زیاد به شما جلوگیری شود.

سرویس به موقع تاسیسات گرمایشی در افزایش طول عمر ساختمان تاثیر غیر قابل انکاری دارد. در این بین تعمیر پکیج از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید به موقع اقدامات لازم برای چک کردن ولتاژ برق ورودی، فشار گاز سیستم، تمیز بودن صافی مدار و مواردی از این قبیل انجام شود.

بیشتر بخوانیم : نصب و راه اندازی پکیج

تعمیر سیستم های برودتی

 تعمیرات چیلر، هواسازها، سیستم های وی آر اف، پمپ ها و به طور کلی هر بخشی که با سرد کردن ساختمان ارتباط دارد، در دسته تاسیسات برودتی می گنجند.

تعمیر تاسیسات برقی

خدمات تعمیر تاسیسات برقی بسیار متنوع است و شامل سرویس و تعمیر آیفون، روشنایی، چیلرها، مشعل، تابلو برق و مواردی از این دست می شود. برای افزایش سطح ایمنی ساکنین لازم است که در صورت بروز خرابی در هر یک از آیتم های ذکر شده، از افراد باتجربه و متخصص برای تعمیر تاسیسات ساختمان کمک گرفته شود.

بیشتر بخوانیم : برق کشی ساختمان

تعمیر تاسیسات ساختمان برق کشی ساختمان

تعمیر سیستم برودت ساختمان 

تعمیر سیستم برودت ساختمان از اهمیت بسیار زیادی در حفظ کیفیت هوای داخل ساختمان برخوردار است. سیستم برودت ساختمان معمولاً شامل یک یا چند واحد تهویه مطبوع، یک شبکه لوله کشی و یک سیستم کنترل مرکزی است. برای انجام تعمیر تأسیسات ساختمان در حوزه برودت، بهتر است از یک تیم متخصص در این زمینه استفاده کرد. این تیم می تواند با استفاده از تجهیزات حرفه ای و تخصص خود، عیب یابی و تعمیرات لازم را صورت دهد و کیفیت هوای داخل ساختمان را به حداکثر برساند. همچنین، برای جلوگیری از خرابی های بیشتر، توصیه می شود که سیستم برودت ساختمان به صورت دوره ای و منظم تعمیر و نگهداری شود. برای دریافت خدمات سرویس دوره ای سیستم برودت و تاسیسات ساختمان زودکمک  با تیمی مجرب و متخصص درکنار شماست. این متخصصین در کوتاه ترین زمان در محل شما حضور یافته و با تجهیزات و متد های نوین به عیب یابی و رفع مشکل تاسیسات ساختمان شما می پردازند. 

بیشتر بخوانیم : نمایندگی خدمات تعمیر پکیج

تعمیر موتور خانه ساختمان

موتور خانه در ساختمان های پر واحد چند وظیفه برعهده دارد. یکی اینکه پمپاژ آب گرم را به طبقات و واحدها انجام می دهد و دیگری اینکه در ساختمان هایی که سیستم اطفای حریق دارند، آب لازم برای آن را تأمین می کند. این سیستم می تواند پیچیده باشد؛ چراکه از لوله ها، پمپ ها، سیستم های گرمایش و غیره تشکیل شده است. چنانچه بخواهید برای تعمیر تأسیسات ساختمان های که موتور خانه شان دچار ایراد شده اقدام کنید، یا نیاز به سرویس این محل دارید، کافی است از تخصص کارشناسان ما بهره ببرید. این افراد به خوبی با انواع سیستم های موتور خانه ای آشنا بوده و می توانند به راحتی مشکلات آن را حل کنند. در اینجا به شما پبشنهاد می کنیم از پیج سرویس و نگهداری موتورخانه دیدن فرمایید تا اطلاعات لازم جهت نحوه خدمات سرویس های دوره ای زودکمک را کسب نمایید.

تعمیر سیستم اعلام و اطفای حریق

سیستم اعلام و اطفای حریق ساختمان، یکی از مهم ترین اجزای ایمنی ساختمان است و به منظور کنترل و کاهش خطرات ناشی از آتش سوزی در ساختمان نصب می شود. تعمیر و نگهداری منظم این سیستم، از اهمیت بالایی برخوردار است. بررسی و تعمیر تأسیسات ساختمان در بخش مربوط به حریق به منظور شناسایی هرگونه خرابی و عیب فنی، تعمیر و تعویض قطعات آسیب دیده و اجرای آزمون های لازم جهت اطمینان از عملکرد صحیح سیستم، از مهمترین اقداماتی است که باید صورت پذیرد. کارشناسان مرکز ما به خوبی با این سیستم آشنا هستند و از دستورالعمل ها و نحوه بررسی چنین سیستم هایی آگاهی دارند. شما می توانید در زمان نیاز، با ما تماس گرفته و درخواست حضور تعمیرکار در محل ثبت کنید.

فاکتورهای مهم بر هزینه تعمیر و سرویس تاسیسات ساختمان

مولفه های مختلفی بر هزینه تعمیر تاسیسات موثر هستند که مهم ترین آن ها به شرح ذیل است:

  1. کاربری ساختمان

ساختمان ها از نظر کاربری به انواع تجاری، مسکونی، ورزشی و غیره تقسیم می شوند که این امر در نرخ تعمیر تاسیسات اثر گذار است.

  1. مساحت تعداد طبقات ساختمان

هر چه که ساختمان مورد نظر متراژ و طبقات بیشتری داشته باشد، به همان نسبت هم تجهیزات آن بیشتر می شود که این امر بودجه زیادتری را برای سرویس و نگهداری تاسیسات می طلبد.

  1. تعداد دفعات سرکشی و سرویس  تاسیسات

چنانچه تعداد سرویس های ماهانه افزایش پیدا کند، هزینه تعمیرات نیز بیشتر می شود. معمولا ساختمان های بزرگتر و با متراژ وسیع به تعداد دفعات بالایی برای سر کشی نیاز دارند که این خود هزینه تحمیل شده به صاحب ساختمان را افزایش می دهد.

  1. میزان قدیمی بودن ساختمان

 هرچقدر که سازه مورد نظر قدیمی تر باشد، به همان نسبت قیمت تعمیر تاسیسات ساختمان افزایش خواهد یافت؛ زیرا تجهیزات این قبیل ساختمان ها اغلب مستهلک و فرسوده هستند.

  1. کیفیت سرویس و نگهداری تاسیسات در گذشته

 این که قبلا تا چه اندازه به سرویس و نگهداری تاسیسات اهمیت داده شده است، یکی از فاکتورهای موثر در هزینه تعمیرات است.

دلیل اهمیت تعمیر و نگهداری تاسیسات ساختمان

چنانچه سرویس و نگهداری پیشگیرانه در ساختمان انجام شود، در دراز مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ های جاری ساکنین می شود. از مهمترین مزایای تعمیر و سرویس به موقع تاسیسات ساختمان می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

تعمیرات تاسیسات ساختمان

  • بالا رفتن سطح رفاه ساکنین ساختمان

 با نگهداری و تعمیر به موقع تاسیسات، کیفیت زندگی ساکنین افزایش خواهد یافت. مثلا اگر تنها یک روز در فصل زمستان ساختمان آب گرم نداشته باشد، وضعیت زندگی برای اهالی دشوار خواهد شد.

  • افزایش عمر مفید ساختمان

 به طور کلی نیاز است که تاسیسات هر ساختمان در طول عمر آن حدود دو تا سه بار عوض شوند. چنانچه فواصل تعمیر تاسیسات ساختمان منظم باشد و سرویس آن به موقع انجام گیرد، عمر مفید ساختمان افزایش می یابد.

  • صرفه جویی در مصرف انرژی

معمولاً تاسیسات خراب و آسیب دیده میزان مصرف انرژی را بالا می برند. به عنوان مثال ممکن است که لوله های آب نشتی داشته، یا موتورخانه به طور اصولی عایق نشده باشد که در این حالت مقدار زیادی انرژی به هدر می رود. اما اگر تعمیر و سرویس به موقع انجام گیرد، می تواند تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

  • صرفه جویی مالی

تعمیر تاسیسات اگر به طور اصولی و حرفه ای انجام شود، در طولانی مدت هزینه های تحمیل شده به صاحب ساختمان را کاهش می دهد. برای مثال اگر خرابی های کوچک و پیش پا افتاده نادیده گرفته شوند؛ در بلند مدت امکان دارد که کل تأسیسات را خراب کنند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران