طرح ریجستری تبلت‌ ها از نهم مرداد در ادامه رجیستری موبایل۱۴۰۰ بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام و نهایی شد. نکته مهم این است که تنها تبلت های سیمکارت خور مشمول این طرح هستند. رجیستری تبلت یکی از مهم‌ترین کارهایی است که بعد از خرید تبلت باید انجام دهید. در این مقاله قرار است همه چیز را در مورد رجیستر تبلت و جزئیات آن آموزش ببینید. از طرفی ممکن است نیاز به انتقال مالکیت تبلت داشته باشید که در این صورت، ثبت دستگاه در سامانه همتا و تغییر مشخصات مالک، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این که رجیستری چیست، چرا اهمیت دارد و چگونه انجام می شود. این طرح، ادامه طرح رجیستری گوشی های هوشمند است که چند سالی است اجرایی شده است. البته این طرح تنها شامل تبلت های سیمکارت خور می شود و می توان گفت که تفاوت چندانی با رجیستری موبایل ندارد.

رجیستر تبلت

چه تبلت هایی شامل طرح رجیستری می شوند؟

در ابتدای طرح، رجیستری تبلت‌ها فقط برای تبلت‌های برند لنوو بود. ولی در حال حاضر، همه تبلت‌ها از هر برندی باید حتماً رجیستری شوند. البته این موضوع و طرح رجیستری تنها برای کسانی کاربرد دارد که می خواهند بر روی دستگاه خود از سیم کارت استفاده نمایند.

کاربر گرامی در صورت نیاز به تعمیر تبلت با گارانتی و خدمات پذیرش در محل با زود کمک تماس بگیرید.

تفاوت رجیستری تبلت با موبایل

اگر تا قبل از نهم مرداد ماه 1400 با استفاده از هر سیم کارتی، یک پیامک یا تماس با آن برقرار کرده اید تا تبلت به صورت خودکار فعال شود و در سامانه همتا ثبت شود، به این ترتیب دیگر نیاز به رجیستر کردن آن تبلت نخواهید داشت. اما اگر این عملیات را انجام نداده اید. سوالی که شاید داشته باشید، این است که رجیستری تبلت با موبایل چه تفاوتی دارد؟ باید گفت که رجیستری کردن این دو دستگاه کاملا مشابه بوده و تقریبا تفاوتی بین آنها وجود ندارد.اگر تبلت سیمکارت خور دارید، بهتر است در اولین فرصت اقدام به رجیستری کردن آن نمایید. درست مثل موبایل، رجیستری تبلت هم دستگاه را در سامانه همتا تعریف می کند تا خدمات شبکه به آن تعلق بگیرد. در غیر این صورت تبلت جنس قاچاق به شمار رفته و عملا نمی توانید از آن استفاده کنید.

نحوه رجیستری کردن ‌تبلت

برای رجیستر تبلت هم باید به سامانه همتا دسترسی داشته باشید.

  • در ابتدا باید شماره IMEI تبلت خود را در سامانه همتا ثبت کنید.

  • این شماره معمولا در بارکدی که روی جعبه چسبیده شده است، درج می شود.

  •  اگر شماره را پیدا نکردید، کافی است کد دستوری #06#* را با تبلت بگیرید تا شماره IMEI آن برای شما نمایش داده شود.

رجیستر کردن تبلت در همتا

  •  پس از آن باید کد IMEI را از طریق یکی از روش های زیر برای سامانه همتا ارسال کنید.

  • سامانه پاسخ شما را در قالب یک پیامک می دهد و به این ترتیب، رجیستری‌تبلت انجام می شود.

  •  برای ثبت کد در همتا، می توانید کد را به شماره ۷۷۷۷ پیامک کرده.

  •  یا کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره گیری نمایید.

رجیستر کردن تبلت سیم کارت خور

  • وب سایت اینترنتی hamtainfo.ntsw.ir هم مسیر دیگری است که از طریق آن می توانید کد تبلت خود را ثبت کنید. البته اپلیکیشن همتا هم طراحی شده است تا مسیر راحت تری برای رجیستری‌تبلت خود طی کنید.

💡 علت نصب نشدن برنامه در تبلت و روش های رفع آن را در این مقاله ببینید.

سوالات متداول کاربران در مورد رجیستر تبلت

برای رجیستر تبلت باید چیکار کنیم؟

اولین اقدام برای رجیستر کردن تبلت ، ثبت کردن کد IMEI تبلت در سامانه همتا هست. این کد روی جعبه قرار دارد و اگر هم به جعبه تبلت دسترسی نداشتن، می‌تونین کد *#60# رو بگیرین. برای ثبت شماره در سامانه همتا هم روش‌های متنوعی وجود دارد که در مقاله بالا برای شما شرح داده شده است.

آیا همه تبلت‌ها باید رجیستر شوند؟

رجیستر تبلت فقط برای تبلت هایی است که بر روی آن ها سیم‌ کارت قرار می گیرد. پس درصورتی‌ که نمی خواهید بر  روی تبلت تان سیم‌ کارت قرار دهید، نیازی هم به رجیستری ندارید.

اگر تبلت رو رجیستری نکنیم، چی می‌شه؟

درصورتی ‌که بر روی تبلت‌ تان سیم ‌کارت انداخته باشید، ولی اقدام به رجیستر تبلت نکرده باشید، نمی توانید از خدمات اپراتور سیم کارتتان استفاده نمایید و همچنین تبلت شما به ‌عنوان کالای قاچاق در نظر گرفته می‌ شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران