نحوه اتصال تبلت به ویدئو پروژکتور

برای اینکه بتوانید اتصال تبلت به ویدئو پروژکتور را برقرار کنید لازم است که اطمینان داشته باشید ویدئو پروژکتور شما از این قابلیت پشتیبانی می کند. البته امروزه در اکثر ویدئو پروژکتورها قابلیت اتصال تبلت به ویدئو پروژکتور ارائه شده و به همین علت کاربران می توانند با خیال راحت دستگاه خود را به ویدئو پروژکتور متصل کرده و از تماشای محتواهای مورد نظر خود روی صفحه نمایش بزرگ لذت برند.

اتصال تبلت به پروژکتور نسبتا ساده بوده و به همین علت در انواع محیط ها اعم از محیط های آموزشی، اداری یا موسسات می توان این اتصال را برقرار کرده و مطالب مورد نظر خود روی تبلت را روی صفحه نمایش بزرگ نشان دهید. در این مقاله دو روش اصلی وصل کردن تبلت به ویدئو پروژکتور را به صورت کامل توضیح داده ایم تا در صورت نیاز بتوانید شخصا این دو وسیله را به یکدیگر متصل کنید. در صورتی که تبلت یا پروژکتور شما دچار هرگونه ایراد سخت افزاری یا نرم افزاری شد می توانید برای رفع آن به مرکز زودکمک مراجعه کرده و از تکنسین های تعمیرات تبلت و یا پروژکتور در این مرکز کمک بگیرید.

تماس با ما

اتصال تبلت به ویدئو پروژکتور به کمک کابل رابط

برای اینکه بتوانید نسبت به اتصال تبلت به ویدئو پروژکتور از طریق کابل اقدام کنید می توانید از پورت HDMI یا پورت MHL استفاده نمایید. اینکه از کدام پورت برای اتصال تبلت به پروژکتور استفاده کنید بسته به تبلت شما و پورتی دارد که این تبلت پشتیبانی می کند. اتصال MHL یا Mobile High-Definition Link نوعی اتصال با کیفیت بسیار بالا است که در بسیاری از تبلت های مدل جدید وجود دارد. برای استفاده از این اتصال برای به اشتراک گزاری تبلت با پروژکتور باید یک پورت تبدیل MHL به HDMI تهیه کنید. در ادامه یک سر کابل MHL را به پورت مربوطه در تبلت و سر دیگر آن را به مبدل وصل کنید. پس از آن طرف دیگر مبدل را به پورت HDMI ویدئو پروژکتور وصل کنید. در برخی از مدل های تبلت نیز پورت میکرو یو اس بی وجود دارد که در این صورت برای برقراری اتصال بین تبلت و پروژکتور باید یک از یک مبدل میکرو یو اس بی به VGA یا HDMI استفاده کنید. گاهی اوقات نیز ممکن است برخی تبلت ها پورت مینی اچ دی ام آی داشته باشند که در آن صورت تنها کافی است یک کابل Mini-HDMI به HDMI تهیه کرده و از آن برای اتصال این دو دستگاه استفاده کنید.

اتصال تبلت به ویدئو پروژکتور

لامپ ویدئو پروژکتور سوخته، آیا قابل تعویض است؟ برای دونیستن جواب این سوال حتما این مقاله از زودکم و دنبال کن. 

اتصال تبلت به پروژکتور به روش بی سیم

یکی دیگر از روش های اتصال تبلت به ویدئو پروژکتور روش بی سیم یا اصطلاحا وایرلس است. اما برای اینکه بتوانید از این روش برای اتصال تبلت به پروژکتور استفاده کنید لازم است که ویدئو پروژکتور شما از اتصال وایرلس پشتیبانی کند. بدین منظور کافی است در دفترچه راهنمای پروژکتور خود به دنبال عبارت Wifi-Direct گشته و ببینید که آیا دستگاه شما از این قابلیت پشتیبانی می کند یا خیر. در این حالت نیازی به استفاده از دانگل نیست. در این مدل از تبلت ها برای برقراری اتصال تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که نرم افزار متناسب با ویدئو پروژکتور خود را از اینترنت دانلود کرده و آن را روی تبلت نصب کنید. بهترین و مطمئن ترین منبع برای دانلود این نرم افزارها گوگل پلی است. در ادامه برنامه را در تبلت اجرا کنید تا بتوانید به ویدئو پروژکتور متصل شوید. در صورتی که امکان برقراری اتصال از این طریق را ندارید باز هم می توانید از طریق آداپتور کروم کست این دو دستگاه را به یکدیگر متصل کنید. برای متصل کردن تبلت و ویدئو پروژکتور به روش وای فای دایرکت از مسیر زیر پیش بروید:

  • دکمه ای که با عبارت screen mirroring مشخص شده را در میان دکمه های ویدئو پروژکتور پیدا کرده و آن را فشار دهید.
  • برای اینکه بتوانید تنظیمات مربوط به وای فای دایرکت را در تبلت انجام دهید باید وارد بخش تنظیمات یا settings شوید.
  • پس از آن روی یکی از گزینه های connectivity یا network & internet ضربه زده و وارد آن قسمت شوید.
  • حال وای فای تبلت را روشن کنید.
  • در این مرحله از اتصال تبلت به ویدئو پروژکتور وارد قسمت wifi-Direct شوید. این گزینه را می توانید در بخش advanced options یا wifi preferences پیدا کنید. البته در تبلت های مختلف ممکن است نام این گزینه کمی متفاوت باشد.
  • گزینه جست و جو را انتخاب کرده و صبر کنید تا لیست تمام دستگاه های در دسترس روی صفحه نمایش داده شود.
  • در این مرحله چنانچه وای فای دایرکت ویدئو پروژکتور روشن باشد نام دستگاه را در میان لیست مشاهده خواهید کرد.
  • در نهایت برای اتصال تبلت به پروژکتور کافی است روی نام دستگاه ضربه زده و آن را انتخاب کنید. در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید تنها با یک تماس با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر پروژکتور در انواع برندها در ارتباط باشید.

وصل ردن تبلت به پروژکتور

علت پر پر زدن یا پرش صفحه نمایش تبلت چیست؟ زودکمک بهت دلایلش و میگه و میگه که چطور می تونی این مشکل و رفع کنی.

نحوه اتصال تبلت به پروژکتور به وسیله کروم کست یا میراکست

دانگل کروم کست یا میراکست وسیله ای است که به وسیله پورت اچ دی ام آی به تمامی ویدئو پروژکتورها متصل می شود. در یک طرف این دانگل ها کانکتور اچ دی ام آی برای اتصال به تلویزیون یا ویدئو پروژکتور، و در طرف دیگر نیز پورت های یو اس بی یا میکرو برای اتصال به تبلت و گوشی وجود دارد. یکی از مزیت های استفاده از این روش اتصال این است که در این روش از اینترنت استفاده ای نمی شود. نکته ای که لازم است مدنظر داشته باشید این است که دانگل های میراکست نیاز به تامین انرژی دارند. در این دستگاه ها می توان پاور بانک یا لپ تاپ را از طریق کانکتور میکرو یو اس بی به دانگل میراکست متصل کرد تا برق مورد نیاز برای کار آن فراهم شود. برای اتصال تبلت به ویدئو پروژکتور از این طریق تنها لازم است به شیوه زیر عمل کنید:

  • یک آداپتور کروم کست تهیه کرده و آن را به پورت اچ دی ام آی پروژکتور متصل کنید.
  • نرم افزار مربوط به ویدئو پروژکتور خود را از گوگل پلی دانلود کرده و آن را روی تبلت نصب نمایید.
  • پس از آن در منوی navigation دستگاه به دنبال دکمه cast screen گشته و آن را انتخاب کنید.
  • بدین صورت اتصال تبلت به پروژکتور برقرار شده و به راحتی قادر خواهید بود که محتوای مورد نظر خود را از طریق تبلت به ویدئو پروژکتور انتقال داده و آن را روی صفحه نمایش بزرگ مشاهده کنید.
  • در صورتی که از میراکست استفاده می کنید در همان لحظه ای که دانگل را به ویدئو پروژکتور متصل کنید یک صفحه پیش فرض روی صفحه به نمایش در می آید که به شما برای برقراری اتصال بین گوشی یا تبلت با پروژکتور کمک می کند. در طی مراحل اتصال تبلت به ویدئو پروژکتور در صورتی که نیاز به وارد کردن رمز بود باید رمز پیش فرض میراکست را در قسمت مشخص شده وارد کنید.

وصل کردن تبلت به پروژکتور

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران