نصب نشدن برنامه در تبلت یکی از مشکلاتی است که کاربران این گجت ها بعضا با آن مواجه می شوند. این مساله می تواند موجب بروز مشکلات فراوانی برای کاربران شده و آنها را سردرگم کند. حقیقت این است که مشکل نصب نشدن برنامه در تبلت عموما دلایل مشخصی دارد و با بررسی این دلایل می توان به راحتی این ارور را رفع کرد. در این مقاله قصد داریم به روش های رفع ارور نصب نشدن برنامه ها در تبلت بپردازیم تا در صورت مواجهه با چنین شرایطی بتوانید آن را حل کنید. از آن جا که سیستم عامل مورد بحث در این مقاله اندروید است می توان گفت که علت نصب نشدن برنامه در گوشی اندروید و تبلت اندروید عموما یکسان بوده و حتی در صورتی که با این ارور در گوشی اندرویدی خود مواجه شدید نیز می توانید با روش های گفته شده در این مقاله نسبت به رفع ارور اقدام نمایید. چنانچه پس از انجام اقدامات گفته شده کماکان با مشکل در نصب برنامه روی تبلت مواجه بودید می توانید به زودکمک مراجعه کنید. تکنسین های این مرکز با استفاده از آخرین متدهای روز دنیا اقدام به رفع ایراد از گوشی و تبلت شما خواهند کرد.

مشاوره رایگان زودکمک

علل اصلی نصب نشدن برنامه در تبلت

پیش از هرگونه اقدام جهت رفع ارور نصب نشدن برنامه در تبلت بهتر است ابتدا عوامل اصلی که موجب بروز این اختلال می شوند را بشناسید تا بتوانید به صورت موثری این ایراد را برطرف کنید. به طور کلی دلایل اصلی نصب نشدن برنامه ها در تبلت را می توان در چند دسته تقسیم بندی کرد. اولین علتی که می تواند موجب نصب نشدن برنامه در گوشی اندروید یا تبلت شود پر بودن حافظه دستگاه یا عدم شناسایی کارت حافظه است.

دانلود اپلیکیشن از وبسایت های نامعتبر نیز می تواند به عنوان یکی دیگر از دلایل ارور در هنگام نصب برنامه روی تبلت باشد. در مواردی ممکن است تنظیمات گوشی به گونه ای تعیین شده باشد که امکان نصب برنامه از برخی منابع را ندهد. گاهی اوقات نیز ممکن است تبلت یا گوشی سخت افزارهای لازم برای نصب برنامه را نداشته باشد. ویروسی بودن برنامه نیز می تواند موجب بروز ارور و اختلال در هنگام نصب برنامه روی تبلت یا گوشی اندرویدی شود. البته دلایل نصب نشدن برنامه تنها در موارد گفته شده خلاصه نمی شود. در ادامه این مقاله روش رفع هر یک از این موارد را به صورت مجزا توضیح خواهیم داد.

نصب نشدن برنامه در تبلت

رفع ارور نصب نشدن برنامه ها در تبلت با افزایش فضای خالی حافظه

یکی از اصلی ترین دلایل نصب نشدن برنامه در تبلت عدم وجود فضای کافی برای برنامه در حافظه دستگاه است. زمانی که قصد خرید یک گوشی یا تبلت جدید را دارید بهتر است به حافظه آن دقت کرده و دستگاهی انتخاب کنید که حافظه داخلی بیشتری داشته باشد. زیرا اگرچه کارت حافظه فضای زیادی برای ذخیره فیلم و عکس در اختیار شما قرار می دهد، اما بسیاری از اپلیکیشن ها تنها روی حافظه داخلی نصب شده و فضای آن را اشغال می کنند. این مساله رفته رفته موجب پر شدن حافظه و نصب نشدن برنامه ها در تبلت خواهد شد. بنابراین در صورتی که با مشکل نصب نشدن برنامه در گوشی اندروید و تبلت مواجه شدید بهتر است ابتدا از قسمت تنظیمات یا settings گوشی به قسمت storage وارد شده و فضای خالی حافظه داخلی را بررسی کنید. در صورتی که حافظه داخلی پر شده می توانید فایل های اضافی را حذف کرده یا آنها را به هارد یا لپ تاپ منتقل کنید تا فضای خالی برای نصب برنامه ایجاد شود. در صورتی که گوشی یا تبلت قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه را دارد می توانید با خرید کارت حافظه و انتقال عکس ها به آن فضای بیشتری برای نصب برنامه در اختیار داشته باشید. اگر مشکل حل نشد از کارشناسان نمایندگی تعمیر تبلت زودکمک ، کمک بگیرید.

بیشتر بخوانیم : علت دانلود نکردن تبلت

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دانلود از منابع معتبر برای رفع ارور نصب نشدن برنامه در گوشی اندروید و تبلت

یکی دیگر از مسائلی که می تواند موجب بروز ایراد و در نهایت نصب نشدن برنامه در تبلت شود دانلود برنامه از منابع غیرمعتبر است. در صورتی که نام اپلیکیشن مورد نظر خود را در سایت گوگل جست و جو کنید با هزاران وبسایت جهت دانلود مواجه می شوید اما تشخیص این که کدام یک از این موارد معتبر هستند عموما کار راحتی نیست. بهترین روش برای دانلود برنامه ها استفاده از فروشگاه گوگل پلی است. این فروشگاه که معتبرترین منبع برای دانلود برنامه های گوشی های اندروید است حساسیت زیادی در تشخیص بدافزارها در برنامه ها داشته و آنها را از فروشگاه خود حذف می کند. از همین رو با استفاده از این فروشگاه می توانید مطمئن باشید که برنامه ها ایراد نرم افزاری نداشته و با ارور نصب نشدن برنامه ها در تبلت مواجه نخواهید شد. در صورتی که برنامه را از منبعی معتبر دانلود می کنید و کماکان با مشکل نصب نشدن برنامه در گوشی اندرویدی یا تبلت مواجه می شوید بهتر است با رفتن به بخش settings گزینه apps را انتخاب کنید.  سپس وارد تنظیمات برنامه شوید، در لیست به دنبال install unknown apps گشته و تیک آن را فعال کنید تا اجازه نصب برنامه از منابع مختلف داده شود.

بیشتر بخوانیم : سیاه شدن صفحه تبلت

 

دانلود از منابع معتبر برای رفع ارور نصب نشدن برنامه در گوشی اندروید و تبلت

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ریست کردن تنظیمات برنامه

گاهی اوقات ممکن است تنظیماتی از قبل در مورد نصب برنامه اعمال شده باشد که همین تنظیمات موجب نصب نشدن برنامه در تبلت شوند. چه بسا که این تنظیمات در یاد شما نمانده باشد اما این تغییرات اعمال شده کماکان به وظیفه خود عمل کرده و موجب نصب نشدن برنامه ها در تبلت می شوند. البته زمانی می توان گفت که چنین تنظیماتی علت نصب نشدن برنامه در گوشی اندروید یا تبلت هستند که کلا هیچ برنامه ای در گوشی یا تبلت نصب نشود. چنانچه تنها در هنگام نصب برخی برنامه ها با ارور مواجه می شوید باید به شما اطمینان دهیم که علت آن تنظیمات نصب برنامه نبوده و بهتر است به سراغ روش های دیگر بروید. اما در صورتی که تمامی برنامه ها ارور نصب نشدن می دهند بهتر است تنظیمات را ریست کنید. برای انجام این کار کافی است طبق روش زیر عمل کنید:

  • از منوی کاربری به قسمت تنظیمات یا settings گوشی وارد شوید.
  • در میان گزینه های نمایش داده شده به دنبال گزینه apps بگردید و آن را باز کنید.
  • در بالای صفحه روی سه نقطه عمودی ضربه بزنید.
  • حال در پنل جدیدی که باز شده گزینه reset app preferences را انتخاب نمایید.

ریست کردن تنظیمات برنامه

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

کش کردن package installer

Package installer وظیفه نصب برنامه روی گوشی یا تبلت را بر عهده دارد، اما گاهی اوقات باگ های نرم افزاری موجب کش کردن این برنامه شده و عملکرد آن را مختل می کنند. چنین شرایطی در نهایت منجر به نصب نشدن برنامه در تبلت می شود. برای جلوگیری از کش کردن package installer و نصب نشدن برنامه ها در تبلت پیشنهاد می کنیم که حافظه کش آن را پاک کنید. برای این کار می توانید از مسیر زیر پیش بروید:

  • ابتدا از منوی کاربری گوشی یا تبلت خود وارد بخش settings یا تنظیمات دستگاه شوید.
  • حال در کادر جست و جو که در بالای صفحه مشاهده می کنید عبارت package installer را تایپ کرده و آن را سرچ کنید.
  • در مرحله بعد گزینه storage را انتخاب کرده و روی آن ضربه بزنید.
  • از این بخش می توانید حافظه کش این برنامه را پاک کنید.
  • در ادامه می توانید مجددا برای نصب برنامه مورد نظر خود تلاش کنید.

کش کردن package installer

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نصب نشدن برنامه ها در تبلت به دلیل عدم شناسایی کارت حافظه

گاهی اوقات برخی برنامه ها از ابتدا بر روی کارت حافظه خارجی ذخیره می شوند. در چنین مواردی اگر کارت حافظه مشکلی داشته یا شناسایی نشده باشد کاربر با ارور نصب نشدن برنامه در تبلت مواجه می شود. برای رفع این مساله کافی است یک مرتبه کارت حافظه را mount کنید. البته در گوشی های مدل جدید عموما این فرآیند به صورت خودکار توسط گوشی یا تبلت انجام می شود، اما اگر کارت حافظه mount نشده باشد باید شخصا آن را انجام دهید. روش انجام این کار به صورت زیر است:

  • ابتدا از منوی کاربری وارد بخش تنظیمات (settings) گوشی یا تبلت خود شوید.
  • گزینه storage را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  • در صفحه جدید باز شده به دنبال گزینه SD card گشته و آن را باز کنید.
  • در نهایت کافی است گزینه mount را انتخاب نمایید.
  • مجددا برای نصب برنامه اقدام کنید.

نصب نشدن برنامه ها در تبلت به دلیل عدم شناسایی کارت حافظه

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران