تلویزیون یک از دستگاههایی است که به دلیل اینکه بیشترین میزان استفاده در طول شبانه روز را دارد بیشتر از بقیه لوازم خانگی در معرض استهلاک و خرابی قرار دارد. در مواقعی این خرابی ها منجر به روشن نشدن تلویزیون می شود . علت روشن نشدن تلویزیون هرچه باشد باید بدانید تمام مشکلات تلویزیون در نهایت قابل برطرف کردن هستند. علت روشن نشدن تلویزیون می تواند از مشکلات پیش پا افتاده تا مشکلات اساسی سخت افزاری متغیر باشد. در این مطلب مشکلات مختلف تلویزیون را بیان می کنیم تا بتوانید علت روشن نشدن تلویزیون خود را پیدا کنید. در صورت بروز هر گونه مشکل در تلویزیون خود می توانید با کارشناسان تعمیر تلویزیون در زودکمک تماس بگیرید.

علت روشن نشدن تلویزیون

تشخیص علت روشن نشدن تلویزیون

در گام اول برای یافتن علت روشن نشدن تلویزیون و قبل از انجام هر اقدامی دیگری از عملکرد صحیح کنترل تلویزیون مطمئن شوید ، برای این منظور دکمه پاور را روی کنترل فشار دهید اگر چراغ دریافت کننده سیگنال روی تلویزیون چشمک نزد کنترل دستگاه خود را از نظر باتری و سالم بودن بررسی کنید. در گام دوم سعی کنید تلویزیون را از طریق دکمه پاور روی دستگاه روشن کنید ، اگر زمانی که دکمه پاور روی تلویزیون را زدید ولی تلویزیون روشن نشد در این حالت ایراد و مشکل مربوط به خود تلویزیون می باشد . همچنین به یاد داشته باشید اگر تلویزیون روشن می شود اما صدا ندارد ایراد متوجه قطعات داخلی تلویزیون می باشد. همچنین از سلامت پریز برق و کابل برق دستگاه اطمینان حاصل کنید و اگر از محافظ برق استفاده می کنید سعی کنید یک بار دستگاه را بدون محافظ و به صورت مستقیم به پریز برق متصل کنید.

موارد مربوط به علت روشن نشدن تلویزیون

از میان قطعات به کار رفته در تلویزیون خرابی دو قطعه معمولا علت روشن نشدن تلویزیون می باشد ، مین برد و برد پاور دستگاه. معمولا در اثر عواملی مثل نوسانات برق و نفوذ مایعات به داخل دستگاه و یا ایجاد اتصال کوتاه از طریق اتصال اشیای رسانا یا آب زدگی به پورت های دستگاه از جمله USB ، این دو قطعه دچار خرابی می شوند ، همچنین آلوده شدن مین برد دستگاه به ویروس در اثر استفاده از حافظه فلش آلوده می تواند منجر به اختلال در عملکرد مین برد دستگاه بشود.

بیشتر بخوانید: علت قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

مشاوران آنلاین زودکمک

1- خرابی مین برد ، دلیل روشن نشدن تلویزیون

مین برد یکی از اصلی ترین قطعات تلویزیون می باشد و در واقع مدیریت بسیاری از بخش های تلویزیون بر عهده این قسمت از دستگاه است و خرابی مین برد می تواند علت روشن نشدن تلویزیون شما باشد . مین برد اصلی ترین برد به کار رفته در تلویزیون است و وظیفه کنترل و ایجاد هماهنگی بین سایر قطعات تلویزیون را بر عهده دارد. مین برد در بر دارنده بخش هایی از جمله cpu، گیرنده دیجیتال، ورودی و خروجی تصویر و صدا، ورودی و خروجی پاور و ورودی های USB و HDMI و خروجی صدا و اسپیکر می باشد. زمانی که ما از طریق ریموت به تلویزیون فرمان می دهیم این فرمان از طریق چشمی تلویزیون برای پردازش ابتدا به برد مین داده می شود. دکمه موجود بر روی خود تلویزیون نیز مستقیما به مین برد وصل می شوند. پس در صورت وقوع مشکل برای مین برد تلویزیون ، دستگاه دیگر قادر به دریافت فرمان از چشمی و پردازش آن نمی باشد و باید جهت تعمیرات مین برد تلویزیون خود اقدام نمایید.

2- خرابی برد پاور و روشن نشدن تلویزیون

خرابی برد پاور ، وظیفه برد پاور تامین ولتاژ مورد نیاز تلویزیون می باشد . برد پاور یکی از بردهای اصلی تلویزیون محسوب می شود، از این رو به برد پاور، برد تغذیه هم گفته می شود. برق شهری با ولتاژ ۲۲۰ ولت وارد برد پاور شده و بعد از انجام یک سری مراحل ، به ولتاژ پایین که تلویزیون برای کارکرد خود به آنها احتیاج دارد تبدیل می شود و پس از تبدیل این ولتاژ به قسمت های مختلف تلویزیون از جمله مین برد و برد تیکان و بک لایت و.... ارسال می شود . با توجه به توضیحاتی که از عملکرد برد پاور عنوان شد متوجه می شویم که هر نوع خرابی و اشکال در برد پاور می تواند علت روشن نشدن تلویزیون باشد . خرابی برد پاور نشانه های مختلفی دارد اما یکی از متداولترین حالت هایی که خرابی برد پاور تلویزیون را نشان می دهد روشن نشدن تلویزیون می باشد.

علت روشن نشدن تلویزیون در تمامی برندها

علت روشن نشدن تلویزیون را به دو دلیل اصلی و مهم که در تمامی برندها یکی می باشد را مورد بررسی قرار دادیم. شما تنها می توانید جهت برطرف کردن این مشکلات مهم به یک مرکز معتبر مراجعه کرده و از تکنسین های با تجربه کمک بگیرید.

علت روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

علت روشن نشدن تلویزیون سونی

علت روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک

علت روشن نشدن تلویزیون تی سی ال

بررسی روشن نشدن تلویزیون شارپ

دلیل روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن 

دلایل روشن نشدن تلویزیون اسنوا

 

 

با تمام مطالبی که گفته شده در صورت روشن نشدن تلویزیون خود جای نگرانی نیست زیرا اکثر قطعات تلویزیون در بیشتر مواقع و در صورتی که آسیب جدی نباشد قابل تعمیر هستند . در صورت خرابی تلویزیون برای دریافت مشاوره به منظور تشخیص علت روشن نشدن تلویزیون و دریافت خدمات تعمیرات تخصصی با کارشناسان ما در مرکز زود کمک تماس حاصل فرمایید. تماس 1662

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران