فناوری های روز دنیا جذابیت های زیادی دارد و تولید کنندگان این محصولات همیشه سعی می کنند با خلاقیت و نوآوری، سهم اصلی بازار را به خود اختصاص دهند. یکی از ویژگی های مهم در تولید محصولات، گرایش بیشتر به سمت دستگاه های الکترونیکی سبک تر و قابل حمل است. در همین زمینه یکی از محصولات جذاب تولید شده، ویدئو پروژکتورهای جیبی است که می توان آنها را به راحتی با خود همه جا برد و در موقعیت های مختلف از آن استفاده کرد. این ویدئو پروژکتورهای قابل حمل وزن بسیار کمی دارند و به راحتی حتی می توان آنها را در جیب جا داد و حمل و نقل راحت تری دارند.. وزن کم آنها موجب شده که کاربران زیادی به خرید این محصولات تمایل داشته باشند. به گفته کارشناسان تعمیر ویدئو پروژکتور با وجود مزیت هایی که این ویدئو پروژکتورها دارند، یک سری معایب نیز در ارتباط با آنها مطرح می شود. در این مقاله می خواهیم با بررسی مزیت ها و معایب ویدئو پروژکتورهای جیبی، یک راهنمای خرید جامع و کامل را به شما ارائه دهیم.

مشاوره آنلاین زود کمک

مزیت های ویدئو پروژکتورهای جیبی

اول از هر چیزی بیایید به مزیت های این محصول جذاب بپردازیم؛ چرا که با داشتن یکی از این ویدئو پروژکتورهای جیبی می توان به قابلیت های بسیار زیادی دست یافت. از مقرون به صرفه بودن این محصول تا قابلیت حمل و نصب آسان، قابلیت پخش سه بعدی و راحتی هنگام تماشای محتوا اشاره کرد. چند مورد از این مزیت ها را در ادامه بررسی می کنیم.

ویدئو پروژکتورجیبی

مقرون به صرفه بودن

یکی از مشخصات یا بهتر است بگوییم مزیت های ویدئو پروژکتورهای جیبی، مقرون به صرفه بودن این محصولات است. شما می توانید با صرف هزینه ای به مراتب کمتر از قیمتی که باید برای خرید یک ویدئو پروژکتور خانگی یا حرفه ای بپردازید، یکی از این ویدئو پروژکتورهای قابل حمل را خریداری کنید. این در حالی است که با همین قیمت کم این محصول تمام ویژگی های لازم برای یک ویدئو پروژکتور را در اختیار شما می گذارد. بنابراین اولین مزیتی که موجب شده خریداران زیادی جذب این محصولات شوند، قیمت مناسب آنها با توجه به کارایی و عملکردشان است.

این مقاله کاربردی رو از دست نده : علت پرش تصویر در ویدئوپروژکتور

حمل و نصب آسان محصول

همانطور که از نام این محصولات هم مشخص است، اصلی ترین مشخصه آنها قابلیت حمل آسان است. این محصولات وزن بسیار کمی دارند و آنقدر سبک و جمع و جورند که می توان به راحتی آن را در جیب گذاشت و به هر جایی برد. این محصولات همه کاره هم در داخل و هم در بیرون منزل امکان استفاده را دارند و می تواند با حمل آسان و از همه مهم تر نصب راحتی که دارند، در مسافرت ها نیز آنها را با خود به همراه داشت. برای نصب کردن این ویدئو پروژکتورهای جیبی به هیچ ابزار یا مهارت خاصی نیاز نیست و می توان تنها با قرار دادن آن روی یک سطح صاف، با تنظیم فاصله مناسب از این دستگاه ها استفاده کرد. از طرفی چون اندازه کوچکی دارند، جای زیادی را اشغال نمی کنند و همین نصب و استفاده از آنها را آسان تر می کند. اگر از این دستگاه ها برای مدتی استفاده نکنید به صورت خود به خود خاموش می شوند.

این مطلب جذاب را از دست ندهید: آموزش وصل کردن ویدئو پروژکتور به تلویزیون

ویدئو پروژکتورهای قابل حمل امکان پخش محتوای سه بعدی را دارند

شما می توانید با داشتن یکی از این دستگاه ها فیلم های سه بعدی را هم پخش کنید. این دستگاه های جیبی در مدل های گیمینگ هم تولید می شوند که قابلیت پخش سه بعدی را هم دارند. در نتیجه می توان تنها با خرید یکی از این  ویدئو پروژکتورهای جیبی، از کیفیت و جذابیت بالای پخش فیلم های سه بعدی نیز لذت برد.

راحتی در حین تماشای محتوا

یکی از مشکلاتی که کاربران با سایر ویدئو پروژکتورها دارند این است که باید فیلم ها را در تاریکی اتاق تماشا کنند و همین می تواند موجب خستگی چشم آنها شود. اما از مزیت های ویدئو پروژکتورهای جیبی این است که این دستگاه ها می توانند در اتاق هایی با نور بیشتر هم عملکرد مناسبی را داشته باشند تا در حین تماشای فیلم با آنها به هیچ عنوان احساس خستگی نداشته باشید.

اینو بخون حتما به کارت میاد: تنظیم حالت تصویر ویدئو پروژکتور

دسترسی به پورت های متنوع

در این ویدئو پروژکتورهای جیبی شما می توانید به تعداد بسیار زیادی از انواع پورت ها و ورودی هایی که به آنها نیاز دارید دسترسی داشته باشید. این برای یک دستگاه کوچک مزیت مهمی است. از پورت کاربردی HDMI گرفته تا ورودی بلوتوث، وای فای و USB در این ویدئو پروژکتورهای قابل حمل وجود دارد.

راهنمایی خرید ویدیو پروژکتور جیبی

معایب ویدئو پروژکتورهای قابل حمل

در کنار مزیت هایی که در بالا به آنها اشاره شد یک سری موارد هم به عنوان ایراد این ویدئو پروژکتورهای جیبی در نظر گرفته می شود که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

خواندن این مقاله پیشنهاد می شود: دلایل از کارافتادن فن پروژکتور 

نویز بالای دستگاه

از جمله ایراداتی که ویدئو پروژکتورهای قابل حمل دارند نویز بالای آنهاست. وجود یک فن داخلی در این دستگاه ها می تواند موجب بروز اختلالاتی در پخش صدا شود. این فن برای بهبود عملکرد لامپ ها تعبیه شده اما می تواند روی کیفیت صدای فیلم تاثیر بگذارد و موجب بروز نویزهایی در حین تماشای فیلم شود. در نتیجه یکی از مهم ترین ایرادهایی که می توان به ویدئو پروژکتورهای جیبی گرفت همین کیفیت کم صدا یا بهتر است بگوییم مختل شدن کیفیت صدای فیلم هاست.

محدودیت در انتخاب پس زمینه

اگر می خواهید در زمان پخش فیلم با این ویدئو پروژکتورهای جیبی دقت رنگی لازم را داشته باشید و تصاویر وضوح کافی داشته باشند، باید حتما از یک صفحه نمایش سفید استفاده کنید. در صورتی که تصویر زمینه یا صفحه نمایش رنگ های دیگری هم داشته باشد، وضوح و دقت کافی در تصاویر پخش شده وجود ندارد.

تعمیر و نگهداری از این دستگاه ها سخت است

این دستگاه ها به همان میزانی که کارایی خوبی دارند، اما حساسیت شان هم بالاست و احتمال این که خراب شوند و نیاز به تعمیر داشته باشند وجود دارد. یکی از اصلی ترین مشکلاتی که برای این ویدئو پروژکتورهای جیبی به وجود می آید سوختن لامپ آن است. خصوصا اگر فن نتواند به خوبی دستگاه را خنک کند. بنابراین مشکل تعویض لامپ این دستگاه ها ممکن است دردسرساز شود. از طرفی در صورت خرابی قطعاتی مانند فن، شاید تعمیر فن پروژکتور یا سایر قسمت ها کمی دشوار باشد.

نیاز به لوازم جانبی بیشتر

اگر بخواهید از یک دستگاه قابل حمل و کوچک مانند این ویدئو پروژکتورها برای تماشای فیلم استفاده کنید، قطعا نباید انتظار پخش صدای بسیار بالای را داشته باشید. در نتیجه قطعا برای این که کیفیت صدای بهتری را به دست آورید به بلندگو یا اسپیکرهای جانبی نیاز دارید تا به این ترتیب کیفیت صدا بهتر شود. در نتیجه شما به میزان قابلیت هایی که در نظر دارید ممکن است به خرید یک سری لوازم جانبی برای این ویدئو پروژکتورهای جیبی نیاز داشته باشید.

مزایای ویدیو پروژکتور جیبی

پیشنهاد سایت: علت تصویر ندادن ویدئو پروژکتور

آیا ویدئو پروژکتورهای جیبی ارزش خرید را دارند؟

در کل شما به اندازه هزینه ای که می پردازید باید از یک دستگاه توقع کارایی را داشته باشید. در خصوص این ویدئو پروژکتورهای جیبی می توان گفت که فراتر از هزینه ای که پرداخت می کنید می توانید از داشتن چنین وسیله پرکاربردی لذت ببرید. با وجود تمام معایبی که برای این ویدئو پروژکتورهای قابل حمل به آن اشاره شد، اگر از علاقه مندان به فیلم دیدن یا گیمینگ هستید و دوست دارید در هر مکان و موقعیتی از تماشای محتوای خود روی یک صفحه بزرگتر لذت ببرید، قطعا این ویدئو پروژکتورها ارزش خرید را دارند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران