با وصل کردن ویدئو پروژکتور به تلویزیون می توان محتوای نمایشی تلویزیون را روی صفحه بزرگ تری مشاهده کرده و از تماشای آن به همراه خانواده و دوستان لذت برد. برای وصل کردن ویدئو پروژکتور به تلویزیون روش های متفاوتی وجود دارد که کاربران می توانند بر حسب ترجیح و علاقه خود یکی از روش های مناسب خود را انتخاب نمایند. اتصال تلویزیون به پروژکتور نسبتا ساده بوده و پیچیدگی چندانی ندارد، اما گاهی اوقات ممکن است به دلایل مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری در هر یک از این دستگاه ها این اتصال به راحتی صورت نپذیرد. در چنین مواردی برای رفع مشکل اتصال پروژکتور به تلویزیون می توانید به مرکز زودکمک مراجعه کرده یا از طریق تماس تلفنی با کارشناسان تعمیرات تلویزیون زودکمک ارتباط برقرار کنید. در ادامه این مقاله انواع روش های وصل کردن تلویزیون به پروژکتور را توضیح داده ایم.

وصل کردن ویدئو پروژکتور به تلویزیون

مشاوره آنلاین زودکمکتعمیر تلویزیون ال ای دی با اعزام فوری تکنسین به محل و ارائه گارانتی

روش هاب اتصال پروژکتور به تلویزیون

وصل کردن ویدئو پروژکتور به تلویزیون با استفاده از کابل HDMI

استفاده از کابل HDMI یکی از اصلی ترین روش ها برای اتصال پروژکتور به تلویزیون است. این مساله به این دلیل است که این اتصال وضوح بالا را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد و علاوه بر آن روش انجام آن نیز بسیار ساده بوده و به لوازم زیادی احتیاج ندارد. اتصال HDMI نیز تا حدودی جهانی بوده و امروزه تقریبا تمامی دستگاه های صوتی و تصویری پورت مخصوص به این اتصال را در خود داشته یا از آن پشتیبانی می کنند. برای اتصال تلویزیون به پروژکتور به این روش تنها کافی است طبق روش زیر پیش بروید:

  • ابتدا ویدئو پروژکتور را مثل همیشه روشن و راه اندازی کنید.

  • در ادامه برای وصل کردن ویدئو پروژکتور به تلویزیون لازم است کابل HDMI را به پورت مخصوص در پروژکتور متصل کنید.

  • حال باید سر دیگر کابل را به گیرنده دیجیتال متصل به تلویزیون، دستگاه های پخش کننده یا تیونر تلویزیون وصل کنید. البته باید توجه داشته باشید که تنها پروژکتورهایی به صورت مستقیم به گیرنده دیجیتال وصل می شوند که خود دارای گیرنده داخلی باشند، در غیر اینصورت بهتر است کابل را به صورت مستقیم به تلویزیون وصل کنید.

  • برای دریافت بهتر صدا نیز باید پروژکتور را به سیستم صوتی خارجی متصل کنید.

  • پس از اتصال پروژکتور به تلویزیون به این روش ممکن است کمی زمان لازم باشد تا دستگاه بتواند اطلاعات برنامه را دریافت کند.

بیشتر بدانید: تعمیرات تخصصی ویدئو پروژکتور در زودکمک ، در انواع برند و مدل ها

اتصال تلویزیون به پروژکتور با استفاده از اندروید باکس

یکی دیگر از روش هایی که می تواند برای اتصال پروژکتور به تلویزیون مورد استفاده قرار گیرد اندروید باکس است. کاربران می توانند با استفاده از یک اندروید باکس و اتصال آن به ویدئو پروژکتورهای اندرویدی، از پروژکتور همانند یک تلویزیون اندروید استفاده کنند. در صورتی که از این روش برای وصل کردن ویدئو پروژکتور به تلویزیون استفاده کنید. علاوه بر تماشای تلویزیون امکان استفاده از اینترنت را نیز خواهید داشت که همین امر لذت این تجربه را دوچندان خواهد کرد.

بدین ترتیب قادر خواهید بود که از طریق اینترنت یوتیوب، نماوا و سایر پلتفرم های اینترنتی را نیز روی پرده نمایش مربوط به ویدئو پروژکتور مشاهده کنید. اتصال اندروید باکس به ویدئو پروژکتور، تلویزیون یا مانیتور با استفاده از کابل HDMI نیز امکان پذیر است.

اتصال تلویزیون به پروژکتور

اتصال پروژکتور به تلویزیون به وسیله لپ تاپ

یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای وصل کردن ویدئو پروژکتور به تلویزیون استفاده کنید اتصال به وسیله لپ تاپ است. این نوع اتصال تلویزیون به پروژکتور این امکان را به شما می دهد که سایت های پخش زنده را با استفاده از ویدئو پروژکتور روی نمایشگر بزرگ به تماشا بنشینید.

نکته ای که در مورد این نوع اتصال باید به به خاطر داشته باشید این است که پیش از شروع به تماشا از شارژ اینترنت خود اطمینان داشته باشید.اگرچه ویدئو پروژکتورها قادرند که تصاویر با رزولوشن های بالاتر یا پایین تر از کیفیت اصلی خود را پخش کنند، اما در چنین مواردی کیفیت و وضوح تصویر پایین خواهد آمد.

بنابراین برای اینکه نتیجه بهتری از اتصال پروژکتور به تلویزیون بگیرید بهتر است میزان رزولوشن نمایشگر یا لپ تاپ خود را با رزولوشن اصلی ویدئو پروژکتور تنظیم کنید. در این حالت تصاویر را با کیفیت اصلی مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش اتصال تبلت به ویدئو پروژوکتور

مزایای اتصال تلویزیون به پروژکتور

امروزه استقبال کاربران از وصل کردن ویدئو پروژکتور به تلویزیون بسیار زیاد شده است. دلیل این امر را می توان در چند مورد خلاصه کرد. اولین مورد این است که با استفاده از اتصال پروژکتور به تلویزیون، می توان از تماشای فیلم ها، مسابقات ورزشی و سایر محتواهای ویدیویی روی پرده بزرگ در کنار دوستان و خانواده لذت برد و دیگر محدودیت های مربوط به کوچک بودن صفحه نمایش را نخواهید داشت.

مورد بعدی این است که ویدئو پروژکتور از یک نور آبی و ملایم استفاده می کند که نسبت به نور صفحه نمایش تلویزیون ضرر کمتری دارد.این امر باعث می شود که با تماشای طولانی مدت ویدئوها روی ویدئو پروژکتور نسبت به تلویزیون چشم کمتر خسته شده و صدمه کمتری نیز خواهد دید.

مشاوره آنلاین زودکمک دلایل و بررسی علت تار شدن تلویزیون رو اینجا می تونی بخونی

در نهایت مورد بعدی این است که قیمت ویدئو پروژکتور نسبت به تلویزیون های بزرگ هم اندازه کمتر است و علاوه بر آن می توان آن را در محل هایی مانند کافه ها و رستوران ها برای تماشای مسابقات ورزشی مهم استفاده کرده و پس از اتمام مسابقه نیز آن را جمع کرد. بدین ترتیب فضای کمتری از محیط اشغال خواهد شد. 

اتصال پروژکتور به تلویزیون

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران