آیکون‌ها نحوه شناسایی اپلیکیشن‌ها در میان به هم ریختگی‌ها و آشفتگی های  روی گوشی‌هایمان هستند. برخی از آنها معانی پنهان و عمیق تری دارند در حالی که ممکن است روزانه از تعداد انگشت شماری برنامه استفاده کنید، ممکن است تعجب کنید وقتی نتوانید نماد برنامه ای را که قبلاً نصب کرده اید پیدا کنید. این چیزی است که برای بسیاری از دارندگان تلفن اندرویدی که اغلب در مورد گم شدن آیکون های برنامه اندوریدی صحبت می کنند، اتفاق می افتد. بنابراین تصمیم گرفتیم مشکل ناپدید شدن آیکون برنامه در گوشی اندروید را از نزدیک بررسی کنیم. دو موضوع در دست است. مکالمه رو به رشد، پیرامون آیکون های برنامه گم شده در گوشی اندروید توجه تعمیرکاران موبایل را در مرکز زود کمک به خود جلب کرده است. اگرچه گیج کننده به نظر می رسد، اما مشکلی است که برای یک بار هم که شده برای تمامی استفاده کنندگان از سیستم عامل های اندروید پیش آمده..

از این گذشته، وجود نمادهای برنامه در صفحه اصلی دستگاه اندرویدی ما برای دسترسی راحت به برنامه های پرکاربرد ما، مهم است. هنگامی که با ناپدید شدن آیکون های برنامه در گوشی های اندروید مواجه می شوید، ممکن است در مورد نحوه استفاده و دسترسی به برنامه های خود احساس گمراهی کنید. هر چند جای نگرانی نیست. ما در این مقاله شما را با یک راهنمای ساده آشنا کرده ایم. کافی است مراحل را دنبال کنید تا آیکون‌های برنامه‌ای که از دست رفته‌اند را در تلفن اندرویدی خود برگردانید.

مخفی شدن آیکون در گوشی

دلیل ناپدید شدن آیکون برنامه در گوشی اندروید در صفحه اصلی چیست؟

ناپدید شدن آیکون برنامه ها در گوشی اندروید به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. در مورد کاربران اندروید، رایج ترین دلیل این است که شما (یا شخص دیگری) نماد برنامه را به صورت دستی از صفحه اصلی خود حذف کرده اید. در اکثر دستگاه‌های اندرویدی، کاربران می‌توانند به سادگی یک برنامه را با فشار طولانی و کشیدن آن به سمت نماد X بالای صفحه بیرون بکشند و حذف کنند.

نه تنها این، ممکن است به طور تصادفی برنامه را غیرفعال کرده باشید، یا آن را از راه‌انداز پنهان کرده باشید. برخی از تلفن‌ها مانند  TECNO، Infinix  و itel دارای ویژگی قوی به نام «فریزر» هستند که به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها را به دلخواه خود مسدود کنید. برنامه یخ زده اجرا نمی شود، اعلان ارسال نمی کند، یا حتی در صفحه اصلی شما نمایش داده نمی شود تا زمانی که آن را از حالت فریز خارج کنید. و این باعث ناپدید شدن آیکون برنامه در گوشی اندروید  شما می شود. علاوه بر این، لانچر شما ممکن است در حال بازی مخفی کاری با شما باشد.

مشاوره آنلاین زودکمک

مطمئن شوید که آیا برنامه گم شده در گوشی اندرویدی شما نصب بوده است

قبل از اقدام به عیب یابی برای ناپدید شدن آیکون برنامه در گوشی اندروید خود، لازم است تایید کنید که آیا برنامه همچنان نصب است یا به طور تصادفی حذف شده است. برای انجام این کار، می توانید یک بررسی سریع در Google Play داشته باشید

  • به فروشگاه Play بروید.

  • روی نمایه Google خود در بالا سمت راست ضربه بزنید و مدیریت برنامه‌ها و دستگاه‌ها را پیدا کنید.

  • Manage را باز کرده و تب "Installed" را انتخاب کنید.

اکنون، ببینید آیا می توانید نماد برنامه ای را که در اندروید خود ناپدید شده است پیدا کنید یا خیر. اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، به این معنی است که برنامه به طور تصادفی حذف شده است و می توانید دوباره آن را روی دستگاه خود نصب کنید. با این حال، اگر تأیید شد که روی اندروید شما نصب شده است اما در صفحه اصلی شما وجود ندارد، می توانید در ادامه با ما همراه باشید.

اکنون که می دانید چرا برنامه ها در صفحه اصلی شما وجود ندارند، بازیابی آنها آسان است. ابتدا، پیشنهاد می‌کنیم قبل از ادامه راه‌ حل ‌هایی که در زیر ارائه می‌دهیم، گوشی خود را ریستارت کنید . برنامه‌هایی که در تلفن شما ناپدید می‌شوند ممکن است یک اشکال موقت نرم ‌افزاری باشند که با راه ‌اندازی مجدد تلفن برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: چرا گوشی شارژ نمی شود؟

گم شدن آیکون موبایل

نحوه بازیابی آیکون های از دست رفته در اندروید

برنامه های مخفی را بررسی کنید

ناپدید شدن آیکون برنامه گوشی های اندروید د صفحه اصلی دلایل مختلفی دارد. یکی از دلایل رایج این است که ممکن است به طور تصادفی آن را در گوشی خود پنهان کرده باشید. برای یافتن و بررسی پنهان بودن برنامه، مراحل بسته به مدل تلفنی که استفاده می کنید می تواند متفاوت باشد. با این وجود، به عنوان یک راهنمای کلی، می توانید این مراحل را دنبال کنید.

  • به تنظیمات گوشی خود بروید

  • از نوار جستجو برای جستجوی "برنامه پنهان" استفاده کنید.

  • هنگامی که تنظیمات "برنامه پنهان" را پیدا کردید، لیست را تماشا کنید تا ببینید آیا برنامه گم شده وجود دارد یا خیر. اگر چنین است، می توانید سوئیچ را خاموش کنید تا پنهان شود.

  • برنامه را از App Drawer به صفحه اصلی منتقل کنید

  • اگر آیکون برنامه در  Android  ناپدید شده ، می‌توانید به راحتی با افزودن برنامه به صفحه اصلی از کشوی برنامه، آن را بازیابی کنید. راهنمای گام به گام زیر را دنبال کنید

  •  App Drawer را در اندروید خود باز کنید.

برنامه مخفی در گوشی

  •  برای انجام این کار، از پایین به بالا و از صفحه اصلی خود، انگشت خود را بکشید. کشو برنامه جایی است که تمام برنامه های نصب شده شما به طور منظم لیست شده اند.

  • هنگامی که کشوی برنامه را باز کردید، نماد برنامه را که از صفحه اصلی شما ناپدید شده است پیدا کنید. به عنوان مثال، نماد تلفن را در Android گم کرده اید . سپس، از App Drawer به دنبال نماد تلفن بگردید.

  • نماد برنامه گم شده را طولانی فشار دهید و آن را به مکان مورد نظر در صفحه اصلی خود منتقل کنید. می توانید آن را به یک فضای خالی یا یک پوشه خاص بکشید.

  • رها کنید تا نماد برنامه روی صفحه اصلی رها شود.

برنامه غیرفعال شده را دوباره فعال کنید

اگر به طور ناخواسته یا عمدی آیکون های برنامه را غیرفعال کنید، می توانند در صفحه اصلی اندروید ناپدید شوند. برخی از مدل ‌های تلفن حتی عملکردی به نام «فریزر» ارائه می‌کنند که به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور موقت برنامه‌ها را متوقف کنند. در حالی که برنامه در حالت یخ زده است، غیرفعال می ماند و تا زمانی که آن را از حالت یخ خارج نکنید، در صفحه اصلی ظاهر نمی شود.

برای فعال کردن مجدد برنامه غیرفعال شده، می توانید مراحل را در اینجا دنبال کنید.

  • برنامه ها و اعلان ها را در تنظیمات باز کنید.

  • برنامه ای را انتخاب کنید که نماد آن در صفحه اصلی شما وجود ندارد. به عنوان مثال، اگر نماد تلفن در اندروید شما ناپدید شد، روی برنامه تلفن ضربه بزنید.

  • در App Info، روی Enable ضربه بزنید.

اندروید را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

اگر روش‌های قبلی در ناپدید شدن آیکون برنامه در گوشی اندروید جواب نداد، ممکن است لازم باشد دستگاه Android خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. اما قبل از انجام این کار، مهم است که ابتدا از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، زیرا با فشردن دکمه تنظیم مجدد، تمام داده ها و حافظه پنهان شما پاک می شود.

پیشنهاد سایت: نحوه تقویت آنتن دهی گوشی

نحوه بازنشانی اندروید به تنظیمات کارخانه

  • به تنظیمات اندروید خود بروید.

  • Backup and Reset > Factory data reset را انتخاب کنید. سپس، پاک کردن همه داده ها را انتخاب کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که با انجام بازنشانی کارخانه ای در اندروید، اندروید شما به طور کامل به حالت اولیه بازنشانی می شود.

بازنشانی اندروید

نحوه رفع خطای سیستم در اندروید به راحتی با نرم افزار قابل اعتماد

ناپدید شدن آیکون برنامه در گوشی اندروید گاهی اوقات می تواند نتیجه خطاهایی در راه اندازی سیستم Android شما باشد و باعث ناراحتی و اختلالات احتمالی در عملکرد دستگاه شما شود. برای رفع موثر این مشکل، می توانید به ابزار پیشرفته تعمیر سیستم  Dr.Fone مراجعه کنید. این ابزار برای رسیدگی به مسائل مختلف سیستم طراحی شده است و راه حلی آسان و قابل اعتماد ارائه می دهد.

راه حل مشکل حذف و ناپدید شدن آیکون برنامه های گوشی شیائومی

  • برای دسترسی به برنامه هایی که از دید مخاطب مخفی شده اند باید انگشت خود را بر روی صفحه قرار داده و در جهت مخالف صفحه به صورت عمود بکشید.

  • با انجام این حرکت اعلان های آیکون پنهان شده بر روی صفحه ی اصلی نمایان می شود.

  • در صورت غیر فعال بودن این آپشن گوشی شیائومی شما باید آپدیت یا بروزرسانی شود.

  • لانچرها همان راه انداز برنامه های جانبی هستند که از طریق فروشگاه ها نظیر گوگل پلی بارگیری شده و سپس بر روی تلفن همراه نصب می شوند. 

  • به وسیله ی لانچرها می توان محیط گرافیکی گوشی را از طریق تم ها عوض کرد.

  • امروزه بسیاری سالمندان به دلیل مشکل بینایی نمی توانند از برنامه های موبایل نهایت استفاده را ببرند.

  • تغییر اندازه آیکون گوشی راه حل اساسی این مشکل است که با نصب راه انداز می توان آن را برطرف نمود.

  • گاهی استفاده از لانچرها سبب ناپدید شدن آیکون های گوشی شیائومی می شود که باید غیر فعال شوند و از لانچرهای دیگری استفاده شود.

مخفی شدن آیکون در گوشی شیائومی

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران