فعال کردن حریم خصوصی در موبایل سامسونگ یکی از قابلیت هایی است که با استفاده از آن کاربران می توانند از گوشی تلفن همراه خود به صورت بهینه بهره ببرند. نحوه فعال کردن حریم خصوصی در موبایل سامسونگ در واقع یکی از ترفندهای مخفی است که در گوشی های تلفن همراه تولید شده در این برند تعبیه شده تا به وسیله آن کاربران بتوانند بخش هایی مانند گالری گوشی، مدیریت فایل ها، ضبط ویدیو و صدا را از دید دیگران مخفی نگه دارند. در این مقاله نحوه فعالسازی حریم خصوصی موبایل سامسونگ را توضیح خواهیم داد. در صورتی که به دنبال مرکزی مطمئن برای تعمیر گوشی تلفن همراه خود می گردید می توانید به مرکز زودکمک مراجعه نمایید. این مرکز به صورت تخصصی به تعمیر گوشی های تلفن همراه تمامی برندها می پردازد. تکنسین های حاضر در این مرکز با شرکت در دوره های منظم تعمیرات موبایل، از آخرین روش ها و متدهای تعمیر موبایل آگاه بوده و گوشی تلفن همراه شما را در اسرع وقت و با بهترین کیفیت تعمیر می نمایند.

فعال کردن حریم خصوصی در موبایل سامسونگ

فعال کردن حریم خصوصی در موبایل سامسونگ چه فوایدی دارد؟

یکی از دغدغه های بسیاری از کاربران گوشی های تلفن همراه این است که فایل های شخصی خود را از دسترس دیگران دور نگه دارند تا در صورتی که گوشی آنها در اختیار افراد دیگر قرار گرفت، سایرین قادر به مشاهده فایل های خصوصی آنها نباشند. با فعال کردن حریم خصوصی در موبایل سامسونگ کاربران می توانند با خیال راحت گوشی خود را در اختیار دیگران قرار دهند بدون اینکه نگران در دسترس بودن اطلاعات و فایل های شخصی خود باشند. فعالسازی حریم خصوصی موبایل البته برای تمامی بخش ها قابل اجرا نبوده و تنها فایل هایی نظیر عکس و فیلم و صداهای ضبط شده و بخش فایل منیجر در این قابلیت پشتیبانی می شوند.

نحوه فعالسازی حریم خصوصی موبایل سامسونگ

فعال کردن حریم خصوصی در موبایل سامسونگ با چند قدم ساده قابل انجام است و پس از انجام این مراحل کاربران به راحتی قادر به مخفی کردن فایل های خود خواهند بود. شیوه فعالسازی حریم خصوصی موبایل سامسونگ به شکل زیر است:

  • ابتدا از منوی گوشی وارد بخش تنظیمات یا settings گوشی خود شوید.

  • در این بخش به دنبال گزینه privacy & safety گشته و روی آن ضربه بزنید.

  • در ادامه لازم است به بخش private mode رفته و این بخش را به صورت فعال درآورید.

فعالسازی حریم خصوصی موبایل سامسونگ

  • حال باید یک رمز برای این حریم خصوصی انتخاب نمایید. برای دسترسی به این بخش و تعیین رمز باید به بخش access type بروید.

  • پس از آن از میان سه حالت پین کد، رمز عبور یا پترن یک مورد را بر حسب ترجیح خود انتخاب نمایید.

  • اگر گوشی دارای حسگر اثر انگشت باشد در این قسمت حتی می توانید اثر انگشت خود را نیز به عنوان رمز عبور حریم خصوصی مشخص نمایید.

  • در نهایت حریم خصوصی در گوشی تلفن همراه شما فعال شده و به راحتی می توانید بخش های مختلف گوشی خود را به این قسمت انتقال دهید.

بیشتر بخوانید: بازیابی اطلاعات گوشی سامسونگ

خاموش کردن حریم خصوصی گوشی سامسونگ برای مدیریت فایل و دیتا

برای خاموش کردن حالت حریم خصوصی گوشی لازم است ، مراحل فعال سازی حریم خصوصی را که در مقاله گفته شد تکرار کنید و دکمه ی private mode را خاموش نمایید.

وارد بخش تنظیمات شده ، گزینه privacy & safety را انتخاب نمایید. در ادامه به بخش private mode رفته و آن را غیر فعال کنید.

انتقال فایل ها به حریم خصوصی در گوشی تلفن همراه

تا این بخش نحوه فعال کردن حریم خصوصی در موبایل سامسونگ را توضیح داده ایم. اما حال این سوال پیش می آید که پس از فعالسازی حریم خصوصی موبایل سامسونگ، چگونه باید فایل های مورد نظر خود را به آن انتقال دهیم؟ بدین منظور می توانید به شیوه زیر عمل کنید:

  • ابتدا به گالری گوشی یا برنامه مورد نظر خود رفته و آن را باز کنید. توجه داشته باشید که اعمال حریم خصوصی برای تمامی برنامه ها امکان پذیر نبوده و تنها برنامه های گالری و چند برنامه محدود دیگر را می توان با استفاده از این قابلیت از دسترس دیگران پنهان کرد.

  • در ادامه باید فایل هایی که قصد اضافه کردن آنها به حریم خصوصی دارید را انتخاب نمایید. در این بخش می توانید چندین فایل را به صورت همزمان انتخاب نمایید.

  • در مرحله بعد گوشه سمت راست صفحه نمایش گوشی خود را نگاه کنید. یک گزینه به نام More مشاهده می کنید که باید روی آن ضربه بزنید. گاهی اوقات نیز این گزینه با آیکون سه نقطه نمایش داده می شود.

  • پس از آن گزینه move to private را انتخاب نمایید.

  • در این مرحله فایل های انتخاب شده به حریم خصوصی انتقال خواهند یافت.

  • نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این است که با یک مرتبه فعال کردن حریم خصوصی در موبایل سامسونگ و انتقال فایل ها به آن، این فایل ها تا همیشه در این بخش باقی خواهند ماند. بنابراین حتی در صورت غیرفعالسازی حریم خصوصی موبایل سامسونگ، باز هم فایل های انتقال داده شده در این بخش باقی خواهند ماند.

پیشنهاد زودکمک به شما: ترفندهای تغییر فونت گوشی

نکات قابل توجه در صورت فراموش کردن رمز حریم خصوصی موبایل

همانطور که پیشتر توضیح دادیم برای دسترسی به فایل های موجود در بخش حریم خصوصی موبایل، لازم است با استفاده از رمز عبوری که در زمان فعالسازی انتخاب کرده اید به این بخش وارد شوید. اما اگر رمز را فراموش کردید چه اقداماتی باید انجام دهید؟ نکته ناراحت کننده در مورد این مساله این است که تنها راه بازیابی رمز حریم خصوصی در موبایل این است که دستگاه را ریست فکتوری کنید. در ریست فکتوری اما تمامی اطلاعات و تنظیماتی که روی حافظه گوشی ذخیره شده باشند از بین می روند و گوشی به حالت کارخانه درمی آید. با توجه به این مساله بسیار مهم است که در هنگام فعال کردن حریم خصوصی در موبایل سامسونگ، رمز انتخابی خود را به دقت در ذهن سپرده یا آن را در محلی یادداشت کنید تا در صورت فراموش باز هم بتوانید به رمز دسترسی داشته باشید. کارشناسان ما در نمایندگی موبایل سامسونگ زودکمک می توانند به صورت غیر حضوری و در هر ساعت شبانه روز پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند. تنها کافیست با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران