تنظیم پکیج برای تابستان و زمستان

تنظیم پکیج برای تابستان و زمستان، امری دارای اهمیت بوده که درکنار اموری مانند هواگیری پکیج باید در دستور کار قرار گیرد. این موارد، فرایند های سختی نداشته و تنها کافی است چند مرحله ساده را برای عملی کردنشان طی کنید. شاید بتوان ادعا کرد که تنظیم پکیج های مختلف در زمستان و تابستان، مراحل نسبتا مشابهی داشته و فقط در برخی موارد تنظیم تولیدات برند های مختلف متفاوت است. در این مطلب ابتدا درباره تنظیم تابستانه و زمستانه پکیج برای شما صحبت خواهیم کرد. سپس درباره بخش های اصلی پکیج و درنهایت درباره تنظیم حالت تابستانه و زمستانه پکیج برای شما صحبت خواهیم کرد. در ادامه با این مقاله از تیم تخصصی تعمیرات پکیج در تهران زودکمک همراه ما باشید.

تنظیم پکیج

انواع روش های تنظیم  پکیج

فرقی ندارد که پکیج خانه شما تولید برند بوتان باشد یا توسط ایران رادیاتور تولید شده باشد. هر محصول پکیجی که در بازار می بینید، در سه حالت قابل تنظیم است:

  • حالت تابستانه

  • حالت زمستانه

  • خاموش

وابسته به فصل و دمای هوا باید به دنبال تنظیم حالت تابستانه پکیج بوتان، ایران رادیاتور و ... بود و یا می بایست فکری به حال تنظیم حالت زمستانه آن ها کرد. به همین دلیل اهمیت دارد که با فرایند های تبدیل حالت زمستانه به تابستانه و بالعکس اشنا باشید.

آموزش تنظیم فشار پکیج را می توانید در این مطلب کاربردی دنبال نمایید.

حالت زمستانه پکیج

اگر قصد تنظیم پکیج بوتان برای زمستان ( و یا تولیدات هر برند دیگری) را دارید، ابتدا باید با مفهوم حالت زمستانه آشنا باشید. درصورتی که پکیج را روی حالت زمستانه تنظیم کنید، در این صورت آب مصرفی توسط رادیاتور ها گرم شده و محیط خانه به شکلی یکنواخت، افزایش دما را تجربه می کند. درصورتی که از آب گرم استفاده کنید، رادیاتور ها اقدام به استفاده از انرژی ذخیره شده کرده و دمای آب را بالا می برند. همچنین درصورتی که از آب گرم مصرفی استفاده نکنید، پکیج اقدام به تامین آب داغ رادیاتور می کند.

حالت تابستانه پکیج

این حالت پکیج های امروزی، مختص فصول بهار و تابستان است. در این صورت خبری از داغ شدن آب رادیاتور ها نیست. بلکه فقط آب گرم مصرفی داغ خواهد شد.

حالت خاموش پکیج

درصورتی که پکیج در حالت خاموش قرار بگیرد، فقط آب گرم مصرفی گرم می شود. همچنین رادیاتور ها هم به کمک انرژی ذخیره شده می توانند محیط را گرم کنند.

آشنایی با انواع ولوم تنظیم حالت پکیج

به منظور تنظیم کردن وضعیت های مختلف پکیج (مانند زمستانی، تابستانی و ...) باید با پیچ هایی که در ساختار آن بکاررفته اند، کار کنید. این پیچ ها و کاربردشان به شرح زیرند:

  • ولوم نخست مخصوص خاموش و روشن کردن پکیج است. این ولوم در سمت راست محصول بوده و درصورتی که روی عدد یک قرار گیرد، پکیج روشن شده و درصورتی که روی صفر قرار بگیرد، دستگاه خاموش می شود.

  • ولوم دوم برای تنظیم دمای آب مصرفی کاربرد دارد. این ولوم در بخش میانی دستگاه قرار دارد و می توان به کمک آن دمای آب را در حالت های مختلف کم و زیاد کرد.

  • درنهایت باید گفت که ولوم سوّم هم برای تبدیل حالت زمستانه به تابستانی کاربرد دارد. این ولوم در سمت چپ محصول قرار دارد. درصورتی که آن را روی عدد صفر قرار بدهید، دستگاه روی حالت تابستانه قرار داده می شود. همچنین درصورتی که میزان آن را افزایش دهید، دستگاه روی حالت زمستانه قرار می گیرد.

تنظیم پکیج در تابستان

اگر قصد دارید این محصول را روی حالت تابستان تنظیم کنید، باید چند  گام اصلی را بردارید:

  • در ابتدا باید محصول را خاموش کنید.

  • به منظور انجام این کار باید ولوم سمت راست روی عدد صفر قرار بگیرد.

  • در مرحله بعدی باید شیر های رفت و برگشت به طور کامل بسته شوند.

  • در گام بعدی باید به کمک گام موجود در قسمت میانی محصول، دمای مدنظر خود را تنظیم کنید.

  • حال باید ولوم سمت چپ را روی عدد صفر تنظیم کنید.

در این صورت به راحتی می توانید حالت تابستانه پکیج ایران رادیاتور، یا هر برندی دیگری را فعال کنید. به بیان دیگر تولیدات بسیاری دیگر از برند های مشهور تولید پکیج هم به این شکل تنظیم می شوند.

تمامی ارورهای پکیج در برندهای مختلف را در این مقاله گردآوری کرده ایمsmiley

حالت تابستانه پکیج

تنظیم پکیج در زمستان

همانطور که دیدید، برای تنظیم حالت زمستانه پکیج، باید از دکمه های تعبیه شده روی آن استفاده کرد. در ساختار این محصول سه دکمه ولوم، یک عقربه و البته دکمه هایی وجود دارند که هریک عملکرد خود را نیز دارا هستند. ولوم سمت راست برای روشن و خاموش کردن دستگاه کاربرد داشته و درصورت تنظیم روی عدد صفر دستگاه خاموش شده و همچنین درصورت قرارگیری روی عدد یک، دستگاه روشن می شود.

کلید ولومی که در وسط محصول قرار دارد، برای تنظیم آب مصرفی کاربرد دارد. اما تنها یکبار تنظیم آن کفایت می کند و نیازی به تنظیم همه روزه آن نیست. درنهایت نوبت به بخش اصلی قضیه; یعنی کلید ولوم سمت چپ می رسد که مربوط به تنظیم حالت تابستانه و زمستانه است.

درصورتی که این ولوم روی عدد یک قرار گیرد، وضعیت تابستانه فعال می شود. اما چنانچه آن را روی عدد یک تنظیم کنید، حالت زمستانه فعال می شود. در این صورت آب در رادیاتور و لوله های شوفاژ گرم می شود. یادتان باشد که نباید این ولوم درحالت ماکزیمم قرار گیرد. چرا که دستگاه شما متحمل فشار شدیدی می شود.

تنظیم حالت زمستانه پکیج

تنظیم حالت تابستانه پکیج بوتان

درصورتی که قصد دارید حالت تابستانه این محصول را فعال کنید، در ابتدا باید درباره تنظیم بودن فشار آن اطمینان حاصل کنید. بهترین راه برای پی بردن به تنظیم بودن فشار محصول، اندازه گیری فشار آن است. در این باره به موارد زیر توجه کنید:

با کاربرد بای پس پکیج دیواری می توانید آشنا شوید.

  • درصورتی که فشار روی عدد یک قرار گرفته است، معنایش این است که پکیج در وضعیت ایده آل است. همچنین درصورتی که این مقدار از یک کمتر بود، در گام نخست باید شیر کوچک باز شود و به محض رسیدن به فشار مطلوب آن را بست.

  • گام بعدی که باید بردارید، تنظیم حالت تابستانه پکیج است. درصورتی که چراغ تعبیه شده روی نمایشگر محصول سبز شد، معنایش این است که کار به درستی انجام شده است.

  • آشنایی با نحوه تنظیم حالت زمستانه و تابستانه پکیج بوتان اهمیت زیادی دارد. چرا که در فصول مختلف به این موارد به شکل مداوم نیاز پیدا می کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران