تفاوت پارت نامبر های آیفون

تفاوت پارت نامبر های آیفون یکی از دغدغه های ذهنی کسانی است که قصد خرید تلفن های هوشمند این برند را دارند. این فرق ها مربوط به کیفیت گوشی نیستند، بلکه بیشتر در رابطه با متفاوت بودن بخش نرم افزاری دستگاه می باشند. در این مقاله قصد داریم که در مورد این موضوع بیشتر صحبت کنیم، پس لطفاً تا انتهای بحث همراه ما باشید.

مشاوره آنلاین زودکمک

تفاوت پارت نامبر های آیفون در چیست؟

امروزه اپل به عنوان یک برند آمریکایی در بین همه کاربران شناخته می شود، اما تمام این گوشی ها در خود کشور آمریکا ساخته نمی شود. افراد تصور می کنند دستگاه هایی که در کمپانی اصلی اپل و در کشور آمریکا ساخته می شوند، دارای پارت نامبر LLA هستند، در صورتی که این تصور کاملا غلط است.

تفاوت پارت نامبر های آیفون به بخش نرم افزاری دستگاه مربوط است، البته یک سری های تفاوت های کوچک در قسمت سخت افزاری این تلفن های هوشمند نیز وجود دارد. به عنوان مثال از جمله این تفاوت ها در دستگاه های قدیمی می توان به شکل ظاهری آداپتور شارژر اشاره کرد که در نهایت منجر به تغییر سایز جعبه گوشی می شد. امروزه دیگر خبری از شارژر ها نیست، به همین دلیل سایز جعبه تمام مدل های آیفون در یک اندازه عرضه می شود.

از جمله تفاوت پارت نامبر های آیفون جایگاه سیمکارت این تلفن های هوشمند می باشد. به عنوان مثال این گوشی ها برای عرضه به بعضی از کشور ها به صورت دو سیم کارتی تولید می شوند.

تفاوت پارت نامبر های آیفون


محصولات آیفون در کدام کشور ساخته می شوند؟

تمام محصولات کارخانه اپل در دو شرکت تایوانی به نام های Foxconn و Pegatron ساخته می شوند. این دو کارخانه در کشور چین نیز شعباتی را دارا هستند. بنابراین اکثر محصولات اپل که در بازار داخلی ایران عرضه می شود، در کارخانجات چینی مونتاژ می گردد. اگر به جعبه گوشی آیفون خود دقت کنید، خواهید دید که  دستگاه در آمریکا طراحی شده، اما مونتاژ و بسته بندی آن در کشور چین صورت گرفته است.

به غیر از این که مونتاژ تمام گوشی های آیفون در کشور چین انجام می شود، کمپانی اپل هر کدام از قطعات دستگاه های خود را از یک شرکت متفاوت خارجی تامین می کند.


پارت نامبر های آیفون بیانگر چیست؟

 پارت نامبر های آیفون بیانگر کشور مقصد آن ها هستند. در واقع شرکت اپل با این کار تعیین می‌کند که هر یک از دستگاه ها در کدام کشور قرار است به فروش برسند و متناسب با این مسئله یک سری تفاوت ها در گوشی های اپل ایجاد می کند. بنابراین می توان گفت که تفاوت پارت نامبر های آیفون بیشتر در قسمت نرم افزاری دستگاه هستند.

به عبارت دیگر این تلفن های هوشمند متناسب با قوانین هر کشور تنظیم شده و در نهایت به کشورهای مقصد فرستاده می شوند. برای مثال یکی از مقررات کشور ژاپن این است که عکس گرفتن از سوژه بدون اجازه او غیر قانونی است. به همین دلیل دوربین هایی که روی گوشی های آیفون این کشور به کار می رود، طوری طراحی شده که حتی در حالت سایلنت هم صدای دوربین قطع نمی شود.


چگونه پارت نامبر آیفون خود را تشخیص بدهیم؟

برای پی بردن به پارت نامبر آیفون خود لازم است که مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد قسمت settings شوید و گزینه about را برگزینید.
  2. سپس باید کدی را که در قسمت model number بررسی کنید. این کد در واقع بیانگر پارت نامبر تلفن هوشمند شما است.

حتی می توانید پارت نامبر آیفون خود را از روی جعبه دستگاه نیز تشخیص دهید. در قسمتModel Number پارت نامبر نوشته شده که نشان می دهد دستگاه برای عرضه به کدام کشور تنظیم شده است.

بیشتر بخوانیم : تعمیر آیفون

انواع پارت نامبر های گوشی های آیفون

در بخش model number کدی درج شده است که از روی آن می توانید تفاوت پارت نامبر های آیفون خود را با سایر گوشی ها تشخیص دهید. این کد دارای پنج قسمت مختلف است که عبارتند از:

  • M  : که نشان دهنده آیفون جدید است.
  • F  : بیانگر این است که دستگاه توسط کمپانی اپل رفرش شده است.
  • N: این حرف نشان می دهد که دستگاه جدید است و به منظور تعویض دستگاه معیوبی که دارای گارانتی بوده عرضه شده است.
  • P: بیانگر این است که گوشی آیفون به صورت کاملاً سفارشی تولید شده است .
  • A: چنانچه این حرف را مشاهده کردید، بیانگر این است که موبایل برای فروش در فروشگاه ‌های اپل تنظیم شده است.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران