برای بسیاری از کاربران محصولات پاناسونیک، طول عمر باتری تلفن پاناسونیک اهمیت زیادی دارد. از آنجا که امروزه باتری های فیک تلفن پاناسونیک در بازار بسیار زیاد هستند، اطلاع داشتن از تفاوت های این دو و همچنین طول عمر باتری تلفن پاناسونیک به شما کمک می کند تا بتوانید از تلفن خود استفاده بهینه را ببرید. در این مقاله به بررسی طول عمر باتری گوشی تلفن پاناسونیک و انواع مختلف باتری های مورد استفاده در این گوشی های تلفن همراه خواهیم پرداخت. پاناسونیک امروزه به یکی از محبوب ترین برندها برای کاربران تلفن های بی سیم تبدیل شده است و این مساله به دلیل کیفیت بالای محصولات تولیدی این شرکت خوشنام است. اگرچه محصولات تولید شده در این شرکت تنوع فراوانی دارند و نمی توان عمر مفید یکسانی برای تمامی آنها در نظر گرفت، اما با توجه به کیفیت بالای محصولات، می توان گفت که تلفن های پاناسونیک نسبت به بسیاری از برندهای موجود در بازار عمر طولانی تری دارند. البته باید توجه داشته باشید که این دستگاه ها در نهایت پس از مدت طولانی یا در اثر آسیب های وارده ممکن است دچار ایراد شوند. یکی از مراکز معتبری که می توانید برای تعمیرات تلفن پاناسونیک خود به آن مراجعه نمایید مرکز زودکمک است.

 

طول عمر باتری تلفن پاناسونیک

باتری های تلفن های پاناسونیک، طول عمر مفید متفاوتی دارند که به مدل خاص آنها بستگی دارد، اما در کل می توان گفت که طول عمر باتری‌ تلفن پاناسونیک نسبتا زیاد است. برای افزایش عمر مفید باتری تلفن پاناسونیک، مراقبت های خاصی می توان انجام داد. به طور کلی، نحوه استفاده از باتری و نگهداری آن تاثیر بسیار زیادی در طول عمر باتری گوشی تلفن پاناسونیک داشته و می تواند عمر آن را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. در مورد باتری تلفن های پاناسونیک شارژ اولیه بسیار حائز اهمیت است. تمام باتری های تلفن پاناسونیک نیاز به شارژ اولیه حداقل 7 ساعت دارند. توجه داشته باشید که این شارژ اولیه باید بدون استفاده از دستگاه تلفن انجام شود. یکی از موارد مهم دیگر، استفاده صحیح از شارژر است. اجازه دهید شارژ تلفن بیسیم به طور کامل تمام شود و سپس مجددا آن را شارژ کنید. استفاده مداوم و بی رویه از شارژر ممکن است به شدت عمر باتری را کاهش دهد. بسیاری از کارشناسان پاناسونیک توصیه می کنند که یک مرتبه در ماه، اجازه دهید که شارژ باتری به طور کامل تمام شود و سپس دوباره آن را شارژ کنید. در صورت استفاده صحیح طول عمر باتری تلفن های پاناسونیک می تواند تا 2 سال نیز برسد.

بیشتر بخوانید: آموزش تعویض باتری تلفن

راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی تلفن پاناسونیک

باتری یکی از قسمت های ضروری برای تلفن های بی سیم پاناسونیک است و گاهی اوقات نیاز است که این قطعه را تعویض کنید. با توجه به هزینه نسبتا بالای لوازم جانبی و همچنین وجود محصولات کپی و بی کیفیت در بازار، خرید باتری ممکن است هزینه بر باشد.

کارشناسان تعمیر تلفن های پاناسونیک در مرکز زودکمک تاکید می کنند که برای افزایش ماندگاری باتری، افزایش طول عمر باتری تلفن و همچنین جلوگیری از نیاز زودهنگام به تعویض، باید به چند نکته ویژه توجه کرد. برای مثال، زمان خاصی را برای شارژ اولیه باتری اختصاص داده و در آن زمان از دستگاه استفاده ننمایید. در صورت استفاده از باتری اورجینال پاناسونیک، شارژ اولیه به مدت هفت ساعت کافی است. سایر نکات مفید برای افزایش طول عمر باتری تلفن پاناسونیک عبارتند از:

عمر باتری تلفن پاناسونیک

1) منتظر بمانید تا باتری کاملا تخلیه شود سپس آن را دوباره شارژ کنید.

2) برای افزایش طول عمر باتری گوشی تلفن پاناسونیک، هر ماه یک بار اجازه دهید تا باتری تلفن در اثر کار کردن گوشی کاملا تخلیه شود و سپس مجددا آن را شارژ کنید.

3) پس از اتمام مکالمه، گوشی بی سیم را روی پایه تلفن قرار ندهید.

4) هنگام شارژ، حتماً تلفن بی سیم را خاموش کنید.

5) صبر کنید تا تلفن به‌ طور کامل شارژ شود و سپس آن را از پریز برق جدا کنید.

انواع باتری در تلفن های پاناسونیک

باتری های متنوعی برای تلفن های بی سیم پاناسونیک در مدل های مختلف در دسترس است. هر مدل تلفن بی سیم از یک نوع خاص باتری استفاده می کند که به کد مشخصی تعلق دارد. در زیر، به معرفی این مدل ها پرداخته ایم:

بیشتر بخوانید: دفترچه راهنمای تلفن پاناسونیک در تمام مدل ها

1- باتری های تلفن بی سیم پاناسونیک به صورت سری شده یا دو عدد نیم قلمی شارژی در دسترس هستند. باتری های نیکل کادمیوم معمولا ظرفیت کمتری دارند اما این مساله به معنی کوتاه بودن طول عمر باتری تلفن پاناسونیک در این مدل نیست. ظرفیت کمتر این مدل ها به دلیل فرآیند ساخت آنها بوده و در واقع می توان گفت که این نوع باتری ها به دلیل مواد استفاده شده، از ظرفیت کمتری برخوردار هستند.

2- نوع دیگر از باتری تلفن بی سیم از نیکل متال هیدرید استفاده می کند که به دلیل استفاده از این فلز، ظرفیت آمپری باتری افزایش پیدا می کند. این نوع باتری ها با ظرفیت آمپر بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و طول عمر باتری گوشی تلفن پاناسونیک در این مدل ها بالا است. هر تلفن بی سیم از یک نوع خاص باتری استفاده می کند که با کدهای خاص به آن ارتباط داده می شود. توجه داشته باشید که هر کد به یک گوشی بی سیم مشخص تعلق دارد. برخی از گوشی های تلفن بی سیم از جفت باتری نیم قلمی استفاده می کنند که با ظرفیت و میزان شارژدهی مختلفی مواجه هستند.

عمر باتری گوشی تلفن پاناسونیک

مدل های مختلف باتری گوشی تلفن پاناسونیک

باتری مدل BK-4LDAW

این نوع باتری که در سایز نیم قلمی است توسط شرکت پاناسونیک طراحی و تولید شده و در بازار تجهیزات دیجیتال و وسایل الکترونیکی موجود است. این باتری برای تلفن های بی سیم و رومیزی مناسب است. باتری نیم قلمی پاناسونیک مدل 4LDAW  با ظرفیت 550 میلی آمپر قابلیت پشتیبانی از ابزارهای الکترونیکی و مدل های مختلف تلفن های پاناسونیک را داراست. میزان نگهداری شارژ در این باتری ها و طول عمر باتری تلفن پاناسونیک به چند عامل وابسته است. اولین عامل، مدل تلفن بی سیم است که از آن استفاده می کند. برخی از مدل ها به دلیل ارائه امکانات بیشتر، نیاز بیشتری به شارژ دارند. علاوه بر این، نحوه استفاده نیز بر طول عمر باتری گوشی تلفن پاناسونیک تاثیرگذار است.

باتری تلفن پاناسونیک BK-4MCCE

 این باتری نیز همانند محصول قبل، جزء باتری های نیم قلمی شرکت پاناسونیک است که برای تلفن های بی سیمی که از باتری نیم قلمی استفاده می کنند، مناسب است. این باتری دارای ظرفیت 800 میلی آمپر بوده و قادر به شارژ مجدد تا 2100 بار است. همچنین، این مدل باتری ها در صورت عدم استفاده توانایی نگهداری شارژ تا چندین سال را دارند. یک پک از این نوع باتری شامل چهار عدد باتری نیم قلمی است که علاوه بر تلفن‌، در بسیاری از وسایل الکترونیکی دیگر نیز قابل استفاده بوده و قابل شارژ شدن نیز است.

باتری تلفن پاناسونیک مدل BK-4MCCE-2BT

این نوع باتری های پاناسونیک جزو باتری های قابل شارژ مجدد محسوب می شوند که از نظر کارایی و طول عمر باتری تلفن پاناسونیک، مورد توجه مصرف کنندگان پاناسونیک قرار دارند. این باتری ها به دلیل قابلیت استفاده بیشتر و توانایی شارژ مکرر، مورد توجه قرار گرفته‌اند زیرا به جای تعویض، کاربران می توانند این باتری را شارژ کرده و مکررا از آن استفاده نمایند. ظرفیت این مدل باتری حدود 800 میلی آمپر است و می توان آن را تا 2100 بار شارژ مجدد نموده و از آن استفاده کرد.

باتری تلفن پاناسونیک مدل HHR-P104

این نوع از باتری ها که توسط شرکت پاناسونیک طراحی و تولید شده اند، از نوع باتری های کتابی هستند که بسیار با دوام بوده و همچنین طول عمر باتری تلفن پاناسونیک در این مدل ها بسیار بالا است. باتری تلفن پاناسونیک مدل HHR-P104 دارای ظرفیت بالایی بوده و برابر با 830 میلی آمپر است که قابلیت شارژ مجدد را نیز دارد. همان طور که گفته شد طول عمر باتری گوشی تلفن پاناسونیک در این مدل بسیار زیاد است و اگر به درستی استفاده شود، مدت زمان زیادی می تواند بدون نیاز به تعویض، مورد استفاده قرار گیرد. این باتری ها برای اکثر تلفن های بی سیم، مانند مدل های KX-TG3202، KX-TG3212 و KX-TG2346 که توسط شرکت پاناسونیک طراحی و تولید شده اند، مناسب است.

باتری تلفن پاناسونیک مدل HHR-P401A

 یکی از مهم ترین مدل های باتری در تلفن های پاناسونیک، مدل HHR-P401A است. قبل از خرید هر نوع باتری، باید به ویژگی های آن دقت کرد، زیرا سازگاری باتری با دستگاه بسیار اهمیت دارد. یکی از ویژگی های این باتری، قابلیت شارژ مجدد آن است. این ویژگی باعث می شود که کاربر بعد از خرید باتری، بتواند چندین بار از آن استفاده کند بدون این که نیاز به خرید یک باتری جدید، از آن روی دستگاه خود استفاده کنند. ظرفیت این باتری به حدود 1150 میلی آمپر می رسد و ولتاژ آن نیز در حدود سه و نیم ولت است.

بیشتر بخوانید: چرا تلفن ثابت شارژ نمی شود؟

باتری تلفن پاناسونیک مدل P-P511A

 باتری مدل P511A یکی از انواع باتری هایی است که توسط پاناسونیک تولید می شود. این باتری ها به صورت اصلی و فیک در بازار عرضه می شوند که طبیعتا باتری اصلی دارای کیفیت بالاتری بوده و طول عمر باتری تلفن پاناسونیک در انواع اصل نیز بسیار بیشتر از هم رده های فیک خود خواهد بود. ظرفیت باتری تلفن پاناسونیک مدل P-P511A، حدود 850 میلی آمپر است اما این باتری تا حدود 1000 میلی آمپر نیز ظرفیت دارد. این نوع باتری ها از نوع باتری های قابل شارژ مجدد هستند. این مساله در کنار میزان بالای طول عمر باتری گوشی تلفن پاناسونیک موجب شده که این مدل اقبال خوبی در میان مصرف کنندگان داشته باشد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران