آموزش راه اندازی تلفن تحت شبکه VOIP

در این مقاله می خواهیم به نحوه ی آموزش راه اندازی تلفن تحت شبکه VOIP بپردازیم.  در ابتدا و قبل از اینکه به نحوه ی راه اندازی این شبکه بپردازیم بهتر است بدانیم که ویپ(VOIP) چیست.VOIP مخفف عبارت Voice Over Internet است و این عبارت به معنای "انتقال صدا در بستر اینترنت" است. این تکنولوژی صدا را به صورت بسته های دیجیتال و از طریق شبکه،انتقال می دهد؛در نتیجه دیگر نیازی به خطوط آنالوگ و سنتی مخابرات برای انتقال صدا و برقراری ارتباط نیست. در ادامه با این مقاله از تیم تخصصی تعمیرات تلفن زودکمک همراه باشید.

مراحل راه اندازی تلفن تحت شبکه  VOIP

برای انجام این کار به مراحل زیر در مقاله آموزش راه اندازی تلفن تحت شبکه VOIP، توجه کنید.

1. مشخص کردن تعداد کارمندان مجموعه:  مهمترین قدم در راه اندازی ویپ این است که تعداد کارمندان مجموعه تحت نظر خود را مشخص کنید، زیرا این موضوع به شما کمک می کند تا تعداد خطوط مورد نیاز شرکت خود را تعیین نمایید.

بیشتر بخوانید: خدمات نصب و راه اندازی سانترال

2. بررسی سرویس اینترنت و پهنای باند: در قدم بعدی باید سرویس اینترنت مجموعه خود را بررسی کنید؛زبرا باید بدانید که سرویس اینترنت فعلی شما تا چه اندازه ظرفیت و پهنای باند دارد و یا به عبارتی امکان راه اندازی سرویس VOIP و پشتیبانی از آن بر روی سرویس اینترنت شما وجود دارد یا خیر.

3. تعیین ویژگی ها و قابلیت های مورد نیاز : تعیین ویژگی های مورد نیاز تلفن تحت شبکه VOIP برای شرکت خود؛ به دلیل اینکه شبکه ویپ ویژگی و قابلیت های زیاد و متنوعی دارد ممکن است که شما در ابتدا بخواهید که تمامی این ویژگی ها را برای تلفن مجموعه ی خود داشته باشید. اما باید بدانید که هزینه ی اجرای برخی از این ویژگی ها بسیار بالا بوده و همچنین ممکن است که برای مجموعه یا شرکت شما کارایی نداشته باشد.

4. انتخاب سرویس تلفنی VOIP : یعنی شما در این مرحله باید تعیین کنید که قصد دارید از چه روشی برای پیاده سازی مرکز تلفن مجموعه خود، استفاده کنید.

5. خرید تجهیزات لازم برای راه اندازی تلفن تحت شبکه VOIP: علاوه بر خرید این تجهیزات شما باید بدانید که گاهی اوقات تلفن های سنتی و قدیمی مجموعه ی شما ممکن است که با یک آداپتور به این شبکه متصل شده و هیچ مشکلی وجود نداشته باشد،اما گاهی هم نیاز است که تلفن های قبلی خود را تعویض کنید و به جای آن از تلفن هایی استفاده کنید که قابلیت اتصال به شبکه VOIP را داشته باشند.

6. پیکر بندی و تنظیم سیستم voip : در آخرین مرحله از آموزش راه اندازی تلفن تحت شبکه VOIP باید به سراغ پیکربندی و تنظیم سیستم ویپ مجموعه خود بروید، در بیشتر موارد کاربر تلفن خود را به شبکه ی محلی وصل می کند و اکثر پیکربندی ها را روی آن انجام می دهد،اما گاهی ممکن است که نیاز باشد برخی از این تنظیمات و پیکربندی ها را تغییر داد که اگر خود کاربر هم کمی در این زمینه حرفه ای باشد می تواند این تغییرات را اعمال کند.

بیشتر بخوانید: مزایای راه اندازی سیستم ویپ

راه اندازی تلفن تحت شبکه  VOIP

امکانات و قابلیت های سیستم تلفنی VOIP

برای راه اندازی این سیستم برای شرکت یا مجموعه ی خود بهتر است برخی از امکانات این سیستم تلفنی را بدانید.

برقراری تماس رایگان بین دفاتر و شعب شرکت بدون محدودیت مکانی

امکان برقراری تماس های تحت شبکه اینترنت یا اینترانت با استفاده از تلفن

عدم محدودیت در تعداد خطوط داخلی

انتقال تماس به شماره های شهری در مواقع عدم حضور در محل کار

داشتن صندوق صوتی جهت ضبط تماس های وارده به شرکت در مواقع عدم پاسخگویی

تعریف صف تماس

امکان ضبط و آرشیو کردن مکالمات

داشتن منشی دیجیتال

امکان سفارش سازی نرم افزار

مدیریت یکپارچه از راه دور

دریافت و ارسال فکس

ارائه ی گزارش های متنوع

امکان پاسخگویی به تماس ها در تبلت و تلفن همراه

قابلیت برقراری و تشکیل کنفرانس به صورت تماس صوتی یا تصویری بین مشترکین

شبکهVOIP

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران