مدل سازی سه بعدی یکی از کارهای حرفه ای است که بسیاری از افراد به آن مشغول هستند. این دسته از فعالیت ها نیاز به لپ تاپ های مناسب طراحی سه بعدی دارد. لپ تاپ های مناسب طراحی سه بعدی ویژگی های مشخصی دارند که به آنها کمک می کند عمليات طراحی انیمیشن و مدل سازی سه بعدی را به بهترین نحو ارائه دهند. از آنجا که داشتن لپ تاپ مناسب یکی از مهم ترین عوامل در ارائه خروجی باکیفیت است، در این مقاله به معرفی بهترین لپ تاپ های مناسب طراحی ۳ بعدی می پردازیم.

علاوه بر آن در هر بخش سعی کرده ایم تا تمام مشخصات هر مدل لپ تاپ مناسب طراحی انیمیشن را به صورت کامل بیان کنیم تا افراد بتوانند به مقایسه این مدل ها با یکدیگر بپردازند. در صورتی که لپ تاپ شما دچار هرگونه ایراد سخت افزاری یا نرم افزاری شد می توانید به مرکز زودکمک مراجعه نموده و از تکنسین های این مرکز برای تعمیر آن کمک بگیرید. تکنسین های حرفه ای این مرکز از دانش روز دنیا و ابزارآلات پیشرفته برای تعمیر لپ تاپ استفاده می کنند که همین امر کیفیت خدمات ارائه شده را بالاتر می برد.

لپ تاپ های مناسب طراحی سه بعدی

اصلی ترین ویژگی های مورد نیاز لپ تاپ های مناسب طراحی سه بعدی و انيميشن

کارت گرافیک

زمانی که بحث لپ تاپ های مناسب طراحی سه بعدی می شود کیفیت خروجی گرفته شده از اطلاعات روی سیستم اهمیت دوچندانی پیدا می کند. اصلی ترین عاملی که مشخص کننده کیفیت خروجی در لپ تاپ های مناسب طراحی انیمیشن است کارت گرافیک یاGPU  نام دارد. البته این حجم کار کاربر است که مشخص می کند چه کارت گرافیکی برای لپ تاپ وی مناسب است. طبیعتا هرچه کار سنگین تر بوده و شبیه سازی تصاویر و مدل ها پیچیده تر باشد پردازنده های گرافیکی قوی تری نیز نیاز خواهد بود.

این مقاله برای شما مفید است : علائم خرابی کارت گرافیک و تعمیر حرفه ای آن

از میان پردازنده های موجود در بازار، پردازنده های NVIDIA RTX برای کارهای گرافیکی و مدل سازی تصاویر بهتر عمل می کنند. البته پردازنده های گرافیکی Intel و AMD نیز عملکرد مناسبی در طراحی های پیچیده دارند، اما پردازنده های مبتنی بر فناوری NVIDIA RTX قدرت فوق العاده ای در پردازش و محاسبات شکل، رنگ، نور، سایه و مواردی از این دست دارند که همین امر آنها را به یک گزینه عالی برای لپ تاپ های مناسب طراحی ۳ بعدی تبدیل کرده است.

مشاور آنلاین زود کمک

مانیتور

 نمایشگر نیز یکی دیگر از موارد مهم در لپ تاپ های مناسب طراحی سه بعدی است. این نمایشگر است که جزئیات یا رنگ و بافت را نمایش می دهد و در صورتی که قادر به نمایش جزئیات نباشد کاربر نمی تواند نتیجه دلخواه خود را به دست آورد. در یک لپ تاپ مناسب طراحی انیمیشن و رندرینگ لازم است که مانیتور وسعت دید بالا در زوایای مختلف داشته باشد تا کاربر بتواند چه در محیط های با درجه روشنایی بالا و چه در محیط های کم نور طراحی های خود را انجام دهد.به گفته کارشناسان تعمیر مانیتور یک لپ تاپ مناسب طراحی ۳ بعدی باید بتواند میلیون ها رنگ متفاوت را تفکیک کرده، افکت های مختلف را با نهایت جزئیات اجرا کرده، و در نهایت نرخ بروزرسانی بالایی در نمایش تصاویر داشته باشد. دقت کنید که بالاتر بودن تراکم و تعداد پیکسل های نمایشگر موجب بالا رفتن کیفیت و وضوح تصاویر خواهد شد.

پردازنده

 پردازنده یا CPU نیز یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در انتخاب لپ تاپ های مناسب طراحی سه بعدی است. پردازنده همان بخشی است که دستورات داده شده به سیستم را اجرا می کند. بنابراین در یک لپ تاپ مناسب طراحی انیمیشن پردازنده باید آنقدر قوی باشد تا بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن، دستورات را به بهترین نحو اجرا کند. به صورت کلی در میان لپ تاپ های مناسب طراحی ۳ بعدی، پردازنده Intel® Core™ i9-13980HX یکی از قوی ترین هاست. این پردازنده ۲۴ هسته ای که دارای ۸ هسته با عملکرد بالا است، پایین ترین و بالاترین سرعت معادل ۲.۲ گیگاهرتز و ۵.۶ گیگاهرتز دارد.(در این بخش از مقاله مطالعه مقاله پردازنده های سازگار با ویندوز 11 را به شما پیشنهاد میکنیم.)

هارد

 در انتخاب لپ تاپ های مناسب طراحی سه بعدی باید هارد دستگاه را نیز مدنظر قرار دهیم. هارد در واقع همان فضای ذخیره سازی است و با توجه به بالا بودن حجم طراحی های سه بعدی و انیمیشن ها، یک لپ تاپ مناسب طراحی انیمیشن باید فضای کافی برای ذخیره خروجی را در اختیار داشته باشد. به همین علت گفته می شود که حداقل هارد برای لپ تاپ های مناسب طراحی ۳ بعدی ۱ ترابایت است. یکی از گزینه های مناسب هاردssd  برای طراحی سه بعدی و انیمیشن M.2 NVMe™ PCIe® 4.0  است.

فن های خنک کننده

 برای طراحی های سه بعدی و انیمیشن از نرم افزارهای سنگینی استفاده می شود که به عملکرد قوی پردازنده نیاز دارند. هرچه پردازنده عملکرد بیشتری داشته باشد گرمای بیشتری‌ نیز تولید می کند. در صورتی که این گرما به وسیله فن های قوی از بین نرود، دمای بالا به سایر قطعات نیز آسیب زده و موجب از کار افتادن آنها خواهد شد. از همین رو در لپ تاپ های مناسب طراحی سه بعدی فن های خنک کننده قوی به کار رفته است که بتواند گرمای ایجاد شده توسط پردازنده را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی فن لپ تاپ

لپ تاپ های مناسب طراحی ۳ بعدی

حافظه RAM

یکی دیگر از مواردی که در هنگام انتخاب لپ تاپ های مناسب طراحی ۳ بعدی باید به آن دقت کنید حافظه کوتاه مدت دستگاه است. حافظه RAM مسئول ذخیره کردن داده های مورد نیاز است تا در زمان مورد نیاز بتوان سریعا به این داده ها دسترسی داشت. از آنجا که نرم افزارهای مورد استفاده برای طراحی های سه بعدی به حافظه RAM  زیادی نیاز دارند، لپ تاپ مناسب طراحی انیمیشن و طراحی های سه بعدی نیاز به حافظه رم حداقل ۳۲ گیگابایتی دارد. یکی از بهترین انواع RAM  برای لپ تاپ های مناسب طراحی سه بعدی رم های با تکنولوژی DDR5 SO-DIMM  است.

معرفی برخی لپ تاپ های مناسب برای طراحی ۳ بعدی

لپ تاپ asus studiobook proArt 16

این مدل یکی از محبوب ترین لپ تاپ های مناسب طراحی سه بعدی و انیمیشن است که در نوع خود بی نظیر عمل کرده است. علت این محبوبیت بالا علاوه بر مشخصات فنی قوی استفاده از صفحه نمایش سه بعدی است. آن طور که به نظر می رسد، در این دستگاه کاربر می تواند بدون نیاز به هیچ تجهیزات اضافه ای تمام تصاویر، ویدیوها و بازی ها را به صورت سه بعدی و با وسعت ۱۸۰ درجه مشاهده کند. این لپ تاپ مناسب طراحی انیمیشن و طراحی های سه بعدی از پردازندهi9-13980HX  استفاده می کند. رم ۳۲ گیگابایتی مورد استفاده در این لپ تاپ از نوعDDR5  و هاردSSD  مورد استفاده نیز ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی دارد. پردازنده گرافیکیRTX 4060  در کنار پنل OLED به کار رفته موجب شده که کاربر بتواند تمامی رنگ ها را با جزییات کامل و با کیفیت 3.2K مشاهده کند. از دیگر ویژگی هایی که این مدل را به یکی از محبوب ترین لپ تاپ های مناسب طراحی ۳ بعدی تبدیل کرده است استفاده از فن خنک کننده IceCool است. این سیستم خنک کننده یکی از قوی ترین سیستم های خنک کننده موجود در بازار است که حتی در شدیدترین حالت فعالیت نیز عملکردی کاملا بدون صدا دارد.

لپ تاپ ایسوس مناسب طراحی سه بعدی

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix G15 Advantage

اگرچه لپ تاپ ایسوس مدل ROG STRIX یکی از لپ تاپ های محبوب گیمرهاست، اما در مدل Advantage کارایی این لپ تاپ بسیار فراتر رفته است. در این لپ تاپ یک پردازندهR9-5900HX ، رم ۳۲ گیگابایتی و هارد ۲ ترابایتی به کار رفته است و همین مشخصات آن را به یکی از بهترین لپ تاپ های مناسب طراحی سه بعدی تبدیل کرده است. از دیگر ویژگی های این لپ تاپ مناسب طراحی انیمیشن به کارگیری یک پردازنده گرافیکی Radeon 6800M است. این پردازنده گرافیکی به همراه نمایشگر قوی این لپ تاپ را به یکی از لپ تاپ های مناسب طراحی ۳ بعدی و رندرینگ تبدیل کرده است.

لپ تاپ مناسب طراحی انیمیشن

لپ تاپ اپل مدل macbook pro 14-inch (M2 pro)

یکی از بهترین لپ تاپ های مناسب طراحی سه بعدی و انیمیشن برای دوستداران محصولات اپل قطعا همین مدل است. رم ۳۲ گیگابایتی به کار رفته در این مک بوک پرو آن را به یکی از سریع ترین مدل ها در این زمینه تبدیل کرده است. باتری این مدل قدرت بسیار بالایی دارد و بسته به میزان استفاده می تواند تا ۱۸ ساعت نیز شارژدهی داشته باشد. در طراحی این لپ تاپ به تمام بخش ها توجه شده است و به همین علت برای بالابردن کیفیت عملکرد در طراحی های سه بعدی، یک صفحه نمایش با اندازه ۱۴.۲ اینچ که از نوع Liquid Retina XDR و با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز به کار رفته است. این نمایشگر با ۱۶۰۰ نیت امکان روشنایی امکان استفاده از لپ تاپ در هر شرایط نوری را فراهم می کند.

لپ تاپ اپل مناسب طراحی انیمیشن

لپ تاپ اپل مدل macbook pro 16-inch (M2 max)

این لپ تاپ که در رده لپ تاپ های مناسب طراحی سه بعدی قرار می گیرد تا حدودی مشابه مورد قبلی است با این تفاوت که برخی سخت افزارهای به کار رفته در این مدل نسبت به مدل قبل قوی تر است. به عنوان مثال باتری به کار رفته در این لپ تاپ یکی از قوی ترین باتری های موجود در بازار است که رکورد 27 ساعت شارژدهی را در اختیار دارد. سخت افزار این لپ تاپ آن را به یکی از سریع ترین دستگاه ها در طراحی سه بعدی و انیمیشن تبدیل کرده است. صفحه نمایش این دستگاه 16 اینچی و از نوع Liquid Retina XDR است. وزن کلی این دستگاه بسیار کم است و این مساله محبوبیت آن را بین افراد حرفه ای دوچندان کرده است. توجه داشته باشید که قدرت و قابلیت های این مدل بسیار زیاد است. از همین رو می توان گفت که لپ تاپی مناسب افراد حرفه ای بوده و قدرت آن فراتر از نیاز بسیاری از افراد است.

این مطلب جذاب را از دست ندهید : ترفندهای ریست فکتوری مک بوک

مک بوک مناسب برای تولید انیمیشن

لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion 15

لپ ‌تاپ های مناسب طراحی سه بعدی به دلیل استفاده از سخت افزارهای قدرتمند قیمت بالایی دارند. در این بخش یک لپ تاپ مناسب طراحی انیمیشن با قیمت مناسب معرفی می کنیم که کاربران با بودجه محدود نیز بتوانند دستگاه مناسب خود را خریداری کنند. لپ تاپ HP پاویلیون ۱۵ یکی از لپ تاپ های مناسب طراحی ۳ بعدی در رده اقتصادی است. پردازنده این مدل Intel Processor U300 با نرخ نوسازی 4.4 هرتزی است. کش در این لپ تاپ 8 مگابایت و رم آن 8 گیگابایت است. با بررسی فضای ذخیره سازی در این لپ تاپ و سایر لپ تاپ های مشابه متوجه می شویم که این میزان در مقایسه با دستگاه های مشابه کمتر است. این مساله برای افرادی که در ابتدای راه طراحی سه بعدی هستند مشکلی ایجاد نمی کند و به همین علت هم است که این مدل یکی از بهترین گزینه ها برای تازه کاران است. نمایشگر Full HD این دستگاه ضدنور و شفاف است. نکته قابل تامل در این مدل اما پردازنده گرافیکی آن است. پردازنده NVIDIA GeForce به کار رفته در این مدل تنها برای کارهای رندرینگ و طراحی سه بعدی پایه مناسب بوده و گزینه مناسبی برای افراد حرفه ای محسوب نمی شود.

لپ تاپ های اچ پی مناسب برای طراحی سه بعدی

لپ تاپ مناسب طراحی انیمیشن ایسوس مدل Zenbook Pro Duo 15

از مهم ترین ویژگی هایی که این مدل را به یکی از بهترین لپ تاپ های مناسب طراحی سه بعدی تبدیل کرده داشتن دو صفحه نمایش به صورت همزمان است. این ویژگی امکان انجام چند کار به صورت هم زمان را برای کاربر فراهم می کند و کاربران قادر خواهند بود که ابزارها، تب ها و دسترسی های بیشتری را در نمایشگر دوم به صورت باز نگه دارند. صفحه نمایش اصلی این لپ تاپ مناسب طراحی انیمیشن یک نمایشگر OLED HDR 15.6 اینچی است که فضای بسیار مناسبی را برای طراحی در اختیار کاربران قرار می دهد. صفحه نمایش دوم که در کنار کیبورد قرار گرفته اما اندازه 14 اینچی دارد. هر دوی این صفحه نمایش ها نیز لمسی هستند.

پردازنده به کار رفته در این دستگاه مانند بسیاری از لپ تاپ های مناسب طراحی ۳ بعدی، 12th gen Intel i7 است. کاربران این مدل می توانند از میان حافظه های 16 گیگابایت تا یک ترابایت فضای ذخیره سازی مورد نیاز خود را انتخاب نمایند. این لپ تاپ در سطح مقاومت نظامی طراحی شده و به همین علت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. نکته منفی قابل تامل در این مدل قیمت بالا و همچنین محل قرارگیری تاچ پد آن است.

پیشنهاد سایت : آپدیت بایوس لپ تاپ ایسوس

لپ تاپ های مناسب طراحی

لپ تاپ Gigabyte AORUS 15

یکی دیگر از لپ تاپ های مناسب طراحی سه بعدی لپ تاپ Gigabyte AORUS 15 است. این دسته از لپ تاپ های مناسب طراحی ۳ بعدی از پردازنده های نسل دوازدهم اینتل و پردازنده های گرافیکی سری استفاده می کنند. البته در مدل هایی که امسال به بازار عرضه می شوند قرار است پردازنده های نسل سیزدهم اینتل جای پردازنده های قبلی را بگیرند. صفحه نمایش 15.6 اینچی این مدل نرخ نوسازی معادل 165 هرتز دارد که باعث می شود کاربر بتواند تمام جزئیات رنگ و تصاویر طراحی شده را با دقت بالا مشاهده نماید. این لپ تاپ همچنین قابلیت پشتیبانی سه نمایشگر 4K به صورت هم زمان را دارد. به طور کلی می توان گفت این مدل بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال یک لپ تاپ مناسب طراحی انیمیشن هستند و علاقه ای به خرید مک بوک ندارند.

لپ تاپ مناسب ساخت انیمیشن

لپ تاپ دل مدل XPS 17 یکی از لپ تاپ های مناسب طراحی ۳ بعدی

در نگاه اول اصلی ترین ویژگی که در این لپ تاپ به چشم می آید صفحه نمایش بزرگ آن است که این مدل را به یکی از لپ تاپ های مناسب طراحی سه بعدی تبدیل کرده است. این صفحه نمایش UHD باعث شده که این لپ تاپ یکی از بهترین گزینه ها برای انجام طیف وسیعی از کارها باشد. در این دستگاه نیز پردازنده نسل دوازدهم اینتل به کار رفته است. علاوه بر آن از دیگر ویژگی های قابل توجه لپ تاپ دل XPS 17 راضی کننده بودن فضای ذخیره سازی داخلی و میزان رم است. نکته مثبت دیگری که درباره این لپ تاپ مناسب طراحی انیمیشن می توان عنوان کرد خنک و بی صدا بودن حتی در هنگام اجرای برنامه های سنگین طراحی است. این لپ تاپ نیز قیمت بالایی دارد که البته با توجه به سخت افزار قوی و همچنین کیفیت بالای ساخت آن دور از انتظار نیست.

آموزش کاربردی: رفع مشکل روشن شدن خودکار لپ تاپ

لپ تاپ دل مناسب طراحی سه بعدی

 

لپ تاپ Microsoft Surface Pro 9

اگر بخواهیم یک لپ تاپ مناسب طراحی انیمیشن معرفی کنیم که در هنگام نیاز به عناون تبلت نیز استفاده شود قطعا Microsoft Surface Pro 9 بهترین گزینه است. البته این مساله تنها موردی نیست که آن را به یکی از لپ تاپ های مناسب طراحی سه بعدی تبدیل کرده است. در کنار این طراحی زیاد، کارآمد و چشم نواز، استفاده از پردازنده قوی نسل دوازدهم اینتل در کنار 16 گیگابایت رم باعث شده که این مدل تمامی نیازهای طراحان سه بعدی را برطرف کند. در این مدل از یک صفحه نمایش 13 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتز استفاده شده که افراد علاقمند به جزئیات را کاملا راضی نگه می دارد. این مدل نیز نسبتا گران قیمت بوده و در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که صفحه کلید و قلم آن به صورت جداگانه به فروش می رسند.

لپ تاپ سرفیس مناسب طراحی 3 بعدی

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران