امروزه استفاده از ماشین های ظرفشویی بسیار رایج شده است. جالب است بدانید که علاوه بر شستن ظروف، شستن میوه در ماشین ظرفشویی هم یکی از کاربردهای این دستگاه است. با شستشوی میوه در ماشین ظرفشویی، کار شما راحت تر می شود. لازم به ذکر است که فرآیند شستن میوه با ماشین ظرفشویی، نیازمند رعایت یک سری اصول و نکات است که در صورت رعایت کر دن آن ها می توانید همواره از این قابلیت ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید. در ادامه به شرح این نکات و نحوه میوه شستن در ماشین ظرفشویی می پردازیم.

لازم به ذکر است که در برخی مواقع به دلیل رعایت نکردن برخی از نکات در خصوص استفاده از ماشین های ظرفشویی، این دستگاه ها با مشکلاتی رو به رو می شوند که می توانند عملکرد آن ها را مختل کنند. در صورت مشاهده نقص و اختلال در عملکرد ماشین ظرفشویی خود، می توانید تعمیر آن را به کارشناسان مجرب تعمیر ماشین ظرفشویی در محل زودکمک بسپارید.

شستن میوه در ماشین ظرفشویی

نکات و موارد مهم شستن میوه در ماشین ظرفشویی

همانطور که پیش تر گفته شد، شستن میوه با ماشین ظرفشویی، مستلزم توجه به نکاتی است که عبارتند از:

  • نوع میوه ها

  • نحوه قرار گرفتن میوه ها در ماشین ظرفشویی

  • برنامه مناسب میوه شستن با ماشین ظرفشویی

  • شوینده مناسب میوه شستن در ماشین ظرفشویی

در ادامه مقاله، به بررسی و شرح هر یک از این موارد می پردازیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

 آموزش ریست ماشین ظرفشویی در تمامی مدل ها

توجه به نوع میوه ها در میوه شستن با ماشین ظرفشویی

در فرآیند شستن میوه با ماشین ظرفشویی، باید دقت کرد که همه میوه ها قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را ندارند. میوه هایی که نباید آن ها را با ماشین ظرفشویی شست عبارتند از:

  • میوه های خیلی نرم که با شستشو در ماشین ظرفشویی از فرم خود خارج و له می ‌شوند.

  • میوه هایی که به آن ها برگ چسبیده. چرا که برگ آن ها می تواند باعث مسدود شدن فیلتر کف دستگاه شود.

  • میوه هایی که گل و خاک زیادی دارند. خاک این میوه ها می تواند موجب گرفتگی فیلتر و بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی ‌شود.

  • میوه های خیلی ریز.

نحوه قرار گرفتن میوه ها در ماشین ظرفشویی

برای درست قرار دادن میوه ها در ماشین ظرفشویی، سبد پایینی دستگاه را بیرون بیاورید و یک سبد آبکش داخل سبد اصلی قرار دهید. سپس میوه ها را به گونه ای داخل سبد بچینید که از برخورد آن ها با بازو های آبپاش دستگاه جلوگیری شود. همچنین پس از شستشوی میوه ‌ها، حتما پمپ تخلیه و فیلتر کف دستگاه را بررسی کنید که مطمئن شوید دچار گرفتگی نشده‌ باشند.

✔ علت لک آب روی ظروف

برنامه مناسب شستن میوه با ماشین ظرفشویی

انتخاب برنامه شستشوی مناسب یکی از نکات مهم شستن میوه در ماشین ظرفشویی است. برای این منظور می توانید دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید. اما به طور کلی در انتخاب برنامه مناسب برای میوه شستن با ماشین ظرفشویی، نکات زیر را به خاطر داشته باشید.

  • برنامه prewash یا پیش شستشو معمولا در تمام ماشین های ظرفشویی وجود دارد که می توانید از آن برای میوه شستن در ماشین ظرفشویی استفاده کنید. لازم به ذکر است که برای این منظور از برنامه Pre rinse یا Rinse هم می توان استفاده کرد.

  • حداقل زمان شستشوی میوه ها در ماشین ظرفشویی 7 دقیقه و حداکثر 15 دقیقه می باشد.

  • از برنامه های شستشو با آب گرم برای شستن میوه ها استفاده نکنید.

 می دونی وصل کردن ماشین ظرفشویی به موبایل چجوریه؟

شوینده مناسب میوه شستن در ماشین ظرفشویی

به طور کلی برای شستشوی میوه در ماشین ظرفشویی، بهتر است که از آب خالی استفاده کنید یا این که برای اطمینان از  زدودن کامل میکروب ها از میوه ها، یک قطره مایع ظرفشویی یا یک قاشق سرکه در کف دستگاه بریزید. دقت کنید که استفاده از قرص، مایع جلادهنده و نمک ظرفشویی برای شستن میوه در ماشین ظرفشویی اصلا مناسب نیست.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران