خطای متوقف شدن UI گوشی

سیستم عامل اندروید از محبوب ترین سیستم عامل های دنیا است. این سیستم عامل هم مانند دیگر سیستم عامل ها گاهی با خطاهایی روبرو می شود. اگر شما هم از کاربران سیستم عامل اندروید هستید، حتما برای شما هم پیش آمده که با ارور Unfortunately, System UI has stopped  (UI سیستم متوقف شده است) روبرو شده باشید. این ارور از خطاهای رایجی است که کاربران زیادی با آن مواجه می شوند. در این مقاله به بررسی ارور متوقف شدن رابط کاربری (System UI has stopped) خواهیم پرداخت.

رابط کاربری یا UI چیست؟

UI یا رابط کاربری در واقع همان واسطی است بین شما و گوشی هوشمند. رابط کاربری تقریباً تمام عملکردهای اساسی تلفن همراه را بر عهده دارد. هدف شرکت های سازنده گوشی های هوشمند از طراحی رابط کاربری یا UI بهبود تجربه و هرچه راحت تر شدن کار با گوشی است. ظاهر گرافیکی و حرکت‌‌های لمسی به سمت چپ و راست و بالا و پایین و هر آنچه که برای کنترل گوشی در اختیار کاربر قرار می گیرد UI یا رابط کاربری گوشی را تشکیل می دهند.

دلایل ارور Unfortunately, System UI has stopped

خطای Unfortunately, System UI has stopped به دلایلی مختلفی می تواند رخ دهد. از جمله دلایل بروز خطای متوقف شدن UI عبارتند از:

  • درست نصب نشدن آپدیت جدید سیستم عامل

  • مشکلات مربوط به حافظه گوشی

  • مشکلات مربوط به برنامه Google

  • برنامه های معیوب

  • ویروسی شدن گوشی

✅ بیشتر بخوانید: نصب نشدن برنامه و خطای Unknown Sources در تبلت

درست نصب نشدن آپدیت جدید سیستم عامل

در برخی موارد به دلیل دانلود و نصب نادرست نسخه جدید آپدیت گوشی ممکن است شاهد خطای Unfortunately, System UI has stopped باشیم. اگر بعد از به روزرسانی گوشی با این خطا مواجه شدید، گوشی را راه اندازی مجدد کنید. بدین ترتیب گوشی نسخه آپدیت جدید را مجددا بازخوانی و نصب می کند.

مشکلات مربوط به حافظه گوشی

علت دیگری که باعث به وجود آمدن ارور Unfortunately, System UI has stopped می شود، کم بودن فضای حافظه گوشی است. سیستم Android و برنامه های شما برای کارکرد درست به حافظه کافی برای ذخیره سازی داده ها نیاز دارند. به بخش فضای ذخیره سازی (Storage) گوشی بروید. در صورتی که حافظه گوشی پر شده بود می توانید با حذف فایل های غیر ضروری، حذف برنامه های سنگین یا به ندرت استفاده شده و پاک کردن حافظه پنهان (Cache) برنامه ها فضای ذخیره سازی را آزاد کنید.

دلایل بوت نشدن و بالا نیامدن گوشی را در این مقاله بخوانید. 

مشکلات مربوط به برنامه Google

در برخی مواقع برنامه Google با رابط کاربری گوشی تداخل پیدا می کند و باعث به وجود آمدن خطای Unfortunately, System UI has stopped می شود. برای رفع استپ شدن UI به روزرسانی های برنامه Google را حذف کنید و برنامه را به نسخه کارخانه بازگردانی کنید.

برنامه های معیوب

گاهی اوقات ارور Unfortunately, System UI has stopped در هنگام استفاده از برنامه خاصی بروز پیدا می کند. در برخی موارد برنامه هایی که از Google Play دانلود و نصب نمی شوند دارای ایرادات و بدافزارهایی هستند که می توانند باعث اختلال در رابط کاربری یا UI گوشی شوند. علاوه بر این برنامه هایی هم که مدت زیادی است که آپدیت نشده اند هم می توانند باعث این ارور شوند. برای رفع این مورد برنامه های معیوبی که از Google Play دریافت نشده اند را پاک کنید. همچنین سعی کنید که همیشه برنامه های خود را آپدیت نگه دارید.

ویروسی شدن گوشی

ویروسی شدن گوشی نیز می تواند از علت های بروز خطای Unfortunately, System UI has stopped باشد. گوشی خود را توسط یک آنتی ویروس اسکن و بدافزارها را از گوشی پاک کنید. اگر برنامه های ویروسی روی گوشی شما نصب شده باشند با فعال کردن حالت Safe Mode می توانید این برنامه ها را غیرفعال کنید. برای ورود به این حالت مقاله آموزش فعال کردن حالت Safe mode را مطالعه کنید. 

 

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران