اگر با مشکل هنگ کردن گوشی مواجه شده و دنبال راهکارهای آن هستید، زودکمک کنار شماست. در این مقاله، دلایل هنگ کردن موبایل را بررسی کرده و به شما آموزش می دهیم که چه اقداماتی برای حل این ایراد انجام دهید. خوشبختانه گوشی های هوشمند بیشتر به دلایل نرم  افزاری هنگ می کنند و به ندرت پیش می آید که مسئله مربوط به خرابی های سخت افزاری باشد. معمولا می توان مشکل هنگ کردن گوشی را با چند راهکار ساده نرم افزاری برطرف کرد. اما اگر راه حل هایی که در ادامه آموزش می دهیم اجرا کرده و موفق به حل مشکل نشدید، تیم تعمیرات موبایل زودکمک برای ارائه خدمات ترمیمی تخصصی در کنار شما هستند.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

 

دلایل هنگ کردن گوشی

وقتی گوشی یا تبلت هنگ می کند، به این معنی است که یک ایراد نرم افزاری در سیستم ایجاد شده و هماهنگی آن با سخت افزار از بین رفته است. فریز شدن موبایل گاهی ناشی از ویروسی شدن دستگاه است. برخی از ویروس ها با اقدامات مخربی که در سیستم عامل و برنامه ها انجام می دهند، باعث هنگ کردن گوشی می شوند. اگر گوشی تنها در حین اجرای یک برنامه خاص هنگ می کند، باید آن برنامه را شناسایی و حذف کنید. عوامل دیگری همچون رابط کاربری ضعیف، نصب و اجرای هم زمان چند نرم افزار سنگین، وجود برنامه های غیر ضروری، کم بودن ظرفیت رم، آپدیت نبودن نرم افزارها، قدیمی بودن سخت افزار، عدم بروز رسانی سیستم عامل و ... هم باعث هنگ کردن موبایل و تبلت می شوند.

 

 هنگ کردن گوشی

 

راهکارهایی برای تعمیر هنگ کردن موبایل

ریستارت کردن گوشی

اولین راه برای حل مشکل هنگ کردن موبایل، ریست کردن آن است. گوشی های هوشمند به شکل های مختلفی ریستارت می شوند. در بیشتر مدل ها باید یک یا چند دکمه را هم زمان با هم فشار داده و نگه دارید. اگر پس از راه اندازی مجدد، همچنان گوشی هنگ کرد، روش های بعدی را امتحان کنید.

مقاله پیشنهادی : رفع مشکل دانلود نکردن موبایل

حذف برنامه ها و سبک کردن حافظه

سبک کردن حافظه و پاک کردن برنامه ها کمک زیادی به رفع مشکل هنگ کردن گوشی می کند. البته منظور این نیست که همه اپلیکیشن های موبایل تان را پاک کنید. اما برنامه هایی که از آنها استفاده نمی کنید، تنها حافظه گوشی را اشغال می کنند. در نتیجه ممکن است فضای هارد پر شده و گوشی هنگام پردازش برنامه های مختلف، هنگ کرده یا فریز شود. 

پاک کردن حافظه Cache

با پاک کردن حافظه کش هم می توانید مشکل هنگ کردن گوشی را برطرف کنید. این روش در اندروید قابل اجراست؛ به این دلیل که اپلیکیشن ها و برنامه های مختلف، دارای حافظه کش هستند. وارد تنظیمات گوشی شده و قسمت Storage را باز کنید. گزینه Cached Data  را انتخاب کرده و Ok را بزنید تا همه Cache های ناخواسته از روی گوشی پاک شوند. 

ویروس کشی موبایل

گفتیم که برخی از ویروس ها باعث هنگ کردن موبایل می شوند. در این صورت یک ویروس کشی سریع، می تواند مشکل را حل کند. البته برای این منظور حتما از آنتی ویروس های مطمئن و قوی استفاده کنید. می توانید برای دریافت راهنمایی های لازم از طریق بخش سوالات شما در وب سایت یا اپلیکیشن زودکمک، با کارشناسان تعمیر موبایل در ارتباط باشید.

رفع هنگی موبایل با ویروس کشی موبایل

آپدیت سیستم عامل و برنامه ها

در بسیاری از موارد فقط با آپدیت کردن اپلیکیشن ها و سیستم عامل، مشکل فریز شدن گوشی حل می شود. برای این منظور کافی است سیستم عامل و نرم افزارهای مختلف را به آخرین نسخه بروز رسانی کنید.

مقاله پیشنهادی : آپدیت iOS

ریست فکتوری گوشی

اگر هنگ کردن گوشی شما با هیچ کدام از روش هایی که مطرح کردیم برطرف نشد، ریست فکتوری را به عنوان آخرین راه حل امتحان کنید. با بازنشانی تنظیمات گوشی به حالت کارخانه، بسیاری از مشکلات و ایرادات نرم افزاری آن حل می شوند. البته پیش از انجام این کار باید از اطلاعات خود بکاپ بگیرید؛ چون پس از فکتوری ریست، همه چیز (از اطلاعات گرفته تا تنظیمات) پاک شده و به حالت پیش فرض باز می گردند.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ، در صورتی که مشکل شما با راه حل های پیشنهادی در این مقاله رفع نشد. می توانید پرسش های خود را در بخش ذیل مطرح نموده و یا با ثبت نام در سایت ، با مشاور آنلاین زود کمک صحبت کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1403/01/12-14:24

درود بر شما ابوالفضل قهرمانی

هنگ کردن گوشی دلایل زیادی از جمله نرم افزاری و سخت افزاری می تواند داشته باشد که لازم است از نزدیک بررسی و عیب یابی شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات با 1662 تماس بگیرید.

 

ابوالفضل قهرمانی
1403/01/09-23:50

سلام خسته نباشی وقتی بانت به برنامه ها میرم یه دفع قطع میشه توگوشیم هنگ میکنه

زودکمک
1402/11/17-11:04

درود بر شما . عزیز

دستگاه شما باید از نزدیک بررسی شود شما میتوانید برای دریافت خدمات با شماره 1662 تماس بگیرید.

زودکمک
1402/11/17-11:03

درود بر شما سینا نظری عزیز

داخل تنظیمات تبلت خود میتوانید بازگشت به کارخانه یا reset factory را جست و جو نمایید. توجه داشته باشید با reset factory تمام اطلاعات دستگاه شما پاک میشود.

زودکمک
1402/11/17-11:00

درود بر شما سمین فرجی عزیز

دستگاه شما باید از نزدیک بررسی شود شما میتوانید برای دریافت خدمات با شماره 1662 تماس بگیرید.

.
1402/10/20-03:55

سلام خسته نباشی من گوشیم یک هفته ای میشه خیلی هنگ میکنه مثلا هر کجای گوشی باشم همونجا وایمیسته دیگ کار نمیکنه همه این کارارم کردم ولی درست نمیشه‌ مدلش هم a10sمشکلش چیه.؟

زودکمک
1402/04/28-15:58

درود بر شما سپنتا نظری عزیز

اگر دلیل هنگ کردن گوشی شما هیچ یک از موارد ذکر شده در مقاله نبوده و رفع نشد. مشکل گوشی شما میتواند سخت افزاری نیز باشد. لطفا جهت اطلاع از نحوه دریافت خدمات تعمیرات موبایل با شماره های اعلام شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

سینا نظری
1402/03/20-00:12

سلام من چند مدتی هست که تبلتم هنگ میکنه و یاد ندارم ریست کنم چگونه باید رییت کنم؟

سمین فرجی
1402/02/21-23:16

سلام گوشی من هنگ میکند همه ده روش انجام اما درست نشد

سپنتا نظری
1402/02/03-16:23

من گوشی ردمی A8 دارم بعضی موقع ها هنگ می کند چیکار کنم

فرهاد حیدری
1401/12/12-07:06

سلام و عرض ادب و احترام ویژه خدمت همه یِ دست اندرکاران زودکمک.ممنون و سپاسگزارم از زودکمک ،که واقعاً کمک و راهنمایی هاشون بدردبخور و مفید و درست هست.بنده مشکل گوشیم(سامسونگ A50)،این بود که حدود یک ماه هست که مرتباً هنگ میکرد و زیاد هم هنگ میکرد،کلافه شده بودم و واقعاً اذیت میشدم.چاره رو در این دیدم که پیش از هر اقدامی ابتدا از (زودکمک)،کمک بخوام و میدونستم که همیشه بهترین و مفیدترین راه حل و کمک برای رفع مشکل رو ارائه میدهند.که بازم مثل همیشه راه حلشون بدردبخور و مفید بود ومشکل هنگ کردن گوشیم الان برطرف شده.ممنون و ممنون و ممنون از زودکمک.درود برشما

محمد
1401/11/25-21:52

سلام گوشی من خراب شده صفحه اش اصلا کار نمیکنه اصلا خاموش نمیشه

پیمان اداک
1401/11/23-00:33

سلام خسته نباشی من نزدیک به یه سال هست که گوشیم هنگ میکنه یه همه راه حلهای که نوشته بودیدو امتحان کردم تا چند باربردم تعمیر کار فلاش کرد الان گوشیم دیگه بالا نمیاد یعنی وقتی روشن میکنی فقط ارم گوشی میاد دیگه روشن نمیشه گوشی هم آ50اس هستش خوشحال میشم یه راه حل بهم بگید ممنون

زودکمک
1401/10/25-13:39

سلام دوست عزیز. مشکل گوشی شما سخت افزاری می باشد، جهت دریافت خدمات با شماره درج شده در سایت تماس گرفته و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

هیرادمرادی
1401/10/24-00:58

سلام یه ساعته گوشی من هنگ کرده است چیکارش کنم اصن خاموش هم نمیشه

مرتضی
1401/09/06-13:33

خیلی ممنون

جالب بودش

زودکمک
1401/08/25-16:31

سلام دوست عزیز. ممکن است ایراد نرم افزاری و یا سخت افزاری باشد. اگر گوشی شما گارانتی دارد باید از مرکز گارانتی کننده خدمات مورد نظر را دریافت کنید.

امید قربانی
1401/08/13-12:00

سلام خسته نباشید

گوشی سامسونگ A01 دارم گوشیم جدیدن

گرم میکنه ویک برنامه خاص هنگ میکنم

ریست کامل کردم یه کمی بهترشدن

لطفا راهنمائیم کنید

رئوفی
1401/07/25-10:17

با سلام،ممنون