علت بوت نشدن گوشی موبایل چیست؟


پاسخ ها

آیا تا به حال گوشی اندرویدی شما در یک چرخه به ظاهر بی پایان راه اندازی مجدد گیر کرده است و هرگز از صفحه بوت اولیه عبور نکرده؟ اگر چنین است، با چیزی که معمولاً به آن «cycle of restarting» یا حلقه راه اندازی می‌گویند، برخورد کرده‌اید. این یک مسئله ناامید کننده است که می تواند باعث شود شما احساس ناامیدی کرده و مطمئن نباشید که چگونه به تعمیر گوشی خود بپردازید. در این راهنما، ما به این می پردازیم که بوت لوپ چیست، چه چیزی می تواند باعث آن شود و مهمتر از همه، نحوه رفع حلقه بوت در گوشی شما چیست.

بوت لوپ (Boot Loop) یعنی چی؟

گاهی اوقات پس از آپدیت شدن، گوشی روشن نمی شود و فقط روی لوگو گیر می کند و مدام ریستارت می شود، این چرخه انقدر اتفاق می افتد تا باتری گوشی خالی شود و دیگر روشن نشود، سپس اگر به شارژ بزنید باز هم بوت لوپ تکرار می شود و گوشی روشن نمی شود. به این چرخه بوت نشدن گوشی یا بوت لوپ گفته می شود.

بوت نشدن گوشی

بروز مشکل بوت نشدن و بالا نیامدن گوشی می تواند دلایل سخت افزاری و یا نرم افزاری داشته باشد.

دلایل بوت نشدن موبایل

  • عدم موفقیت در به روز رسانی یا  بد نصب شدن آپدیت
  • نصب کاستوم رام به صورت نادرست و غیر استاندارد
  • خراب شدن هارد موبایل
  • ویروسی شدن موبایل
  • ضربه و یا آب خوردگی موبایل
  • وجود یک برنامه مخرب
  • ضربه دیدن حافظه داخلی و رم 
  • اتصالی کردن برد
  • نصب نرم ‌افزارها یا بازی‌ های ناسازگار
  • صادر کردن مجوزهای اشتباه برای یک اپلیکیشن یا فایل خاص
  • فلش زدن یک کاستوم رام

با توجه به دلایلی که ذکر شد، هنگامی که گوشی شما بالا نمی ‌آید، کافی است به یاد بیاورید اخیراً چه کاری انجام داده‌ اید. البته راه عاقلانه آن است که موبایل خود را به یک متخصص بسپارید. زیرا کارشناسان دوره دیده قادرند با عیب یابی دستگاه بهترین راه حل را برای رفع مشکل ارائه دهند.

مشاوره آنلاین زودکمک

حل مشکل بوت لوپ گوشی

بعضی مواقع پس از آپدیت، موبایل روی لوگو گیر می‌ کند و دائماً ریستارت می ‌شود. این چرخه مدام تکرار می‌ گردد تا این که باتری خالی شده و گوشی در حالت خاموش باقی می‌ ماند. حال اگر تلفن همراه را به برق بزنید، مجدداً بوت لوپ تکرار می ‌شود. در چنین شرایطی می ‌توانید برای رفع مشکل از راه کارهای زیر کمک بگیرید.

خارج کردن کارت حافظه

اگر کارت SD خراب شده باشد، روی عملکرد دستگاه تاثیر منفی می ‌گذارد. به همین دلیل برای رفع مشکل بوت نشدن گوشی بهتر است کارت حافظه را خارج کنید. این اقدام در بسیاری مواقع موثر بوده و منجر به راه‌ اندازی موبایل خواهد شد.

ریستارت کردن گوشی

اقدام بعدی که می‌ توانید انجام دهید، ریستارت کردن گوشی است. به این منظور دکمه پاور را بفشارید و نگه دارید تا گزینه مربوط به خاموش کردن روی صفحه نمایش موبایل ظاهر گردد. اکنون باید آیتم خاموش کردن را انتخاب کنید تا دستگاه مجدداً راه‌ اندازی شود.

پیشنهاد سایت: حالت Force Restart آیفون و ورود به حالت ریکاوری

هارد ریست کردن موبایل

هارد ریست کردن نیز می ‌تواند عملکرد گوشی بوت لوپ شده را به حالت عادی برگرداند. به این منظور کافی است موبایل خود را خاموش کنید. سپس کلید پاور و دکمه‌ های مربوط به ولوم صدا را به صورت همزمان بفشارید. این سه دکمه را تا زمانی که لوگوی دستگاه ظاهر شود، نگه دارید.

استفاده از ریکاوری مود

ریکاوری مود بخشی از موبایل است که از طریق آن دسترسی به سیستم عامل امکان‌ پذیر می شود. با استفاده از ریکاوری مود می توانید مشکل بوت نشدن گوشی را برطرف کنید. البته توجه داشته باشید که تنظیمات موجود در این قسمت حساسیت زیادی دارند. بنابراین در صورت عدم دانش کافی ممکن است به دستگاه خود صدمه برسانید. به همین دلیل اگر مبتدی هستید، این کار را بر عهده یک متخصص بگذارید. برای دسترسی به ریکاوری مود به ترتیب مراحل زیر را طی کنید.

گام اول

موبایل خود را خاموش نمایید، سپس دکمه‌ های پاور و افزایش صدا را به طور همزمان نگه دارید. هنگامی که لوگوی ریکاوری مود روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر شد، می توانید دکمه‌ ها را رها سازید.

گام‌ دوم

برای جابجایی بین منوی ریکاوری مود می ‌توانید دکمه‌ های کنار تلفن همراه را مورد استفاده قرار دهید. به این صورت که برای انتخاب هر گزینه کافی است دکمه پاور را بفشارید. در حالی که به کمک کلیدهای افزایش و کاهش صدا امکان جابجایی بین گزینه‌ ها را خواهید داشت. با استفاده از دکمه‌ های گفته شده گزینه Wipe partition Cache data را برگزینید تا رم گوشی خالی شود.

بوت شدن موبایل سامسونگ

گام سوم

اکنون برای رفع مشکل بوت نشدن گوشی گزینه Reboot System Now را لمس کنید. اگر با طی کردن این مراحل موبایل با موفقیت راه ‌اندازی نشد، دستگاه را خاموش نمایید و مجدداً وارد بخش ریکاوری مود شوید. البته این بار به جای انتخاب Wipe Partition Cache ، آیتم Reset را برگزینید.

بوت گوشی اپل

پریدن بوت گوشی در برندهای مختلف

همان طور که گفته شد، یکی از بهترین ترفندها برای رفع ایراد بوت لوپ استفاده از حالت ریکاوری است. برای دسترسی به صفحه ریکاوری لازم است تلفن هوشمند خود را خاموش کنید، سپس با توجه به برند آن دکمه‌ های مختلفی را فشار دهید. نحوه انجام این کار در برخی برندها به صورت زیر است:

برند ال جی

دکمه پاور و دکمه مربوط به کاهش صدا را فشرده و نگه دارید. هنگامی که لوگوی شرکت ال جی روی نمایشگر دستگاه ظاهر شد، تنها دکمه پاور را رها کرده و مجدداً بفشارید. توجه داشته باشید که باید دکمه کاهش صدا را همچنان نگه دارید.

برند سامسونگ

به منظور برطرف کردن مشکل بوت نشدن گوشی سامسونگ دکمه‌ های هوم، پاور و افزایش صدا را به صورت همزمان نگه دارید. اگر موبایل شما جزء محصولات جدید سامسونگ باشد، لازم است از دکمه بیکسبی به جای هوم استفاده کنید.

برند اچ تی سی

دکمه‌ های پاور و کاهش صدا را بفشارید و چند لحظه نگه دارید. پس از این که صفحه HBOOT در دسترس شما قرار گرفت، کلیدهای پاور و ولوم صدا را فشار دهید تا وارد قسمت ریکاوری مود شوید.

برند گوگل پیکسل و سایر مارک‌ ها

دکمه‌ های پاور و کاهش صدا را فشرده و به طور همزمان نگه دارید تا به صفحه ریکاوری مود هدایت شوید.

بیشتر بخوانید: حل مشکل بوت نشدن گوشی آیفون

کاربر گرامی با توجه به موارد ذکر شده، موبایل شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست تعمیر موبایل خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: آموزش ویدیویی ثبت درخواست
 

 

زود کمک

1400-12-16 11:05:29

پاسخ خود را بنویسید