مشکلات کونیکا مینولتا که از دستگاه های کپی با کیفیت، مقاوم و پُر کار است، زمانی کاربر را به دردسر می اندازد که خرابی های آن در عملکرد دستگاه و فرایند فتوکپی تاثیر بگذارند. کاربران باید با مشاهده کوچک ترین نشانه ای از خرابی، به دنبال تعمیر خطاهای دستگاه کپی کونیکا مینولتا باشند، چون در غیر این صورت، ممکن است آن خرابی، دیگر قطعات را نیز دچار مشکل کند. دستگاه های کپی کونیکا مینولتا دستگاه های پر مصرف و با دوام با ساختاری محکم هستند. اما به هر حال ممکن است در اثر عوامل مختلف، مشکلات کونیکا مینولتا به جایی برسد که در کارکرد و کیفیت چاپ آن قابل مشاهده باشد. برای همین، ما در این مقاله رایج ترین مشکلات کونیکا مینولتا و روش های رفع آنها را برای شما شرح داده ایم.

مشاوره آنلاین زودکمک

رفع مشکلات کونیکا مینولتا

دلایل بروز مشکلات کونیکا مینولتا هر چه که باشد، باید برای رفع آنها اقدام کنید. برخی از خطاهای دستگاه کپی کونیکا مینولتا خیلی جدی نیستند و برطرف کردن آنها دردسر زیادی ندارد. اما برخی از مشکلات این دستگاه کپی اگر برطرف نشوند، باعث آسیب های جدی تری می شوند که ممکن است هزینه های سنگینی را در بر داشته باشند. گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی کونیکا مینولتا، واکنش نشان ندادن دستگاه کونیکا مینولتا به دستورات چاپ، چاپ کمرنگ دستگاه کپی کونیکا مینولتا، چاپ خطوط اضافی دستگاه کونیکا مینولتا و روشن نشدن دستگاه کپی کونیکا مینولتا از رایج ترین خطاهای دستگاه کپی کونیکا مینولتا هستند که در این مطلب آنها را شرح می دهیم.

 

مشکلات کونیکا مینولتا

دلایل بروز مشکلات کونیکا مینولتا هر چه که باشد، باید فوری برای رفع آنها اقدام کنید.


گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی کونیکا مینولتا

یکی از رایج ترین مشکلات کونیکا مینولتا که احتمال وقوع بالایی دارد گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی است. برای پیشگیری از این مشکل، باید حتما جنس و اندازه کاغذ را در نظر بگیرید و برگه های مصرفی شما باید جنس نرمالی داشته باشند. اگر کاغذ، وزن بسیار کم و رطوبت بالایی داشته باشد، باعث دشوار شدن فرآیند خروج از دستگاه کپی و چاپ با کیفیت می شوند. مشکل گیر کردن کاغذ را می توانید به راحتی با باز کردن دستگاه و بیرون کشیدن برگه کاغذ برطرف کنید. اما در صورتی که این مشکل مدام برای شما اتفاق می افتد، شاید مشکل از کاغذ کش دستگاه کپی باشد. در این صورت، باید حتما دستگاه کپی خود را برای رفع اینگونه خطاهای دستگاه کپی کونیکا مینولتا، به یک متخصص یا مرکز معتبر بسپارید.

گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی کونیکا مینولتا

واکنش نشان ندادن دستگاه کونیکا مینولتا به دستورات چاپ

کند شدن و از کار افتادن دستگاه، یکی دیگر از مشکلات دستگاه کپی کونیکا مینولتا است. زمانی که دستگاه کپی کونیکا مینولتا شما به دستورات چاپ واکنشی نشان نمی دهد، احتمالا برد اصلی چاپگر دچار خرابی یا ضعف شده است. در بیشتر موارد، حجم کاری بالا و بیش از ظرفیت دستگاه کپی و نوسان برق، منجر به خرابی بخشی از برد یا سوختگی کامل آن می شود. برای رفع این مشکل باید از یک متخصص کمک بگیرید یا دستگاه خود را به یک مرکز معتبر بسپارید.

چاپ کمرنگ دستگاه کپی کونیکا مینولتا

چاپ کمرنگ زمانی مشاهده می شود که تونر کارتریج رو به اتمام است. بنابراین در اغلب موارد، با تعویض یا شارژ کارتریج، مشکل چاپ کمرنگ دستگاه کپی کونیکا مینولتا برطرف می شود. استفاده از کارتریج و تونر نامرغوب، علاوه بر کاهش شدید کیفیت چاپ، باعث آسیب به قطعات داخلی سیستم و انواع مشکلات کونیکا مینولتا نیز می شود. کارتریج نامناسب حتی به قطعات دستگاه نیز فشار زیادی وارد می کند و آن ها را تا مرز خرابی پیش می برد. بنابراین در هنگام تعویض کارتریج و تونر به اصل و اورجینال بودن بودن آنها بسیار توجه کنید.

چاپ کمرنگ دستگاه کپی کونیکا مینولتا

چاپ خطوط اضافی دستگاه کونیکا مینولتا

چاپ خطوط اضافی از دیگر مشکلات متداول دستگاه کپی کونیکا مینولتا است. این مشکلات به دلایل زیادی اتفاق می افتند. اما استفاده از سرویس های دوره ای و رسیدگی به دستگاه کپی، تا حد زیادی از پیدایش این خطوط اضافی روی برگه های چاپ جلوگیری می کند. البته در این میان، خرابی درام را نیز نباید نادیده گرفت، چون عامل بسیار مهمی در ظاهر شدن خط های اضافی است. در چنین شرایطی، برای رفع این مورد از مشکلات کونیکا مینولتا، درام دستگاه کپی باید تعویض شود.

روشن نشدن دستگاه کپی کونیکا مینولتا

روشن نشدن چاپگر نشانه بسیار مهمی از مشکلات جدی دستگاه کپی کونیکا مینولتا است. این مورد از مشکلات کونیکا مینولتا ناشی از اختلال در بخش پاور دستگاه است. پاور یکی از اصلی ترین قطعات دستگاه کپی است که با خرابی آن، حتی یک تونر با کیفیت نیز تاثیری در چاپ برگه ها نخواهد داشت. در صورت بروز این مشکل، حتما باید دستگاه را به یک مرکز معتبر تعمیر دستگاه کپی بسپارید.

 

روشن نشدن دستگاه کپی کونیکا مینولتا

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1402/11/02-16:19

درود بر شما محمد احمدی عزیز

در این رابطه ایراد سخت افزاری وجود دارد که نیاز به بررسی و عیب یابی از نزدیک است

جهت کسب اطلاعات برای دریافت خدمات با 1662 تماس بگیرید.

محمد احمدی
1402/08/15-20:00

سلام دستگاه کونیکا ۴۵۱ روشن میشه ردی میشه همه چی طبیعی‌ست اما چراغ زرد پنل صفحه روشن چشمک میزنه وسبز نمیشه

زودکمک
1401/07/26-16:33

سلام دوست عزیز، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

مظهر محمودی
1401/07/23-22:50

سلام

 

بعد از شارژ تونر دستگاه کپی کونیکا مینولتا

C452 کیفیت چاپم اومد پایین

 

دولوپرم اضافه کردم تاثیری نداشت

 

لطفا راهنمایی کنید