بهترین پرینترهای سه بعدی

پرینترهای سه بعدی، دستگاه هایی هستند که صنعت چاپ را متحول کردند. از این پرینترها در چاپ محصولات مهندسی، پزشکی، اسباب‌بازی‌های کودکان، قطعات صنعتی و مواردی از این دست در ابعاد مختلف استفاده می شود. از این دستگاه ها معمولاً در صنایع تولیدی و خودروسازی استفاده می شود، جایی که ابزارها و قطعات با استفاده از چاپگرهای سه بعدی ساخته می‌شوند. در واقع این پرینترها آینده تکنولوژی‌ های روز دنیا را تشکیل می‌ دهند. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین پرینترهای سه بعدی آشنا کنیم. با زودکمک همراه باشید.

بهترین پرینترهای سه بعدی

معرفی بهترین پرینترهای سه بعدی

در این بخش مقاله به معرفی تعدادی از بهترین چاپگرهای سه بعدی می پردازیم. این مدل ها عبارتند از:

  • پرینتر سه بعدی Monoprice Select Mini V2

  • پرینتر سه بعدی Anycubic مدل Photon Mono

  • پرینتر سه بعدی Monoprice 133820 Voxel

  • پرینتر سه بعدی Comgrow Creality Ender 3

  • پرینتر سه بعدی Easythreed Nano Mini 3D Printer

  • پرینتر سه بعدی  LABISTS Auto Leveling 3D Printer

در ادامه، هر یک از این مدل ها را بررسی  می کنیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمک  خدمات تعمیر پرینتر سه بعدی به صورت تخصصی در زودکمک. 

پرینتر سه بعدی Monoprice Select Mini V2

پرینترMonoprice Select Mini V2 ، بهترین انتخاب برای افراد تازه کار است. کیفیت و سرعت چاپ این پرینتر فوق ‌العاده است. همچنین، ابعاد آن به گونه ای است که می ‌تواند بر روی هر میزی جا شود. به همین دلیل، محبوبیت بسیار زیادی در میان علاقه مندان به پرینترهای سه بعدی دارد. پرینتر Monoprice Select Mini V2 با فیلامنت ‌های مختلفی از جمله PLA یا ABS و همچنین مواد دیگری مانند چوب، فلز و فولاد سازگاری دارد.

هنگام خرید پرینتر Monoprice Select Mini V2 به یاد داشته باشید که فیلامنت اضافی آن را نیز خریداری کنید زیرا رول نمونه موجود در بسته‌ بندی را خیلی زود مصرف خواهید کرد. برخلاف بسیاری از پرینترهای سه بعدی ارزان قیمت بازار، بخش اعظمی از این پرینتر در کارخانه مونتاژ شده است.

بهترین چاپگرهای سه بعدی

پرینتر سه بعدی Anycubic مدل Photon Mono

یکی دیگر از بهترین پرینترهای سه بعدی، پرینتر Anycubic مدل Photon Mono است. این پرینتر نیز از جمله پرینترهای ارزان اما کاربردی است. از این دستگاه بیشتر به عنوان فناوری طراحی سریع نمونه اولیه با کیفیت بسیار بالا و برابر با محصول تولید شده در کارخانه ‌ها استفاده می‌ شود. نکته قابل توجه در مورد این رزین پرینترها این است که کار کردن با رزین مایع کمی دشوار است.

از ویژگی‌ های اصلی این پرینتر می‌توان به نمایشگر LCD مونوکروم اشاره کرد که موجب افزایش سرعت چاپ می‌شود. پرینتر سه بعدی Anycubic مدل Photon Mono در میان علاقه مندان به بازی‌ های تخته‌ای که به دنبال چاپ مینیاتورها می‌گردند نیز بسیار محبوب است.

مشاوره آنلاین زودکمک  تعمیر پرینتر در تهران در اسرع وقت توسط کارشناسان مجرب زودکمک.  

پرینتر سه بعدی Monoprice 133820 Voxel

یکی از ویژگی های مثبت این مدل پرینتر، راه‌اندازی بسیار ساده آن است. به طوری که می ‌توان در کمتر از 30 دقیقه پس از باز کردن جعبه و جمع‌آوری قطعات، آن را آماده چاپ کرد. پرینتر سه بعدی Monoprice 133820 Voxel امکان جابه‌جایی سریع نازل (کمتر از 20 دقیقه) را فراهم می‌ سازد. این مدل از پرینترهای Monoprice بسیار کاربرپسند، منحصر به فرد و مناسب افراد تازه‌کار هستند و یکی از بهترین چاپگرهای سه بعدی به حساب می آیند.

تنها با زدن یک دکمه بر روی صفحه نمایشگر، سیستم تراز کردن این پرینتر فعال می‌ شود. Monoprice 133820 Voxel، مجهز به حافظه داخلی 8 گیگابایتی، پورت USB، رادیو وای فای با هات اسپات و دوربین تعبیه شده برای مشاهده فرآیند چاپ است.

بهترین چاپگرهای 3 بعدی

پرینتر سه بعدی Comgrow Creality Ender 3

یکی دیگر از بهترین پرینترهای سه بعدی، چاپگر Comgrow Creality Ender 3 است. این پرینتر برای چاپ رزین مناسب است. نصبی و راه‌اندازی این دستگاه بسیار ساده و کاربرپسند است. این پرینتر دارای چندین قطعه جدا از هم است که برای سرهم ‌بندی آن ‌ها به 15 تا 20 دقیقه زمان نیاز است. پرینتر سه بعدی Ender 3 از تکنولوژی پیشرفته ‌ای برخوردار است که کارایی و کیفیت چاپ بالایی را به همراه دارد.

لازم به ذکر است که طراحی V شکل پرینتر Comgrow Creality Ender 3 به همراه چرخ‌ های به روز موجب شده است تا پرینتر کاملاً بدون سر و صدا کار کند و مقاوم باشد. این پرینتر دارای منبع توان محافظت شده است به طوری که منبع در کمتر از 5 دقیقه به دمای 110 درجه سانتیگراد می ‌رسد.

پرینتر سه بعدی Easythreed Nano Mini 3D Printer

این پرینتر را می توان از بهترین پرینترهای قابل حمل محسوب کرد. اندازه کوچک و وزن این دستگاه موجب سهولت در حمل و نقل شده است. تمام سنگینی این پرینتر در قسمت پایینی آن متمرکز شده است. به همین دلیل، بسیار مستحکم است و هنگام چاپ به راحتی حرکت نمی‌کند.

پرینتر سه بعدی Easythreed Nano Mini 3D Printer، برای افراد تازه‌کار و همچنین کودکان علاقمند به چاپ سه بعدی، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. این پرینتر با وجود کمبودها و مشکلاتی که به همراه دارد، به خوبی پرینترهای دیگر عمل می‌کند. علاوه بر این، برای پرینتر Easythreed Nano Mini 3D Printer می ‌توان گزینه ‌های دیگری غیر از فیلامنت PLA را نیز استفاده کرد.

بهترین پرینترهای 3 بعدی

مشاوره آنلاین زودکمک آیا شکستگی لولای پرینتر، قابل تعمیر است؟

پرینتر سه بعدی  LABISTS Auto Leveling 3D Printer

این چاپگر که در دسته بهترین پرینترهای سه بعدی قرار می گیرد، از آشکارساز بسیار خوبی برخوردار است که به خوبی مشکل مربوط به هم ‌ترازی را برطرف می‌کند. این پرینتر قادر است داده‌ های 25 نقطه مختلف را در کمتر از 5 دقیقه برای کالیبراسیون خودکار جمع ‌آوری کند. این پرینتر نیز از جمله رزین پرینترها محسوب می‌شود که می‌تواند حتی پس از قطع برق یا فیلامنت PLA نیز چاپ سه بعدی را ادامه دهد.

این دستگاه به راحتی قابل نصب و راه ‌اندازی است. حتی افراد تازه‌کار نیز می‌ توانند در کمتر از 5 دقیقه اجزای آن را به هم وصل کنند. این پرینتر از فیلامنت ‌های PLA، ABS  و HIPS پشتیبانی می‌کند. همچنین، با سیستم‌ های مک و ویندوز سازگاری کامل دارد. امکان اتصال کابل USB و TF CARD نیز در این پرینتر وجود دارد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران