تبدیل متن به صدا در اندروید، ویژگی بسیار جالبی است که می توان با نصب برنامه های جانبی به آن دست پیدا کرد. برنامه های اندرویدی متنوع و زیادی برای تبدیل متن به گفتار در دسترس هستند که به راحتی می توانید آنها را از فروشگاه Google play دانلود و نصب کنید. برنامه های تبدیل متن به صدا در اندروید را می توان به روش های مختلف و در موقعیت های مختلف استفاده کرد. با استفاده از این برنامه ها، می‌توانید مطالب نوشتاری مورد علاقه خود را با استفاده از هندزفری گوش دهید. به این صورت می توانید در وقت نیز صرفه جویی کنید. نحوه تبدیل متن به گفتار در اندروید بسیار ساده است و تنها با دانلود، نصب و اجرای برنامه می توانید از این ویژگی بهره مند شوید.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

 

معرفی برنامه های تبدیل متن به صدا در اندروید

تنها زمانی می توانید به عالی بودن ویژگی تبدیل متن به صدا در اندروید پی ببرید که نتوانید به طور مستقیم با گوشی خود کار کنید مانند زمانی که خواب آلود هستید و باید مطلب یا مقاله ای را بخوانید یا زمانی که دست های شما بسیار کثیف هستند. همچنین این ویژگی، کمک بسیار بزرگی برای افراد دارای معلولیت است که به آنها کمک می کند تا به انواع مطالب نوشتاری به صورت صوتی و با صدا دسترسی داشته باشند. اما خوب است بدانید که همه این برنامه ها نقص هایی دارند و هنوز برنامه ای درخشان و فوق العاده برای این کار تولید نشده است. نحوه تبدیل متن به گفتار در اندروید با استفاده از برنامه های زیادی انجام می گیرد که ما در این مطلب به معرفی تعدادی از آنها می پردازیم. برنامه تبدیل متن به گفتار Text to Speech، برنامه Talk – Text to Voice برای تبدیل متن به صدا ، Speak it و AIReader از جمله این برنامه ها هستند.

 

تبدیل متن به صدا در اندروید

تبدیل متن به صدا در اندروید، ویژگی بسیار جالبی است که می توان با نصب برنامه های جانبی به آن دست پیدا کرد.

برنامه تبدیل متن به گفتار Text to Speech

برنامه Text to Speech ، برنامه بسیار ساده ای است که به شما امکان تبدیل متن به صدا در اندروید را می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که متن را از یک منبع کپی کنید و در قسمت مورد نظر موجود در برنامه، جایگذاری کنید. همچنین شما می توانید پیامی را تایپ کنید تا این برنامه بقیه کارها را انجام دهد. با این که برنامه Text to Speech از طراحی نسبتاً استانداردی استفاده می کند، رابط کاربری آن بسیار ساده و آسان است.

 

 

جالب است بدانید که این برنامه، از زبان های نصب شده روی گوشی هوشمند شما برای تبدیل متن به گفتار استفاده می کند. Text to Speech می تواند جملات تبدیل شده را ذخیره کند تا هر زمان که بخواهید به آنها مراجعه کنید. همچنین، این برنامه دارای تنظیم کنندهایی برای سرعت خواندن و تعیین زیر و بم گفتار وجود دارد که در نوع خود جالب هستند.

 

 برنامه تبدیل متن به گفتار Text to Speech

 


برنامه Talk – Text to Voice برای تبدیل متن به صدا

Talk – Text to Voice یک برنامه فوق العاده ساده است که خدمات با کیفیتی را ارائه می دهد و بسیار کاربردی است. رابط کاربری این برنامه، به خوبی مدیریت می شود و سرعت بالایی دارد. Talk – Text to Voice می تواند به راحتی تبدیل متن به صدا در اندروید را انجام دهد و حتی می تواند صفحات وب را بخواند. کارایی این برنامه نیز ساده است و شما می توانید با یک دکمه اختصاصی در پایین صفحه، روایت را پخش، مکث و متوقف کنید. همچنین برنامه Talk – Text to Voice، از زبان های زیادی پشتیبانی می کند و تنها کافی است آنها را دانلود کنید. اگر گوش دادن به روزنامه برای شما اهمیت دارد و به این کار علاقه دارید، این برنامه یکی از بهترین گزینه ها برای این کار است. علاوه بر این، یکی از بهترین ویژگی های برنامه Talk – Text to Voice ، امکان اشتراک صدا به صورت فایل WAV است. به این ترتیب می توانید مجموعه خوبی از داستان ها را گرداوری کنید.

 

برنامه Talk – Text to Voice برای تبدیل متن به صدا

 


برنامه Speak it برای تبدیل نوشتار به گفتار در اندروید

برنامه Speak It یک مبدل متن به گفتار ساده شده برای اندروید است. این برنامه به گونه ای طراحی شده است تا هر چیزی را که نیاز دارید در صفحه اصلی برنامه پیدا کنید. در واقع، در هنگام استفاده از این برنامه، شما مجبور نیستید هیچ یک از صفحه نمایش ها را تغییر دهید. تنها باید متن را کپی کنید و در برنامه جایگذاری کنید تا تبدیل به گفتار شروع شود. اما برنامه Speak it تنها از پنج زبان پشتیبانی می کند و می توانید متن را با هر کدام از این زبان ها بشنوید تا تلفظ صحیح آن را یاد بگیرید.

 

 

این برنامه همچنین می تواند به عنوان یک ابزار یادگیری زبان مورد استفاده قرار بگیرد و به شما امکان می دهد متن را برای استفاده بعدی ذخیره کنید. یکی از ویژگی های برنامه Speak it این است که اگر از قبل فایل‌ های txt. را در تلفن هوشمند خود دارید، این برنامه می تواند آنها را به راحتی تبدیل به گفتار و صدا کند. به دلیل همین ویژگی ها است که این برنامه یکی از بهترین برنامه های تبدیل متن به صدا در اندروید شناخته شده است.

 

برنامه Speak it برای تبدیل نوشتار به گفتار در اندروید

 


برنامه تبدیل نوشتار به گفتار AIReader

اگر به شدت به دنبال برنامه ای برای تبدیل متن به صدا در اندروید برای کتاب های داستان هستید، AIReader برنامه ای است که باید آن را دانلود و نصب کنید. این برنامه برای گوش دادن به کتاب های داستان بسیار عالی است و تجربه بسیار لذت بخشی را برای شما به ارمغان می آورد. اگرچه روایت های این برنامه گاهی ممکن است خیلی رباتیک باشند، اما زمانی که روی کار دیگری تمرکز می کنید و نیاز به گوش دادن به یک داستان خوب در پس زمینه دارید، موثر است. برنامه AIReader دارای ویژگی های فوق العاده ای است که برای کاربران پیشرفته نیز مفید خواهند بود. این برنامه می تواند طیف گسترده ای از فرمت ها را بخواند و آنها را به گفتار تبدیل کند. همچنین از چندین زبان پشتیبانی می کند که شامل روسی و لهستانی نیز می شود.

 

برنامه تبدیل نوشتار به گفتار AIReader

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران