لپ تاپ استوک چیست و چه ویژگیهایی دارد؟

لپ تاپ های استوک ، از نظر سخت افزار، کارایی و کیفیت همانند لپ تاپ های  نو و دسته اول هستند. با این تفاوت که برخی از آنها به خاطر نداشتن کارتون و آکبند نبودن ارزش اصلی و اولیه خود را از دست داده اند.  لپ تاپ های stock به دلیل باقی ماندن در انبار و یا مرجوعی مشتری برخی مزایای لپ تاپ های نو و دسته اول را ندارند. این نوع لپ تاپ ها به دو دسته تقسیم می شوند.

دسته اول لپ تاپ  هایی هستند که ممکن است به دلیل کساد بودن بازار برای مدت طولانی در انبار می مانند. این دسته از یارانه ها از نظر کیفیت و سخت افزارها مانند لپ تاپ  نو و دسته اول هستند.

بسیاری از فروشندگان سودجو از اعتماد مشتری استفاده کرده و این دسته از لپ تاپ های استوک  را با قیمتی مشابه دستگاه یارانه نو به فروش می رسانند. بنابراین قبل از اقدام به خرید باید ابتدا از صادق بودن فروشنده اطمینان داشته باشید. دانستن راهکارهایی برای تشخیص لپ تاپ نو از لپ تاپ stock می تواند در این زمینه کمک کند.

دسته دوم لپ تاپ های مرجوعی هستند که ممکن است فقط برای مدت خیلی کوتاهی استفاده شده و به دلیل عدم رضایت و کارایی کافی مرجوع شده باشند. مشکل این دست از لپ تاپ های استوک این است که کارتون ندارند . همین امر ممکن است بر کاهش چشمگیر قیمت لپ تاپ استوک آن تاثیر بگذارد. جهت خرید لپ تاپ استوک با کیفیت و قیمت مناسب با زودکمک تماس بگیرید.

لپ تاپ استوک

مزایای لپ تاپ استوک کدامند؟

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، لپ تاپ های استوک از نظر سخت افزار، کارایی و کیفیت همانند لپ تاپ های  نو و دسته اول هستند. با این تفاوت که برخی از آنها به خاطر نداشتن کارتون و آکبند نبودن ارزش اصلی و اولیه خود را از دست داده و با یک سوم قیمت به فروش می رسند. اگر آکبند بودن و بسته بندی کالا برای شما اهمیتی ندارد می توانید این نوع لپ تاپ ها را با یک سوم قیمت خریداری کنید.

بنابراین مهم ترین مزیت این نوع لپ تاپ stock  قیمت ارزان و مقرون به صرفه بودن آنها است. بعلاوه بازار استوک، رایانه ها را در تمامی برندها به فروش می رساند. البته این استوک ها از نظر کیفیت به سه گرید مختلف تقسیم می شود که در قسمتهای بعد به آن اشاره خواهیم کرد.

نحوه تست لپ تاپ استوک و دست دوم رو می تونید تو این مقاله آموزش ببینید.

مشاوره آنلاین راهنمای لپ تاپ استوک

 معایب لپ تاپ استوک کدامند؟

این نوع لپ تاپ های استوک دو عیب اصلی دارند:

محدودیت در خرید برند ها و مدل های جدید 

لپ تاپ ابتدا از طرف بازارهای جهانی و اروپایی عرضه می شوند. پس از مدتی که فصل خرید به پایان می رسد، این بازارهای جهانی محصولات را به کشورهای جهان سومی از جمله ایران ارسال می کنند.  این روند می تواند کند باشد و سیری طولانی داشته باشد. بنابراین  برندهای نو در بین آنها را می توان به ندرت یافت. بیشتر آنها مدل های قدیمی تر لپ تاپ هستند.

سو استفاده فروشندگان نامعتبر

کلاهبرداران و فروشندگان نامعتبر در فروش استوک ها را به راحتی و آزادانه می توانند مردم را فریب دهند و با قیمت اصلی این کالاها را به فروش برسانند. کلاهبرداری در میان این افراد بیشتر از فروشندگان صادق کالاهای اصل و آکبند اتفاق می افتد.

گرید بندی لپ تاپ استوک

همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم، لپ تاپ های استوک از نظر کهنه و یا نو بودن به سه گرید مختلف تقسیم بندی می شوند.

لپ تاپ های استوک فاقد مشکل فنی و سخت افزاری (گرید A)

گرید A دسته ای از لپ تاپ های استوک است که از لحاظ سخت افزاری و کیفیت نمایشگر هیچ تفاوتی با لپ تاپ های آکبند ندارد. بعلاوه در این درجه از رایانه ها هیچ آسیب، شکستگی، خط خوردگی، و یا ترک خوردگی بر روی لپ تاپ وجود ندارد.  بعلاوه اینگونه لپ تاپ ها هیچ گونه مشکل فنی ندارند.

لپ تاپ های استوک که دارای نقص فنی جزئی می باشند (گرید B)

لپ تاپ های استوکی که در گرید B قرار می گیرند، در درجه پایین تری از گرید A قرار دارند. اگر این لپ تاپ های stock دچار مشکل و نقص فنی باشند و یا در پورت های آنها مشکلی وجود داشته باشد، قبل از فروش و تحویل مشکلات و نقایص برطرف می شود. در صورت خرابی قطعات، قطعات سالم جایگزین قطعات خراب می شود.

لپ تاپ استوک که دارای مشکلات فنی بالایی هستند (گرید C)

این گرید از لپ تاپ های استوک شامل رایانه هایی است که دو سال و یا بیش از دوسال مورد استفاده قرار گرفته اند. ممکن است بر روی بدنه آنها مشکلاتی همچون خش خوردگی و ترک خوردگی وجود داشته باشد . بعلاوه ممکن است هاله هایی از پیکسل سوختگی بر روی صفحه مانیتور نیز ببینید.

البته پیش از فروش از نظر عملکرد و خرابی های احتمالی قطعات تست می شوند. انواع تست های لپ تاپ های استوک گرید C شامل تست بدنه، تست پورتها، تست مانیتور، تست کیبورد، هارد و باتری است.

دسته بندی لپ تاپ های استوک از نظر کارایی

همانطور که گفتیم لپ تاپ های استوک در برندهای مختلف و با گریدهای مختلف به بازار عرضه می شوند. پر واضح است که لپ تاپ های استوک از گرید A و B از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. اما شما با توجه به هدف و نوع کارایی مورد نظر خود می توانید یکی از برندها و یا مدلها را انتخاب کنید.  از نظر کارایی رایانک ها می توانند به انواع مختلفی تقسیم شوند.

ترفندهای جالبی برای تشخیص نو یا دست دوم بودن لپ تاپ وجود داره که می تونی یاد بگیری!

لپ تاپ استوک مناسب برای رندرگیری

لپ تاپ های استوک  مناسب برای این کار باید از CPU قوی برخوردار باشند و کارت گرافیک جداگانه ای داشته باشند. این نوع استوک  ها معمولا دارای هارد SSD هستند.

لپ تاپ استوک مناسب برای رندرگیری

لپ تاپ استوک مناسب گیمینگ

از دسته های دیگر لپ تاپ استوک رایانه  مناسب برای گیمینگ است. این نوع لپ تاپ های stock از CPU قوی برخوردار هستند. بعلاوه قدرت نورپردازی بالایی دارند.

لپ تاپ استوک از نظر کارایی می تواند به انواع مختلفی دیگری همچون رایانک مناسب برای کارهای مهندسی نیز تبدیل شوند.

فروش لپ تاپ استوک

شما اکنون می دانید که فرق لپ تاپ های آکبند با لپ تاپ های استوک کدام است . بعلاوه شما اکنون میتوانید لپ تاپ های استوک با گرید و قیمت مناسب را از زودکمک خریداری کنید.  قبل از خرید می توانید از مشاوره رایگان با کارشناسان زودکمک بهره مند شوید.

برای خرید لپ تاپ استوک با قیمت ارزان تر سعی کنید از  استوک های گریدهای A و B خرید کنید. خرید از گرید C ممکن است مشکلات زیادی را برای شما به وجود آورد. جهت دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر به صورت رایگان ، با کارشناسان تعمیرات تخصصی لپ تاپ زودکمک در ارتباط باشید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران