تعمیر برد پاور پروژکتور

برد پاور یکی از قطعات اصلی پروژکتور است که بدون آن امکان کار کردن و روشن ماندن پروژکتور وجود ندارد. این برد وظیفه تأمین انرژی مورد نیاز اجزای مختلف دستگاه را بر عهده دارد. در واقع برد پاور با دریافت برق 220 ولت، آن را با توجه به نیاز بخش های مختلف، با ولتاژهای پایین تر به آن ها منتقل می کند. برد پاور از قطعات مختلفی تشکیل شده که آی سی ها و خازن ها از اصلی ترین قطعات روی آن محسوب می شوند. در صورتی که این قطعات دچار مشکل شوند ممکن است در عملکرد بخشی از دستگاه اختلال به وجود آید. البته این امکان نیز وجود دارد که دستگاه روشن نشده و یا حین کار خاموش کند. همچنین، لازم به ذکر است که برد پاور ویدئو پروژکتور، وظیفه تامین انرژی و تغذیه لامپ، فن و قطعات داخلی دستگاه را نیز برعهده دارد.

بنابراین خرابی و نیاز به تعمیر برد پاور پروژکتور مسئله بسیار مهمی است. چرا که همه قطعات پروژکتور می توانند تحت تأثیر خرابی برد پاور قرار گرفته و با مشکل مواجه شوند. خدمات تعمیر تخصصی برد پاور پروژکتور، یکی از خدمات تخصصی واحد تعمیرات پروژکتور زودکمک است که توسط کارشناسان حرفه ای این حوزه انجام می شود. در ادامه به بررسی دقیق تر تعمیر و تعویض برد پاور پروژکتور می پردازیم.

تعمیر برد پاور پروژکتور

مشاوره آنلاین زودکمک لامپ پروژکتور تعمیر میشه یا تعویض؟

چه موقعی لازم است برای تعمیر برد پاور پروژکتور اقدام کرد؟

خراب شدن برد پاور پروژکتور با نشانه هایی همراه است که با مشاهده آنها لازم است برای تعمیر دستگاه اقدام نمایید. از آنجا که بردپاور اصلی ترین بخش راه انداز دستگاه است، اصلی ترین و مهم ترین نشانه خرابی پاور، روشن نشدن دستگاه و یا خاموش شدن ناگهانی آن است. همچنین ضعیف شدن نور لامپ و یا از کار افتادن آن هم از دیگر نشانه های معیوب شدن و نیاز به تعمیر برد پاور ویدئو پروژکتور است.

اختلال در برد پاور در مراحل اولیه ممکن است با ضعیف شدن لامپ نمایان شود. در این شرایط پس از روشن کردن دستگاه و گذشت مدتی از کار کردن آن، به تدریج نور لامپ ضعیف می شود.

از کار افتادن فن دستگاه نیز می تواند نشانه دیگری از وجود اشکال در این قطعه و نیاز به تعمیرات تخصصی برد پاور پروژکتور باشد. لازم به ذکر است که کار نکردن فن پروژکتور می تواند باعث بروز مشکلات دیگری در دستگاه شود. بنابراین در صورت بروز هر یک از این مشکلات باید برای بررسی و تعمیر برد پاور پروژکتور اقدام کرد.

مشاوره آنلاین زودکمک

💡 آموزش تمیز کردن لنز ویدئو پروژکتور

تعمیرات برد پاور پروژکتور چگونه انجام می شود؟

نحوه تعمیر برد پاور ویدئو پروژکتور، به قطعاتی که روی برد قرار داشته و دچار مشکل شده اند بستگی دارد. تعمیر برد اگر در مراحل اولیه خرابی آن انجام شود با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود اما اگر خرابی آن نادیده گرفته شود، ممکن است دیگر تعمیر آن امکان پذیر نباشد.

بنابراین توصیه می شود با مشاهده ایراداتی که می توانند مربوط به معیوب بودن این قطعه باشند، هر چه سریع تر برای بررسی دستگاه خود به یک مرکز معتبر تعمیر پروژکتور مراجعه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که هزینه تعمیر برد پاور پروژکتور نسبت به تعویض آن به مراتب کمتر است.

تعویض برد پاور پروژکتور

چه مواقعی باید برای تعویض برد پاور ویدئو پروژکتور اقدام کرد؟ پاسخ این سوال روشن است. در مواقعی که تعمیر این قطعه ممکن نباشد، لازم است که برای عوض کردن برد پاور پروژکتور اقدام کرد. سوختن برد پاور، شکستگی آن و خرابی قطعات اصلی برد، از جمله مشکلاتی هستند که تعمیر این قطعه را غیرممکن می کنند.

مشاوره آنلاین زودکمک رفع مشکل تصویر ندادن ویدئو پروژکتور

هزینه تعمیر و تعویض برد Power پروژکتور

هزینه تعمیر برد پاور پروژکتور با توجه به میزان خرابی این قطعه متفاوت است. معمولا برای تعمیر برد پاور، اجزای این قطعه را بررسی کرده و در صورت نیاز آنها را تعویض می کنند. این کار بسته به قیمت اجزای جدید، هزینه متفاوتی دارد. بهتر است برای کسب اطلاع بیشتر در مورد هزینه تعمیر برد پاور پروژکتور، تا عیب یابی این قطعه توسط تعمیرکار صبر کنید.

همچنین در خصوص هزینه تعویض برد پاور پروژکتور هم باید به قیمت نمونه جدید این قطعه توجه داشت. معمولا برد پاور از قطعات گران قیمت نیست. با این حال نمونه اصلی این قطعه، قیمت بالاتری در مقایسه با نمونه های غیر اصل دارد و از کیفیت بیشتری هم برخوردار است.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران