ممکن است شما نیز به دنبال وصل کردن تبلت خود به لپ تاپ باشید و با مشکل عدم شناسایی تبلت توسط لپ تاپ روبرو شوید. در این حالت تبلت شما در لپ تاپ نمایش داده نشده و اتصال برقرار نمی شود. اگر درصدد این هستید که بدانید که چگونه می توانید مشکل وصل نشدن تبلت به لپ تاپ را برطرف کنید، در این مبحث راهکار هایی ارائه خواهد شد که به شما کمک می کند.

عدم شناسایی تبلت توسط لپ تاپ

دلایل و راهکار های رفع مشکل عدم شناسایی تبلت توسط لپ تاپ

زمانی که کاربران با مشکل عدم شناسایی تبلت توسط لپ تاپ مواجه می شوند، چند دلیل دارد که در این بخش به آن ها اشاره کرده و راهکار های رفع آن ها را نیز بیان می کنیم. در صورتی که مشکل حل نشد با نمایندگی تعمیر تبلت تماس بگیرید.

1.کابل USB را مورد بررسی قرار دهید

مشکل وصل نشدن تبلت به لپ تاپ ممکن است ریشه در خرابی کابل USB داشته باشد. در این شرایط شما می توانید از یک کابل دیگر استفاده کرده و اتصال بین تبلت و لپ تاپ را برقرار کنید. اگر مشکل برطرف شد، نشان دهنده خرابی کابل است و باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

عدم شناسایی تبلت توسط لپ تاپ

2. تبلت و لپ تاپ را ریستارت کنید

در صورتی که با مشکل عدم شناسایی تبلت توسط لپ تاپ روبرو شدید، می توانید در قدم ابتدایی اقدام به ریستارت تبلت و لپ تاپ خود بپردازید. به همین منظور می توانید دکمه خاموش / روشن در تبلت را نگه داشته تا صفحه ای به نمایش درآید. در این صفحه اقدام به انتخاب گزینه Restart نمایید.

3. تبلت و لپ تاپ خود را به روز رسانی کنید

از دیگر دلایلی که باعث وصل نشدن تبلت به لپ تاپ می شود، به روز نبودن یکی از دستگاه ها است. بنابراین با به روز رسانی تبلت و نصب نسخه آپدیت شده، مشکلات نرم افزاری دستگاه های خود را برطرف کنید و مشکل خود را حل کنید.

4. USB debugging اندروید خود را فعال کنید

در صورتی که راهکار های قبل اثرگذار نبود، می توانید به منظور رفع مشکل عدم شناسایی تبلت توسط لپ تاپ، اقدام به فعال سازی USB debugging اندروید خود نمایید. به همین منظور به قسمت تنظیمات تبلت رفته و به فعال کردن گزینه Developer Options بپردازید. سپس USB debugging را انتخاب کرده و Ok را کلیک کنید.

چنانچه اندروید شما 2/4 یا جدیدتر است، گزینه USB debugging برای شما پنهان شده است. به منظور فعال سازی آن به قسمت تنظیمات تبلت رفته و روی About Phone بزنید. سپس با پایین کشیدن اسکرول، هفت مرتبه روی Build Number بزنید. حالا گزینه USB debugging فعال می شود.

5. برنامه USBDeview را در لپ تاپ اجرا کنید

در برخی مواقع که با عدم شناسایی تبلت توسط لپ تاپ روبرو می شوید و پس از اتصال، لپ تاپ یا تبلت خاموش می شوند، به علت این است که لپ تاپ درایورها و دستگاه های USB متفاوتی از قبیل دوربین، چاپگر، اسکنر و غیره را ذخیره کرده است.

البته لازم به ذکر است که این مشکل غالبا در سیستم عامل های قدیمی رخ می دهد. اما به منظور حل مشکل وصل نشدن تبلت به لپ تاپ می توانید اقدام به دانلود برنامه USBDeview کرده و سپس آن را باز کنید. از بین نام دستگاه ها می توانید دستگاه خود را انتخاب کرده و سایر دستگاه ها را حذف نمایید.

6. درایور دستگاه MTP USB را نصب کنید

یکی دیگر از دلایل وصل نشدن تبلت به لپ تاپ، به علت مشکلات درایوری است. به این ترتیب با به روز رسانی درایو خود، می توانید به رفع مشکل بپردازید.

  • به همین منظور اقدام به فشار دادن دکمه های ویندوز و X به صورت همزمان کرده و گزینه Device Manager را از منو انتخاب نمایید.

  • سپس با انتخاب دستگاه اندروید خود، روی آن کلیک راست کرده و گزینه Update Driver Software را انتخاب کنید.

👈 بیشتر بخوانیم:  تعمیر لپ تاپ ایسوس

وصل نشدن تبلت به لپ تاپ

  • حالا گزینه Browse my computer for driver software را کلیک نمایید.

  • پس از آن اقدام به کلیک روی Let me pick from a list of device drivers on my computer نمایید.

  • سپس گزینه Android Device را از لیست انتخاب کرده و Next کنید.

  • از بین موارد نمایش داده شده در لیست، گزینه MTP USB Device را انتخاب کرده و سپس Next را بزنید.

  • حال که درایور نصب شد، می توانید با اتصال تبلت به لپ تاپ کار خود را انجام دهید. همچنین می توانید برای اطلاع از نحوه دریافت خدمات با نمایندگی تعمیرات لپ تاپ تماس بگیرید.

سوالات متداول کاربران درباره عدم شناسایی تبلت توسط لپ تاپ 

1- چه روش هاییی برای اتصال تبلت به لپ تاپ وجود دارد؟

برای اتصال گوشی به کامپیوتر روش‌های مختلفی وجود داره که برخی از اون‌ها شامل: اتصال از طریق کابل، از طریق بلوثوت و غیره هستن.

2- نرم افزار های اتصل تبلت به لپ تاپ کدامند؟

نرم افزارهای مختلفی همچون: Airstream، Polkast، Pushbullet و غیره .

3- چگونه تبلت خود را در حالت MTP تنظیم کنم؟

از صفحه اصلی، کلید برنامه های اخیر (در نوار کلیدهای لمسی)> تنظیمات> ذخیره سازی> آیکون منو (در گوشه سمت راست بالای صفحه)> اتصال USB را لمس کرده و نگه دارید.

برای اتصال به لپ تاپ، روی همگام سازی رسانه MTP) ) ، اتصال به اینترنت یا دوربینPTP ضربه بزنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران