بازیابی رمز اینستاگرام یکی از ترفندهای بسیار مهم است. این تکنیک در زمانی که رمز عبور اینستاگرام خود را به هر دلیلی فراموش کرده اید بسیار کارآمد خواهد بود. مشکل فراموشی رمز عبور اینستاگرام یکی از مشکلات شایع بین کاربران بوده و در صورت عدم بازیابی رمز اینستاگرام تمامی اطلاعات حساب کاربر غیرقابل دسترسی خواهد بود. اما در صورتی که با این مشکل مواجه شدید زیاد نگران نباشید زیرا برنامه اینستاگرام فکر چنین شرایطی را کرده و بازیابی پسورد اینستاگرام را به روش های مختلفی امکان پذیر کرده است. برای ورود به اینستاگرام کاربران باید یک رمز ایمن و مناسب را انتخاب کنند، اما همیشه این انتخاب رمز پیچیده و ایمن مزیت نیست و گاهی می تواند دردسرساز شود، آن هم زمانی که کاربران رمز عبور خود را فراموش می کنند و برای ورود به اکانت خود به مشکل برمی خورند. در این صورت باید به دنبال راهی برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام بود. اما آیا در صورت فراموش کردن رمز عبور، امکان ریکاوری پسورد اینستاگرام وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت جای نگرانی نیست و می توان از روش هایی به منظور بازیابی رمز عبور اینستاگرام استفاده کرد. در این مقاله به انواع روش های بازیابی رمز عبور اینستاگرام خواهیم پرداخت. 

مشاوره آنلاین زودکمک

روش های بازیابی رمز عبور اینستاگرام

به صورت کلی در صورت فراموش کردن رمز عبور اینستاگرام می توان از چهار طریق حساب کاربری را بازیابی و یک پسورد جدید را برای ورود انتخاب کرد. این چهار روش شامل موارد زیر می شود:

  1. بازیابی رمز عبور اینستاگرام از طریق ایمیل وارد شده در زمان ایجاد اکانت

  2. بازیابی پسورد اینستاگرام از طریق گوگل

  3. ریکاوری رمز اینستاگرام به کمک پیامک یا SMS

  4. بازیابی اکانت اینستاگرام از طریق فیس بوک

  5. ریکاوری رمز عبور از طریق وب سایت رسمی اینستاگرام

در ادامه نحوه استفاده از هر یک از این روش ها را توضیح می دهیم.

نحوه بازیابی پسورد اینستا از طریق ایمیل

اولین روش برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام، استفاده از ایمیل است. برای این منظور برنامه اینستاگرام نصب شده روی گوشی خود را باز کرده و در آنجا برای ورود از گزینه Get help sining in کمک بگیرید. در کادری که برای شما باز می شود باید ایمیلی که با آن اکانت اینستاگرام خود را ساخته اید یا نام کاربری خود را وارد کرده و سپس گزینه NEXT را بزنید.

در ادامه سه گزینه برای شما نمایش داده می شود که می توانید از آنها برای ورود به ریکاوری پسورد اینستاگرام استفاده کنید. با انتخاب گزینه SEND AN EMAIL، یک ایمیل از سمت اینستاگرام برای شما ارسال می شود که می توانید با ورود به حساب کاربری ایمیل، از آن برای بازیابی رمز عبور استفاده کنید. با انتخاب پیام و ورود به صفحه ای که به آن منتقل می شوید، باید یک پسورد جدید را برای ورود به حساب کاربری خود انتخاب کرده و از آن رمز برای ورود به حساب اینستاگرام خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانیم : 6 ترفند برای مسدود کردن تماس های دریافتی

نحوه بازیابی پسورد اینستا

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک یا SMS

استفاده از پیامک برای بازیابی رمز اینستاگرام تنها در گوشی های با سیستم عامل اندروید امکان پذیر بوده و کاربران گوشی های آی او اس برای بازیابی پسورد اینستاگرام باید از سایر روش های گفته شده استفاده نمایند. برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام با استفاده از پیامک کافی است به روش زیر عمل نمایید:

  • برنامه اینستاگرام را باز کنید. در همان صفحه اول بدون لاگین شدن می توانید گزینه forgot your password? را ببینید. روی آن ضربه بزنید.

  • حال باید نام کاربری که با آن حساب ساخته اید را در قسمت username وارد کنید. در صورتی که نام کاربری خود را فراموش کرده اید می توانید در این بخش ایمیل مربوط به اکانتتان را وارد کنید.

  • روی گزینه next کلیک کنید.

  • در ادامه گزینه send an sms را انتخاب نمایید.

  • حال باید صبر کنید تا لینکی به شماره شما اس ام اس شود. توجه کنید که این شماره همان شماره ای است که اکانت خود را با آن ایجاد کرده اید.

  • با استفاده از این لینک و دستورالعمل های داده شده در اس ام اس می توانید رمز عبور اینستاگرام خود را بازیابی کنید.

بیشتر بخوانیم: تعمیر گوشی آیفون

بازیابی رمز اینستاگرام

بازیابی رمز عبور اینستاگرام با استفاده از شماره موبایل و وب سایت رسمی اینستاگرام

گاهی اوقات ممکن است کاربران نتوانند با استفاده از اس ام اس رمز عبور اینستاگرام خود را پیدا کنند. خوشبختانه راه های متفاوتی برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام وجود دارد و در صورتی که از یک روش موفق به بازیابی رمز اینستاگرام نشدید می توانید روش های دیگر را نیز امتحان کنید. در صورتی که شماره ای که با آن اکانت ایجاد کرده اید را به خاطر داشته و به آن دسترسی دارید می توانید با استفاده از روش زیر به بازیابی پسورد اینستاگرام خود بپردازید:

  • در اولین مرحله لازم است به وبسایت اینستاگرام بروید. بدین منظور لازم است با استفاده از یک مرورگر اینترنتی روی گوشی خود آدرس سایت اینستاگرام را وارد نمایید.

  • حال گزینه log in را در پایین صفحه پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

  • در صفحه ای که در مرحله بعد باز می شود گزینه forgot password را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

  • حال صفحه ای در مقابل شما باز می شود که از شما خواسته شده نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفنی که با آن اکانت ساخته اید را در کادر مربوطه وارد کنید.

  • عبارت مربوط به بررسی امنیتی یا همان CAPTCHA را نیز در کادر مشخص شده وارد کرده و گزینه reset password را بزنید.

  • حال صبر کنید تا یک ایمیل از طرف اینستاگرام به آدرس ایمیلی که وارد کرده اید ارسال شود.

  • ایمیل ارسال شده را باز کرده و روی گزینه forgot password در آن کلیک کنید.

بازیابی رمز عبور اینستاگرام با شماره موبایل

بازیابی پسورد اینستاگرام با کمک گوگل

یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای بازیابی رمز اینستاگرام استفاده کنید کمک گرفتن از گوگل است. شاید این روش برای شما نیز کمی عجیب به نظر برسد اما خوب است بدانید که با استفاده از این روش دیگر نیازی به تغییر رمز عبور نخواهید داشت و می توانید رمز عبور اکانت اینستاگرام خود را متوجه شوید. در گوشی های اندروید و آی او اس بخشی وجود دارد که در آن پسوردهای مختلف ذخیره می شوند.

بنابراین با مراجعه به این قسمت می توانید به راحتی رمز عبور خود را مشاهده کنید و دیگر نیازی به بازیابی رمز عبور اینستاگرام نخواهید داشت. البته توجه داشته باشید که این روش تنها در مواقعی نتیجه بخش است که دستگاه رمز عبور اکانت شما را به صورت خودکار ذخیره کرده باشد.

بازیابی پسورد اینستاگرام در گوشی آیفون با استفاده از گوگل

  • ابتدا در گوشی خود به قسمت تنظیمات یا همان settings بروید.

  • در صورتی که سیستم عامل گوشی شما آی او اس 13 است گزینه passwords & account را انتخاب کنید. اما در صورتی که گوشی شما از سیستم عامل آی او اس 14 استفاده می کند در این بخش باید گزینه passwords را انتخاب نمایید.

  • حال روی گزینه website & App Passwords ضربه زده و آن را باز کنید. در این بخش جهت احراز هویت می توانید از FaceID یا TouchID استفاده کنید.

  • در این بخش می توانید لیستی از پسوردهای ذخیره شده در گوشی را مشاهده کنید. در میان این پسوردها جست و جو کنید تا رمز عبور مربوط به برنامه اینستاگرام را پیدا کنید. با کلیک کردن روی هر برنامه می توانید یوزرنیم و رمز عبور مربوط به آن را مشاهده نمایید.

بازیابی رمز اینستا در گوشی آیفون

بازیابی رمز عبوراینستاگرام در گوشی های اندروید با استفاده از گوگل

  • در این سیستم عامل نیز مانند سیستم عامل آی او اس ابتدا لازم است وارد بخش تنظیمات گوشی یا همان settings شوید.

  • حال روی گزینه system کلیک کنید.

  • در ادامه برای بازیابی رمز اینستاگرام باید روی گزینه languages & input کلیک کنید.

  • گزینه advanced را انتخاب کرده و سپس گزینه autofill service را انتخاب کنید.

  • گزینه google را انتخاب کرده و در نهایت گزینه ok را انتخاب کنید.

  • در ادامه بازیابی پسورد اینستاگرام لازم است مجددا به بخش تنظیمات بروید.

  • حال بررسی کرده و مطمئن شوید که use Autofill with google روشن باشد.

بازیابی رمز عبور اینستاگرام

در صورتی که قبلا رمز اکانت اینستاگرام خود را ذخیره کرده باشید در این بخش می توانید با کمک اندروید آن را پیدا کنید.

  • روی گزینه user name ضربه بزنید.

  • روی کادر password کلیک کرده و در ادامه گزینه pick a saved password را انتخاب نمایید.

  • چنانچه در این بخش از بازیابی رمز عبور اینستاگرام پسورد به شما نشان داده نشد باید روی قسمت مربوط به وارد کردن رمز عبور ضربه زده و آن را نگه دارید. در ادامه گزینه autofill و سپس pick a saved password را انتخاب کنید. در نهایت برنامه مورد نظر خود را انتخاب کرده و رمز عبور مربوط به آن را مشاهده نمایید.

بیشتر بخوانیم:  4 ترفند آسان برای بازگرداندن تصاویر مخفی گوشی

بازیابی پسورد اینستاگرام در اندروید

بازیابی رمز عبور اینستاگرام با استفاده از گوگل کروم

یکی از ویژگی های گوگل کروم این است که در صورتی که گزینه sync در این مرورگر فعال باشد، پسوردهای اپلیکیشن های مختلف روی آن ذخیره می شود. همین ویژگی به ما کمک می کند که بتوانیم برای بازیابی رمز اینستاگرام از طریق این مرورگر اقدام نمایید. روش بازیابی پسورد اینستاگرام به این طریق در ادامه توضیح داده شده است:

  • در گوشی خود مرورگر گوگل کروم را باز کنید.

  • در گوشه سمت راست و بالای صفحه باز شده دکمه ای تحت عنوان منو می بینید. روی آن ضربه زده و آن را باز کنید.

  • در منویی که مشاهده می کنید گزینه تنظیمات یا settings را انتخاب کنید.

  • در ادامه بازیابی رمز عبور اینستاگرام گزینه passwords را انتخاب نمایید.

  • در این بخش می توانید وبسایت های ذخیره شده و لیست آدرس ایمیل را مشاهده کنید. با کلیک روی هر برنامه می توانید رمز عبور آن را مشاهده کنید.

در این مرکز تمام خدمات مربوط به رفع ایرادات نرم افزاری و سخت افزاری انواع برندهای موبایل انجام می شود. تکنسین های این مرکز به صورت تخصصی برای تعمیرات موبایل برندهای مختلف آموزش دیده اند و با استفاده از به روزترین ابزارآلات اقدام به عیب یابی و تعمیر گوشی های تلفن همراه می کنند. در صورتی که با استفاده از روش های گفته شده موفق به ریست رمز اینستاگرام خود نشدید می توانید با مراجعه به مرکز زودکمک از تکنسین های این مرکز برای رفع مشکل خود کمک بخواهید.

بازیابی پسورد اینستاگرام

بازیابی پسورد اینستاگرام از طریق فیس بوک

برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام از طریق فیس بوک، باید از قبل حساب کاربری اینستاگرام تان را به حساب فیس بوکی که از قبل داشته اید وصل کرده باشید. در صورتی که این کار را از قبل انجام داده باشید، در صورت فراموشی رمز عبور اینستاگرام می توانید از این طریق رمز خود را بازیابی کنید. برای استفاده از این روش کافی است مراحل گفته شده در دو روش بالایی را دنبال کرده و در اینجا از بین سه گزینه موجود، LOG IN WITH FACEBOOK را انتخاب کنید و از این طریق حساب کاربری خود را بازیابی نمایید.

بازیابی پسورد اینستاگرام از طریق فیس بوک

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران