تشخیص اصل بودن کارتریج

کارتریج، یکی از اصلی ترین قطعات و بخش های پرینتر است که مستقیما روی کیفیت چاپ تاثیر دارد. این قطعه، منبع تامین کننده رنگ در پرینتر است. تشخیص اصل بودن کارتریج امری بسیار مهم است. چرا که اگر کارتریج کیفیت لازم را نداشته باشد و به جای نمونه های اصلی از انواع تقلبی آن در پرینتر استفاده شود، بدون شک پرینت های با کیفیتی را نخواهیم داشت.

احتمالا این سوال که نحوه تشخیص کارتریج اصلی از تقلبی چگونه است، در هنگام خرید کارتریج ذهن شما را نیز درگیر کرده باشد. اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به روش های شناسایی کارتریج اصلی بپردازیم.

تشخیص اصل بودن کارتریج

مشاوره آنلاین زودکمک برای شارژ کارتریج پرینترت با زودکمک تماس بگیر. 

روش های تشخیص اصل بودن کارتریج

خوشبختانه از طریق روش هایی می توان کارتریج اصلی را شناسایی کرد. این روش ها عبارتند از:

  • توجه به بسته بندی محصول

  • توجه به قیمت کارتریج

  • توجه به برچسب امنیتی و شماره سریال کارتریج

  • توجه به ظرفیت کارتریج

  • بررسی کیفیت چاپ

  • تشخیص کارتریج اصلی بر اساس برند آن

  • خرید کارتریج از فروشگاه های معتبر

در ادامه، هر یک از این موارد را بررسی می کنیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمک تعمیرات تخصصی پرینتر زودکمک، خدماتی مطمئن و با گارانتی معتبر. 

توجه به بسته بندی محصول

تمام محصولات اصلی و باکیفیت همواره از بسته بندی باکیفیتی نیز برخوردار هستند. کارتریج هم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین اگر بسته بندی کارتریج ایراد داشت، می توان گفت که احتمالا کارتریج اصل نیست. خصوصا این که برخی از کارتریج های تقلبی فاقد بسته بندی هستند و قطعا نمی توانند اصل باشند. بنابراین این روش را می توان یکی از راه های تشخیص اصل بودن کارتریج دانست.

شناسایی کارتریج اصلی

توجه به قیمت کارتریج

مورد بعدی که می توان از آن برای تشخیص کارتریج اصلی از تقلبی استفاده کرد، قیمت کارتریج است. اگر کارتریجی که قصد خرید آن را دارید، به طور غیر عادی ارزان است و با قیمت های معمول محصول در بازار تفاوت قابل توجهی دارد، قطعا محصول مورد نظر اصل نیست و کیفیت لازم را ندارد.

هیچ وقت گول ارزان بودن کارتریج ها را نخورید و مطمئن شوید که قیمت محصول، قیمت تعیین شده توسط کمپانی سازنده است. اکثر کاربران با وسوسه خریدی ارزان تر از کارتریج های تقلبی روی پرینتر خود استفاده می کنند.

توجه به برچسب امنیتی و شماره سریال کارتریج

مهم ترین موردی که می تواند برای شناسایی کارتریج اصلی به شما کمک کند، مشخصاتی است که روی بسته بندی کارتریج درج شده است. روی جعبه و بسته بندی کارتریج های اصلی یک برچسب امنیتی وجود دارد که می تواند به شما در تشخیص اصل بودن کارتریج کمک کند. این برچسب ها رنگ شان با حرکت دادن جعبه تغییر می کند.

همچنین، بر روی بسته بندی محصولات اصلی یک شماره سریال حک شده است. این شماره سریال باید در وب سایت سازنده محصول وجود داشته باشد و شما با سرچ کردن آن در سایت سازنده بتوانید اصل بودن آن را تشخیص دهید.

توجه به ظرفیت کارتریج

توجه به ظرفیت کارتریج هم یکی دیگر از راه های تشخیص کارتریج اصلی از تقلبی است. کارتریج های تقلبی معمولا خیلی زودتر از نمونه های اصلی تمام می شوند و ظرفیت آن ها کمتر است. اگر بعد از تعویض یا شارژ کارتریج متوجه زود تمام شدن کارتریج شدید و دیدید که ظرفیت چاپ با تعداد پرینت هایی که باید کارتریج بگیرید برابری نمی کند، می توان متوجه تقلبی بودن آن شد.

لازم به ذکر است که در این رابطه این مورد هم در نظر داشته باشید که شاید در این مدت استفاده از یک کارتریج تقلبی به دستگاه شما آسیب هایی نیز برساند. بنابراین سعی کنید از سایر روش ها اصل یا تقلبی بودن کارتریج را تشخیص دهید.

تشخیص کارتریج اصلی از تقلبی

بررسی کیفیت چاپ و تشخیص اصلی بودن کارتریج

بررسی کیفیت چاپ، یکی از بهترین روش ها برای تشخیص اصل بودن کارتریج است. اگر در زمان استفاده از کارتریج برای چاپ متوجه شدید که کیفیت چاپ اصلا مطلوب نیست، می توانید به تقلبی بودن کارتریج شک کنید. چاپ کم رنگ یا پررنگ، چاپ خاکستری و دقیق نبودن رنگ ها همگی می توانند نشان دهنده اصلی نبودن کارتریج باشند.

مشاوره آنلاین زودکمک تعمیر دستگاه کپی در محل به صورت تخصصی با زودکمک. 

تشخیص کارتریج اصلی بر اساس برند آن

با توجه به برند محصولی که خریداری کرده اید می توانید از برخی ترفندهای اختصاصی آن برند برای شناسایی کارتریج اصل از تقلبی کمک بگیرید. مواردی مانند بررسی آنلاین اصالت هر کالا، اسکن QR کد با موبایل، نرم افزارهای اختصاصی برای تشخیص اصالت کالاهای هر برند و مواردی از این دست می تواند به شما در تشخیص کالاهای اصلی کمک کند.

تشخیص کارتریج اصلی

خرید کارتریج از فروشگاه های معتبر

در نهایت، خرید کارتریج از فروشگاه های معتبر نیز می تواند و مشاوره با کارشناسان آن می تواند در امر تشخیص اصل بودن کارتریج به شما کمک کند. یک فروشنده معتبر و با سابقه هیچ وقت با فروش یک کالای تقلبی کسب و کار خود را به خطر نمی اندازد. علاوه بر این معمولا فروشگاه های معتبر محصولات خود را به صورت تضمین شده به فروش می رسانند. در نتیجه بهترین راه برای این که خریدی مطمئن داشته باشید، خرید از یک فروشگاه معتبر است.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران