همانطور که می دانید امروزه استفاده از کولرهای گازی یا اسپلیت ها بسیار رایج شده و روز به روز در حال افزایش است. یکی از مواردی که در خرید هر دستگاهی به آن دقت می کنیم، اصل بودن یا نبودن محصول موردنظر است. کولر گازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی، با توجه به اینکه امروزه تولیدکننده های زیادی برای کولرگازی وجود دارد و حجم محصولات تقلبی و بی کیفیت در بازار کولرهای گازی زیاد شده است، امری مهم است. تشخیص اسپلیت تقلبی از اصلی، به یکی از چالش های خریداران کولرگازی تبدیل شده است. در این مقاله با زودکمک همراه باشید تا به بررسی روش های تشخیص کولر گازی تقلبی و اصلی بپردازیم.

تشخیص اسپلیت تقلبی از اصلی

نحوه تشخیص اسپلیت اصلی از تقلبی

در این بخش به بررسی خصوصیاتی که می توان از آن ها در تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی استفاده کرد می پردازیم. این ویژگی ها عبارتند از:

  • دقت به نام و مشخصات دستگاه

  • لوگو و بسته بندی دستگاه

  • ظرفیت کولر گازی

  • اینورتر داشتن یا نداشتن کولرگازی

  • نوع گازی مصرفی اسپلیت

  • برخورداری از قابلیت گرمایشی

  • نوع موتور کولرگازی

در ادامه به بررسی هر یک از این موارد می پردازیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

✅ تعمیرات تخصصی کولر گازی خود را به زودکمک بسپارید. 

دقت به نام و مشخصات دستگاه

برند کولرگازی و اصالت آن مهمترین مشخصه تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی است. برای فهمیدن اینکه کولر موردنظر توسط شرکت سازنده اصلی تولید شده یا نه، به وب سایت رسمی شرکت سازنده مراجعه کنید و شکل ظاهری و مشخصات محصول را با مدل های اصلی که در وب سایت موجود هستند مطابقت دهید.

لوگو و بسته بندی دستگاه

از دیگر موارد تشخیص اسپلیت اصلی از تقلبی، توجه به بسته بندی و طرح لوگوی روی بسته بندی است. محصولات اصلی از بسته بندی های محکم، سالم و مطمئنی برخوردار هستند که نام و لوگوی برند سازنده روی آن درج شده است.

چک کردن برچسب فنی یا پلاک کولر گازی

برچسب فنی یا پلاک برگه ای است که در آن مشخصات کلی کولر گازی بیان شده است. بنابراین در هنگام خرید کولر، مشخصات موجود در این برگه را چک کنید. این برچسب حاوی اطلاعات مهمی راجع به محصول می باشد. اطلاعات روی برچسب را با اطلاعات محصول موجود در وب سایت رسمی شرکت تولیدکننده مطابقت دهید.

ظرفیت کولر گازی

ظرفیت اسپلیت هم از دیگر مواردی است که مورد سواستفاده سازنده های تقلبی قرار می گیرد. برای تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی، این مورد را نیز با مدل های موجود در وب سایت رسمی شرکت تولیدکننده مطابقت دهید.

علت روشن نشدن اسپلیت چیست؟ 

اینورتر داشتن یا نداشتن کولرگازی

کولرهای اینورتردار در مصرف برق صرفه جویی می کنند. اینورتر، یک برد الکتریکی است که بر روی موتور کولرگازی نصب می شود. این قطعه زمانی که دمای اتاق به حد تعادل رسید از خاموش شدن موتور جلوگیری کرده و موجب می شود تا به آرامی به کار خود ادامه دهد. بدین ترتیب از آسیب دیدن موتور اسپلیت بر اثر خاموش و روشن شدن های پی در پی جلوگیری می کند. پس در هنگام خرید کولر به اینورتردار بودن یا نبودن مدل اصلی کولر موردنظر دقت کنید.

نوع گازی مصرفی اسپلیت

کولرگازی های کم مصرف اینورتردار از گاز R410A استفاده می کنند. گاز R410A، نقطه جوش پایین تری نسبت به سایر گازها دارد، در نتیجه میزان سرمایش بیشتری هم دارد. همچنین این گاز با محیط زیست سازگار بوده و به لایه اوزون آسیب نمی رساند. اسپلیت های معمولی از گاز R22 استفاده می کنند که از مزیت های گاز R410A بی بهره است. بنابراین در هنگام خرید، برای تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی، به نوع گاز مصرفی نیز دقت داشته باشید.

برخورداری از قابلیت گرمایشی

کولرهای جدید امروزی معمولا در کنار حالت سرمایشی از حالت گرمایشی نیز پشتیبانی می کنند. در این رابطه هم می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی شرکت سازنده کولر، بررسی کنید که محصول موردنظر از هر دو حالت سرمایش و گرمایش پشتیبانی می کند یا فقط از حالت سرمایشی بهره می برد.

✅ راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی

نوع موتور کولرگازی

اسپلیت های مناسب مناطق آب و هوایی مختلف از موتورهای متفاوتی استفاده می کنند. کولرهای با موتور T3 از هر دو  منطقه آب و هوایی گرمسیر و سردسیر پشتیبانی می کنند. در مقابل، کولرهای با موتور T1 تنها مناسب مناطق معتدل و سردسیر هستند. همچنین موتورهای پیستونی، از نظر عملکرد و قدرت به نسبت موتورهای روتاری قوی تر هستند و برای مناطق گرم و خشک جنوبی که گرمای هوا بیشتر است مناسب هستند. موتورهای روتاری عملکرد متوسطی دارند که بیشتر مناسب مناطق معتدل و مرطوب شمال و مناطق کوهستانی می باشند. در نتیجه برای تشخیص اسپلیت تقلبی از اصلی، به نوع موتور دستگاه دقت کنید و آن را با مشخصات اصلی برند سازنده مطابقت دهید.

مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران