کالیبره کردن در دستگاه های مختلف برای بهبود عملکرد آن دستگاه استفاده می شود. به طوری کلی کالیبره کردن به معنای آن است که یک دستگاه را در بهترین حالت آن تنظیم کنیم تا بتواند برای کاربردی که از آن استفاده می کنیم بهترین نتیجه را بدهد. برای دستگاه های پرینتر نیز کالیبراسیون اهمیت ویژه ای دارد. با کالیبره کردن پرینتر های لیزری می توانیم کیفیت چاپ و عملکرد دستگاه را بهبود بخشید تا دقیقا در نتایج به استاندارد های مد نظر دست یافت. با کالیبره کردن پرینتر این دستگاه دقت بیشتری پیدا می کند و تمامی عمکرد های آن مطابق با استاندارد هایی که برای آن تعریف شده انجام می شود.
بعد از کالیبره کردن پرینتر های لیزری رنگ ها واضح تر و دقیق تر پرینت گرفته می شوند و پرینت گرفته شده دارای کیفیت بالاتری است. در نتیجه اگر به دنبال بهترین کارایی برای یک پرینتر باشید باید حتماً با نحوه کالیبره کردن این دستگاه آشنا شوید. همچنین در صورت نیاز به تعمیر پرینتر در محل با گارانتی معتبر می توانید با زود کمک تماس بگیرید.

کالیبره کردن پرینتر های لیزری

روش های کالیبره کردن پرینتر های لیزری

برای کالیبره کردن پرینتر دو روش اصلی وجود دارد که باید بر اساس نوع دستگاه و شرایطی که پرینتر دارد از آنها استفاده کرد. در ادامه این دو روش را به طور کامل آموزش داده ایم.

مشاوره آنلاین زود کمک

کالیبره کردن پرینتر های لیزری به روش دستی

یکی از روش های معمول برای کالیبره کردن پرینتر روش دستی است. برای کالیبره کردن دستی یک پرینتر بالید:

  • در صفحه نمایشی لمسی یا دکمه ای پرینتر وارد منوی اصلی شوید.

  • بعد از ورود به منوی اصلی پرینتر در بخش تنظیمات آن به گزینه کالیبره کردن پرینتر دسترسی پیدا کنید.

  • با انتخاب گزینه Print Quality را می توانید پرینتر را کالیبره کنید.

کالیبره کردن پرینتر های لیزری به روش دستی

به این ترتیب کیفیت دقت و رنگ پرینتر بالا می رود. این روش معمولاً زمانی انجام می شد که  شارژ کارتریج پرینتر به تازگی انجام شده باشد.

نحوه کالیبره کردن پرینتر های لیزری به روش اتوماتیک

روش راحت تری هم برای کالیبره کردن پرینتر وجود دارد و آن استفاده از گزینه اتوماتیک این دستگاه است. در بسیاری از مدل های جدیدتر این گزینه به صورت پیش فرض وجود دارد که کالیبراسیون دستگاه را به صورت خودکار انجام می دهد. در واقع نحوه کارکرد تکنیک کالیبراسیون خودکار پرینترها به این صورت است که دستگاه هر 48 ساعت یک بار به صورت اتوماتیک کالیبره می شود. در نتیجه بدون اینکه نیاز به انجام کار خاصی از جانب کارگر باشد، دستگاه بعد از روشن شدن در فواصل زمانی معینی کالیبره کردن را انجام می دهد.
این روش اتوماتیک مخصوصاً برای زمانی که تعویض کارتریج پرینتر انجام داده باشید کاربرد دارد.

اگر کالیبره کردن پرینتر های لیزری را انجام ندهیم چه اتفاقی می افتد؟

کالیبره کردن به شما این امکان را می دهد که از حداکثر بازدهی یک دستگاه استفاده کنید. در صورتی که این کار را به صورت روتین انجام ندهید مشکلتات متعددی را در چاپ مشاهده خواهید کرد. کاهش کیفیت پرینت، کاهش دقت رنگ ها، از بین رفتن استانداردهای پرینتر، کم رنگ شدن یا پررنگ تر شدن چاپ ها، سایه افتادن روی پرینت ها، سفید پرینت گرفتن، کاهش وضوح فونت ها در چاپ از جمله مشکلاتی است که در صورت کالیبره نکردن پرینتر اتفاق می افتد.
برای همین به کاربران توصیه می شود تا علاوه بر کالیبره کردن به صورت اتوماتیک، کالیبراسیون دستی را هم انجام دهند به خصوص در زمان هایی که اقدام به شارژ کارتریج کرده باشند. کالیبره کردن می تواند جلوهزینه های بیشتر برای تعمیر را بگیرد.

بیشتر بخوانید: تعمیر کارتریج لیزری در محل با گارانتی

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در انواع دستگاه های پرینتر و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران