علت شناسایی نشدن هارد در DVR

شناسایی نشدن هارد در DVR با یک نشانه مشخص قابل شناسایی است. ضبط نشدن تصویر دوربین ها در هارد توسط دستگاه DVR، از مشخصه های اصلی این مشکل محسوب می شود. در زمان بروز این مشکل، شاید اولین فکری که به ذهن کاربر می رسد، سوختن هارد دستگاه باشد. اما در مواقعی، علت شناسایی نشدن هارد در دی وی آر، سوختن هارد نیست و با بررسی و عیب یابی می توان این مشکل را حل کرد. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی دلایل عدم شناسایی هارد در DVR و راه حل های رفع این مشکل بپردازیم.

شناسایی نشدن هارد در DVR

تعمیرات هارد خود را به زودکمک بسپارید.

دلایل شناسایی نشدن هارد در DVR چیست؟

در اینجا، به مهم ترین دلایل نشناختن هارد در DVR اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • عدم پشتیبانی DVR از ظرفیت هارد

  • خرابی کابل یا اتصالات

  • خرابی سوکت SATA برد DVR

  • قرار داشتن هارد در حالت SLAVE

  • وجود ایراد در پارتیشن بندی هارد

  • خراب بودن برد دستگاه

  • خرابی پاور

در ادامه، هر یک از این 7 علت شناسایی نشدن هارد در دستگاه DVR را شرح می دهیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

بازیابی اطلاعات هارد در انواع مختلف فقط در زودکمک.

عدم پشتیبانی DVR از ظرفیت هارد

اولین موردی که لازم است در رابطه با عدم شناسایی هارد در DVR بررسی کرد، پشتیبانی دی وی آر از ظرفیت هارد است. در صورتی که ظرفیت هارد از میزانی که دستگاه DVR قادر به پشتیبانی خواهد بود بیشتر باشد، هارد در دستگاه شناسایی نمی شود. برای رفع این مشکل، از هاردی با ظرفیت متناسب با دستگاه دی وی آر خود استفاده کنید.

خرابی کابل یا اتصالات و عدم شناسایی هارد توسط دستگاه DVR

یکی از عواملی که موجب شناسایی نشدن هارد در DVR می شود، خرابی کابل یا اتصالات است. دو کابل به هارد متصل هستند که خرابی هر یک از آن ها می تواند باعث نشناختن هارد در DVR شود. برای تشخیص این مشکل کافیست هارد را با  یک کابل SATA جدید امتحان کنید و یا خروجی برق را در سوکت انتهای کابل پاور بررسی کنید.

شناسایی نشدن هارد در DVR به علت خرابی سوکت SATA برد DVR

خرابی سوکت SATA برد DVR هم از دیگر دلایل شناسایی نشدن هارد در دی وی آر است که در این صورت لازم است برای تعمیر و تعویض سوکت اقدام کرد.

قرار داشتن هارد در حالت SLAVE

مورد دیگری که می تواند باعث نشناختن هارد در دی وی آر شود، قرار گرفتن هارد توسط جامپر در حالت اسلیو است. برای رفع مشکل نشناختن هارد در DVR، هارد را در حالت Master قرار دهید.

✅ آموزش انتقال اطلاعات از یک هارد به هارد دیگر

ایراد در پارتیشن بندی هارد

برای پارتیشن بندی مجدد و درست هارد، می توانید هارد را بیرون از دستگاه فرمت کرده و مجددا آن را در دستگاه DVR پارتیشن بندی کنید.

نشناختن هارد در دی وی آر

شناسایی نشدن هارد در DVR به علت خراب بودن برد دستگاه

مورد دیگری که می تواند موجب عدم شناسایی هارد در DVR شود، خرابی برد دستگاه است. در صورتی خرابی برد، راهی جز تعمیر دی وی آر برای برطرف کردن مشکل شناسایی نشدن هارد در دی وی آر وجود نخواهد داشت.

✅ آموزش پارتیشن بندی هارد در ویندوز

خرابی پاور و نشناختن هارد در دی وی آر

در صورت خراب بودن پاور، برق کافی به برد هارد و قطعات مکانیکی آن نمی رسد و در نتیجه هارد به درستی کار نخواهد کرد. در این صورت دستگاه قادر به شناسایی هارد و ضبط تصاویر بر روی آن نخواهد بود و شما با مشکل شناسایی نشدن هارد در DVR روبرو می شوید. برای اطمینان از این موضوع می توانید یک پاور با همان توان یا ترجیحاً یک پاور 5 آمپر را جایگزین پاور دستگاه کنید، در صورت کار کردن هارد، مشکل از پاور DVR شما بوده است. 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران