نحوه تشخیص اصل بودن لپ تاپ چگونه است؟ این سوالی است که ذهن هر خریدار لپ تاپی را درگیر می کند. در بازار امروز که اجناس تقلبی بسیار زیاد شده اند، تشخیص اصالت لپ تاپ برای یک خرید آگاهانه امری ضروری است. لپ تاپ های تقلبی می توانند با قیمت های ارزان تر به فروش برسند که ممکن است فرد را برای خرید ترغیب کند. اما این گونه لپ تاپ ها از کیفیت لازم برخوردار نیستند. در این مقاله با هم به بررسی راه های تشخیص اصالت لپ تاپ می پردازیم.

تشخیص اصل بودن لپ تاپ

💻 بهترین پردازنده برای لپ تاپ کدومه؟ 

روش های تشخیص اصل بودن لپ تاپ

خوشبختانه برای تشخیص اصلی بودن لپ تاپ، راهکارهایی وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد. این روش ها عبارتند از:

  • استفاده از کد دیجیتالی QR لپ تاپ

  • بررسی شماره سریال ساخت لپ تاپ

  • توجه به بسته بندی محصول

  • بررسی برچسب هولوگرام آبی

  • بررسی بایوس سیستم

  • خرید لپ تاپ از فروشگاه های معتبر

در ادامه مقاله به شرح هر یک از این موارد می پردازیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

 برای تعمیر لپ تاپ با گارانتی با ما تماس بگیر. 

تشخیص اصالت لپ تاپ از طریق کد دیجیتالی QR لپ تاپ

یکی از راه های تشخیص اصل بودن لپ تاپ بررسی کد QR دستگاه است. این کد را می ‌توان پشت بدنه لپ‌ تاپ، در دفترچه راهنمای محصول و گاهی روی شارژر لپ ‌تاپ یافت. با اسکن کردن کد QR با برنامه بارکدخوان گوشی، مشخصات دستگاه از قبیل نام، سال ساخت، نوع پردازنده، حافظه داخلی، کارت گرافیک و... نمایان می شود. بدین صورت می توانید متوجه اصل بودن یا نبودن لپ تاپ شوید.

بررسی شماره سریال ساخت لپ تاپ در تشخیص اصلی بودن لپ تاپ

با بررسی پشت لپ تاپ یا بسته ‌بندی آن می توانید شماره سریال (Serial Number) دستگاه را ببینید. لازم به ذکر است که در برخی لپ ‌تاپ‌ها نیز برای مشاهده شماره سریال باید باتری آن را خارج کرد. شماره سریال لپ تاپ یک کد ترکیبی است که معمولا زیر کد QR در پشت بدنه لپ تاپ حک می ‌شود.

برای تشخیص اصالت لپ تاپ با جستجو شماره سریال آن در کادر Search Product By Serial Number وب سایت رسمی شرکت سازنده لپ تاپ، در صورتی که لپ تاپ اصلی باشد، محصول موردنظر همراه با مشخصات کامل آن در وب سایت نمایان می شود.

تشخیص اصلی بودن لپ تاپ

توجه به بسته بندی محصول برای تشخیص اصل بودن لپ تاپ 

کمپانی های اصلی و معتبر سازنده هر محصولی در امر بسته بندی محصولات خود با دقت و ظرافت عمل می کنند. در نهایت محصول دارای یک بسته بندی مقاوم و با کیفیت خواهد بود. لپ تاپ ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. در هنگام خرید لپ ‌تاپ، توجه داشته باشید که اجناس تقلبی معمولا بدون جعبه یا با جعبه ‌های بی نام و نشان و بی‌کیفیت ارائه می ‌شوند. پس توجه به بسته بندی محصول را در امر تشخیص اصل بودن لپ تاپ جدی بگیرید.

تشخیص اصل بودن لپ تاپ با بررسی برچسب هولوگرام آبی

بررسی هولوگرام آبی رنگ متصل به قطعات سیستم نیز یکی از راه های تشخیص اصالت لپ تاپ است. تشخیص هولوگرام ساختگی یا جعلی معمولا کار راحتی است. بنابراین بهتر است پیش از خرید لپ ‌تاپ، از کارشناسان متخصص این حوزه کمک گرفت تا بتوان اطلاعات دقیق ‌تری از محصول مورد نظر به دست آورد.

بررسی بایوس سیستم

راهکار دیگر تشخیص اصلی بودن لپ تاپ، بررسی بایوس (BIOS) سیستم یا اطلاعات مرتبط با آن است. این روش علاوه بر نمایش اصالت لپ ‌تاپ، برای بررسی قطعات دستگاه هم کاربرد دارد. برای این منظور، پس از ورود به control panel لپ ‌تاپ، بخش System را بررسی کرد. در صفحه‌ی View basic information about your computer نام کارخانه سازنده، مدل دستگاه، پردازنده ‎‌ها، نوع سیستم، مموری و لمسی یا معمولی بودن آن مشخص است.

تشخیص اصالت لپ تاپ

 اگه راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ نیاز داری، این مقاله رو بخون. 

خرید لپ تاپ از فروشگاه های معتبر

در تشخیص اصل بودن لپ تاپ، این مورد را به خاطر داشته باشید که همواره برای خرید لپ تاپ به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. در این فروشگاه ها معمولا تیمی از کارشناسان هم برای راهنمایی مشتری ها وجود دارد که می توان از آن ها در امر تشخیص اصلی بودن لپ تاپ کمک گرفت.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران