از آنجا که عمر مفید تمامی تلویزیون ها بین 10 تا نهایت 15 سال است، تشخیص ساعت کارکرد تلویزیون در زمان خرید دستگاه اهمیت ویژه ای دارد. بررسی عمر مفید تلویزیون به ما این امکان را می دهد که تلویزیون بهتر و مناسب تری خریداری کنیم. زمانی که شما می خواهید تلویزیون کارکرده یا دست دوم خریداری کنید باید از میزان کارکرد؛ آن مطلع شوید تا بفهمید این دستگاه چند سال کارکرده و چند سال دیگر کار خواهد کرد. همچنین باید به طول عمر مفید تلویزیون که مسئله بسیار مهمی است توجه داشته باشید. منظور از طول عمر مفید تلویزیون، مدت زمانی است که کیفیت کار و تصویر دستگاه در این مدت افت پیدا نمی کند. با تشخیص دادن میزان کارکرد تلویزیون، می توانید از باقی مانده عمر مفید دستگاه مطلع شوید.

همچنین می توانید به شکل درست تری با آن کار می کنید. جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون با پشتیبانی مرکز سخت افزار ایران و تعمیر تلویزیون در منزل می توانید وارد سایت شده و با ما تماس بگیرید تا با اعزام تکنسین به سوی شما در کمترین زمان ممکن مشکل تلویزیون شما برطرف شود. در این مقاله ما انواع راه کارهای تشخیص ساعت کارکرد تلویزیون را در برند های مختلف بررسی می کنیم.

تشخیص ساعت کارکرد تلویزیون

تشخیص ساعت کارکرد تلویزیون با استفاده از منوی مخفی

یکی از اصلی ترین راه های تشخیص میزان کارکرد تلویزیون استفاده از منوی مخفی تلویزیون است. چگونه به منوی مخفی در تلویزیون دسترسی پیدا کنیم؟

  • تلویزیون را روشن کنید.

  • از روی کنترل تلویزیون دکه Mute را فشار دهید.

  • دکمه 1 را روی کنترل فشار دهید و بلافاصله دکمه 9 را فشار دهید.

  • در مرحله بعد دکمه Enter را فشار دهید. این دکمه می تواند به عنوان Select یا Ok نیز باشد. در صورتی که هیچ کدام از این نام ها را روی تلویزیون پیدا نکردید، دکمه مرکزی کنترل تلویزیون را فشار دهید.

مشاوره آنلاین زود کمک

تشخیص مقدار کارکرد تلویزیون ال جی

اگر قصد خرید یکی از تلویزیون های برند سامسونگ را دارید، برای دسترسی به منوی مخفی و اطلاع از میزان کارکرد تلویزیون، باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  • از روی کنترل تلویزیون دکمه INPUT را فشار دهید.

  • سپس کلید MENU  یا SETTING و یا HOME  را فشار دهید. توجه داشته باشید که درمدل های مختلف تلویزیون این 3 گزینه متفاوت است، ولی عملکرد یکسانی دارد.

  • در صفحه ای که برای شما نمایش داده می شود رمز تلویزیون خود را وارد کنید. رمز تلویزیون به صورت پیش فرض در برند ال جی 4 عدد صفر تعریف شده است (0000).

  • رمز را وارد کنید و کلید ok یا enter را فشار دهید.

میزان کارکرد تلویزیون

تشخیص ساعت کارکرد تلویزیون سامسونگ

اگر تلویزیون مورد نظر شما سامسونگ است برای دسترسی به منوی مخفی و اطلاع از میزان کارکرد تلویزیون مراحل زیر را دنبال کنید.

  • تلویزیون را روشن کرده و سپس دکمه Info روی کنترل تلویزیون را فشار دهید.

مقدار کارکرد تلویزیون

  • در مرحله ی بعد دکمه تنظیمات یا Settings را فشار دهید.

  • در ادامه باید روی دکمه Mute را ضربه بزنید.

  • در انتها کلید Power را فشار دهید و تلویزیون را روشن کنید.

این مقاله را از دست ندهید: دلیل آبی شدن صفحه تلویزیون سامسونگ و ال جی و راه های رفع آن

تشخیص میزان ساعت کارکرد تلویزیون سونی

برند سونی مانند تمامی برند های دیگر منو مخفی برای تلویزیون طراحی کرده است. برای دسترسی به منو مخفی در برند سونی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا دکمه ی Display سپس Power، بعد از آن Volume Up و در نهایت 5 را فشار دهید.

  • پس از آن مجدداً دکمه MENU روی کنترل تلویزیون را فشار دهید.

  • با فشار دکمه MENU می توانید بین حالت های مختلف خدمات مانند Digital، Chassis

  • و VPC جابه‌جا شوید.

  • برای حرکت بین گزینه ها هم می توانید از کلیدهای 1 یا 4 کمک بگیرید و جهت تغییر آنها 3 یا 6 را فشار دهید.

  • برای ذخیره تغییرات، کافی است دکمه های MUTE و صفر یا MUTE و ENTER را از کنترل تلویزیون فشار دهید.

نکته: با استفاده از دکمه های (8 + 0 (یا Enter)) در برند سونی تلویزیون ریست فکتوری شده و به تنظیمات پیش فرض کارخانه باز می گردد.

  • در ادامه مسیر دکمه ی Display سپس Power، بعد از آن Volume Up و در نهایت 5 را فشار دهید.

  • اکنون وارد حالت SelfCheck  شوید.

  • به این ترتیب میزان کارکرد تلویزیون خود یا تلویزیون دست دومی که مورد نظر شماست مشخص می شود.

بیشتر بخوانید: نحوه ویرایش کانال ها در تلویزیون و را کارهای مرتب کردن کانال

چند راه کار رایج برای تشخیص ساعت کارکرد تلویزیون

1-تنظیمات تلویزیون را بررسی کنید.

در برخی از تلویزیون ها ویژگی وجود دارد که تعداد کل ساعات روشن شدن تلویزیون را نشان می دهد. برای دسترسی به این قابلیت ، به منوی تنظیمات تلویزیون بروید و به دنبال گزینه ای بگردید که «ساعات استفاده» یا «کل زمان روشن» را نشان دهد.

2-دفترچه راهنمای تلویزیون را بررسی کنید.

در صورتی که هنوز دفترچه راهنمای تلویزیون را دارید، به دنبال بخشی باشید که تنظیمات یا نگهداری تلویزیون را مورد بحث قرار دهد. این بخش ممکن است حاوی اطلاعاتی درباره نحوه بررسی کل ساعات استفاده شده باد.

3-از دستگاه شخص ثالث استفاده کنید

دستگاه های شخص ثالثی مانند کنتورهای برق یا نمایشگرهای انرژی وجود دارند. این دستگاه ها می توانند برای ردیابی میزان مصرف به تلویزیون شما متصل شوند. همچنین این دستگاه ها به شما می گویند که تلویزیون چند ساعت روشن بوده است و همچنین می توانند تخمینی از میزان مصرف انرژی داشته باشند.

در نهایت، اگر شما نمی‌توانید تشخیص ساعت کارکرد تلویزیون را برسی کنید، باید سازنده یا فروشنده تلویزیون تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید تا شمارشگر ساعت را برای شما صفر کنند یا تعداد ساعات استفاده شده را به شما اعلام کنند.

عمر مفید تلویزیون

مشاوره آنلاین زودکمکتعمیر تلویزیون سامسونگ در کوتاه ترین زمان ممکن در محل شما

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در تمامی برند های تلویزیون و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران