آموزش اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون

اتصال دوربین مدار بسته به تلویزیون و تماشای تصاویر دوربین مدار بسته از طریق تلویزیون بیشترین درخواست را از طرف کاربران دارد. از آنجایی که دسترسی به تلویزیون راحت تر و بیشتر است این روش پرطرفدار شده است. زمانی که به طریقه نصب دوربین مدار بسته به  تلویزیون آشنا باشید، دیگر نیازی به خرید مانیتور مجزا برای سیستم نظارتی خود ندارید. برای نصب دوربین مدار بسته به تلویزیون چندین روش وجود دارد. در ادامه این مقاله ما 5 روش پر طرفدار برای این اتصال را بیان کرده ایم.

ناودان یخچال

اتصال دوربین  مداربسته به تلویزیون از طریق NVR

ساده ترین روش برای اتصال دوربین مدار بسته به تلویزیون از طریق NVR است. در این روش دوربین مدار بسته به NVR وصل است و از طریق تلویزیون های هوشمند پخش می شود.

برای تعمیر دوربین های مدار بسته در محل با زود کمک تماس بگیرید.

مراحل نصب

  1. در مرحله اول دوربین مدار بسته را از طریق کابل اترنت (Cat 6  یا Cat 5) به NVR وصل کنید.

  2. NVR را از طریق کابل HDMI به تلویزیون وصل کنید.

  3. NVR را به منبع تغذیه وصل کنید.

  4. تلویزیون را روشن کرده و روی HDMI تنظیم کنید. اکنون شما می توانید تصاویر دوربین IP را در تلویزیون ببینید. 

در این روش فقط کافی است از مودم استفاده کنید و نیازی به دانلود نرم افزار روی تلویزیون یا تجهیزات اضافی ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک دوربین IP ، یک تلویزیون، یک دستگاه NVR و تعدادی کابل است.

نکته: تعدادی از دستگاه های NVR فقط برای دوربین IP همان برند مناسب هستند؛ بنابراین در صورتی که می خواهید دوربین را از روش NVR به تلویزیون متصل کنید، باید مطمئن شوید که دستگاه NVR با دوربین شما سازگار باشد.

مشاوره آنلاین زود کمک

نصب دوربین مدار بسته به تلویزیون از طریق کابل

زمانی که بخواهید دوربین مدار بسته را مستقیم به تلویزیون متصل کنید باید:

  1. دوربین را به مودم متصل کنید که این کار توسط کابل شبکه انجام می شود.

  2. آداپتور دوربین را نیز متصل کنید تا روشن شود.

  3. در این مرحله از طریق تلویزیون وارد مرورگر شوید. توجه داشته باشید این کار نیاز به اینترنت ندارد و ارتباط از طریق شبکه داخلی انجام می شود.

  4. در محل آدرس باید آدرس IP دوربین را وارد کنید.

  5. بعد از وارد کردن آدرس IP وارد صفحه لاگین می شوید. در این صفحه رمز عبور و نام کاربری را وارد کنید.

  6. در این مرحله وارد صفحه دوربین خواهید شد. در این قسمت می توانید تنظیمات مربوط به دوربین را انجام دهید و به مشاهده تصاویر بپردازید.

نصب دوربین مدار بسته به کمک Netcam Viewer Monitor

برای اتصال مستقیم  دوربین IP به تلویزیون می توانید از دستگاهی به نام Netcam Viewer Monitor استفاده کنید. برای اتصال دوربین  مداربسته می توانید دوربین های IP را با استفاده از کابل اترنت به این دستگاه متصل کنید و سپس آن را به پورت HDMI تلویزیون وصل کنید. در این مرحله باید کانال را تغییر دهید تا پخش زنده از دوربین IP روی تلویزیون نمایش داده شود. این دستگاه را می توان با دیکدر و مبدل نیز جایگزین کرد.

گرفتگی لوله یخچال

این مقاله رو بخون حتما به کارت میاد: نصب دوربین مدار بسته در منزل

اتصال دوربین  مداربسته به تلویزیون با سرور

در این روش یک سرور DLNA  را روی رایانه شخصی خود راه اندازی کنید و سپس دوربین IP را روی مانیتور تلویزیون پخش کنید. با این کار تلویزیون شما به یک مانیتور تبدیل می شود و شما می توانید تصاویر دوربین مدار بسته را روی تلویزیون خود داشته باشید. در اکثر موارد دوربین‌های IP داده‌های ویدئویی را به کدک‌های MPEG، MJPEG یا H.264 منتقل یا فشرده می‌کنند. از طرفی تلویزیون نمی‌تواند چنین ویدئوهایی را از طریق شبکه محلی رمزگشایی و ارسال کند. برای رفع این محدودیت، تلویزیون باید دارای قابلیت DLNA باشد و دوربین IP نیز باید بتواند داده‌ها را از طریق RTSP/RTP ارسال کند. سپس جریان‌های دوربین IP را می‌توان با موفقیت با استفاده از رایانه و نرم افزار مدیریت تصویر مانند Serviio در تلویزیون هوشمند منتقل کرد و نمایش داد.

اتصال دوربین آنالوگ به تلویزیون

در ابتدا از نوع دوربین مداربسته آنالوگ خود مطمئن شوید که از فناوری CVBS استفاده می کند یا نه HD و… بعد از مشخص نمودن مکان دوربین و جانمایی آن اقدام به نصب دوربین مداربسته کنید. برای اتصال دوربین مداربسته به منبع تغذیه از کانکتور P4 استفاده نمائید. موضوع مهم در این مرحله با توجه به قطب مثبت و منفی، اتصال صحیح کابل ها است. اگر اتصال اشتباه انجام شود دوربین مداربسته آسیب خواهد دید.

با استفاده از فیش BNC مناسب کابل کواکسیال را برای اتصال به دوربین آماده نمایید. برای اتصال دوربین به تلویزیون لازم است از مبدل BNC به RCA استفاده نمائید. دوربین مداربسته را با کمک این مبدل به ورودی ویدئوی استاندارد تلویزیون متصل نمائید. در آخرین مرحله از نصب دوربین مداربسته به طور مستقیم به تلویزیون هستید. تلویزیون را روشن کرده و ورودی AV را انتخاب کنید. AV امکان نمایش تصاویر دوربین مداربسته روی تلویزیون را برای شما فراهم می کند.

نصب دوربین مدار بسته به تلویزیون از طریق گوگل

در صورتی که نمی خواهید برای اتصال دوربین  مداربسته هیچ کابلی را به تلویزیون وصل کنید، می توانید از Apple TV یا Google Chromecast استفاده کنید. البته در صورتی که اپلیکیشن پخش دوربین IP از Google Chromecast پشتیبانی کند.

رفع گرفتگی لوله یخچال

کدام روش برای اتصال دوربین  مداربسته به تلویزیون مناسب تر است؟

روش اتصال دوربین  مداربسته به تلویزیون از طریق NVR که همان راه کار اولیه ماست مناسب ترین روش برای نصب دوربین مدار بسته به تلویزیون است. این روش به دلیل زیر نسبت به سایر روش ها برتری دارد.

راه اندازی و تنظیم آسان

این روش نیازی به نصب اپلیکیشن یا نرم افزار جداگانه روی تلویزیون ندارد و تنها لازم است NVR را با استفاده از کابل به تلویزیون وصل کنید.

فضای ذخیره سازی کافی و فیلم برداری 7/24 برای دوربین با پخش زنده از تلویزیون

در صورتی که دوربین را با این روش به تلویزیون وصل کنید فضای ذخیره سازی بیشتری دارید و دیگر لازم نیست نگران بازنویسی فیلم های ذخیره شده باشید. این بزرگ ترین مزیت استفاده از این روش است.

بدون اینترنت و سیگنال پایدار بیشتر کار می کند

زمانی که اتصال دوربین  مداربسته از روش NVR انجام بگیرید، دوربین IP می تواند ویدئو ها را ضبط کند و آنها را به صورت زنده در تلویزیون نمایش دهد. همچنین می تواند آنها را در NVR بدون اینترنت ذخیره کند.

مدیریت آسان

کنترل دوربین های مدار بسته در یک سیستم ساده تر است. برای مثال، بعد از اتصال دوربین های مداربسته به تلویزیون، رایانه یا سایر مانیتورها، می‌توانید به راحتی همه دوربین‌های IP را به طور هم زمان از طریق سیستم عامل NVR به روز کنید.

سوالات متداول

آیا می‌ توان تصاویر دوربین مدار بسته را به صورت زنده در تلویزیون مشاهده کرد؟

بله، با اتصال درست دوربین مداربسته به تلویزیون، می‌ توانید تصاویر را در زمان واقعی و به صورت زنده در تلویزیون مشاهده کنید.

آیا می‌ توان دوربین مدار بسته را مستقیما به تلویزیون وصل کرد؟

بله، با اتصال کابل ویدئویی از دوربین به ورودی تلویزیون، می‌ توانید تصاویر را در تلویزیون مشاهده کنید.

چه نوع کابلی برای اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون استفاده می‌ شود؟

برای اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون، از کابل ویدئویی معمولاً استفاده می‌ شود، مانند کابل RCA یا کابل HDMI برای دوربین‌ های دیجیتال.

برای تصویر در تصویر Tv و دوربین مدار بسته در تلویزیون چه کاری باید انجام داد؟

برای تصویر در تصویر شدن، تلویزیون شما باید دو تیونر داشته باشد. بعد از اتصال کابل ها دکمه تصویر در تصویر که بسته به مدل تلویزیون شما متفاوت می باشد را فشار دهید.

بیشتر بدانید: نحوه خروجی گرفتن از فیلم های دوربین مداربسته

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در دوربین های مدار بسته و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران