با ورود حافظه های SSD به بازارِ حافظه های اکسترنال شاهد تحولات بزرگی در سرعت حافظه های اکسترنال بوده ایم. علاوه بر این استفاده از رابط های جدید انتقال داده، مانند تاندربولت 3 و نسل دوم USB 3، به افزایش سرعت انتقال داده کمک بیشتری کرده است.به همین دلیل این مقاله قصد دارد تا 5 مورد از بهترین هارد اکسترنال های 2022 را با فناوری SSD و یا HDD به شما معرفی کند. البته باید در نظر داشت که استفاده از این فناوری ها در بهترین حافظه های اکسترنال 2022، به معنای افزایش قیمت در این محصولات است. بنابراین اگر به دنبال خرید یکی از بهترین هارد اکسترنال های 2022 با قیمت معقول هستید، و از آن برای ذخیره فایل های تصویری و یا عکس و موسیقی استفاده خواهید کرد، بهتر است به سراغ حافظه های HDD بروید.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

 

معیارهای انتخاب بهترین هارد اکسترنال های 2022

برای انتخاب بهترین هارد اکسترنال های 2022، به چند معیار مهم توجه شده است که شامل این موارد می شوند:

  • عملکرد و سرعت انتقال داده که در برگیرنده نوع حافظه (SSD یا HDD) و نوع رابط انتقال داده می شود.
  • قابلیت های امنیتی و رمزگذاری داده ها
  • طراحی و دوام فیزیکی حافظه
  • قیمت به ازای هر گیگ حافظه اکسترنال

انتخاب یک حافظه به عنوان بهترین حافظه اکسترنال 2022 کار مشکلی است، زیرا هر یک از این محصولات دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند. از طرفی محصولی با اجماع همه ویژگی ها از قیمت بسیار بالایی برخوردار می شود (مانند محصولات لسی) که ارزش خرید آن را برای کاربران عادی بسیار پایین می آورد. به همین دلیل در این مقاله به این محصولات اشاره ای نشده است و سعی شده است تا کاربران نیمه حرفه ای و عادی مخاطبین اصلی این مقاله باشند.

 

بهترین هارد اکسترنال های 2022

استفاده از این فناوری ها در بهترین هارد اکسترنال های 2022، به معنای افزایش قیمت در این محصولات است.

مشاوره آنلاین زودکمکاین مقاله جذاب را از دست ندهید: بررسی تخصصی انواع هارد M2


حافظه اکسترنال SanDisk Extreme V2، بهترین اکسترنال SSD

  • ظرفیت : 500GB, 1TB, 2TB, 4TB
  • نوع : SSD
  • رابط انتقال دیتا : USB 3.2 Gen 2
  • سرعت انتقال دیتا به صورت ترتیبی : 1,000 MBps

 

حافظه اکسترنال SanDisk Extreme V2، بهترین اکسترنال SSD

 

در صدر لیست بهترین هارد اکسترنال های 2022، حافظه حافظه اکسترنال SanDisk Extreme V2 از نوع SSD قرار میگیرد که گزینه ای ایده آل برای چاق کننده های محتوا است. این محصول با استفاده از فناوری NVMe SSD و چیپست USB 3.2 Gen 2، عملکردی تا 2 برابر بهینه تراز رقبای خود را ارائه می دهد و از قابلیت رمزگذاری سخت افزاری برای امنیت اطلاعات برخوردار است. شما در این حافظه اکسترنال USB، نه تنها به سرعت بالای خوانش اطلاعات و فایل های تصویری دسترسی دارید، بلکه در این بازه قیمتی، یکی از سریع ترین حافظه ها در نوشتن اطلاعات با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه را در اختیار دارید. البته در طراحی Extreme V2 خبری از سازه آلومینیومی و چراغ نشانگر اتصال برق که در مدل های گران قیمت دیده می شود، نیست، اما در عوض با وجود قیمت عادلانه به استاندارد های مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP55 دسترسی خواهید داشت.

 

 


WD My Passport، بهترین اکسترنال HDD

  • ظرفیت: 1TB, 2TB, 4TB, 5TB
  • نوع: HDD
  • رابط انتقال دیتا: USB 3.2 Gen 1
  • سرعت انتقال دیتا به صورت ترتیبی: 120MBps

 

WD My Passport، بهترین اکسترنال HDD

 

اگر در میان بهترین هارد اکسترنال های 2022، به دنبال یک حافظه دیسک سخت جدید هستید،بهتر است مستقیما به سراغ WD My Passport بروید. امنیت بالا و حافظه 5 ترابایتی از ویژگی های بارز این محصول است که به شما در ذخیره و حفاظت از حجم بالایی از اطلاعات کمک زیادی می کند. My Passport از کدگذاری سخت افزاری 256 بیتی AES برای رمزگذاری فایل ها استفاده میکند که از آن رقیبی جدی برای محصول شرکت Seagate ، Backup Plus Ultra با فناوری مشابه می سازد. اما علی رغم قیمت مناسب این دستگاه، استفاده از اتصال قدیمی Micro USB در آن کمی ناامید کننده است.

 

 


SanDisk Extreme Pro v2، بهترین SSD اکسترنال برای حرفه ای ها

  • ظرفیت : 1TB, 2TB, 4TB
  • نوع : SSD
  • رابط انتقال دیتا : USB 3.2 Gen 2x2
  • سرعت انتقال دیتا به صورت ترتیبی : 2,000 MBps

 

SanDisk Extreme Pro v2، بهترین SSD اکسترنال برای حرفه ای ها

 

این محصول برای بازر کاربران حرفه ای ساخته شده است و مسلما قیمت گذاری آن هم متناسب با همین بازار بوده است، اما بهترین گزینه موجود در لیست بهترین هارد اکسترنال های 2022 برای کاربران حرفه ای است. طراحی این حافظه اکسترنال، با دوام امن و قابل اتکاست و با آخرین فناوری موجود برای دستیابی با سرعت 20 گیگابایت در ثانیه با اتصال USB همراه شده است. سرعت انتقال داده در این پورت به حدی است که با تاندربولت نسخه 3 رقابت میکند. در این محصول از PCIe 3.0 x4 M.2 NVMe SSD، چیپست ASMedia ASM 236 USB Gen 2x2 bridge و تراشه های حافظه WD’s SN730E استفاده شده است. علاوه بر رمزگذاری 256 بیتی AES، برای حفاظت فیزیکی از داده ها نیز، از شاسی آلومینیومی و سیسکون ضربه گیر استفاده شده است. این دستگاه با کسب استاندارد iP55 توان مقاومت در برابر رطوبت و گرد و غبار را داراست.

 

 


Samsung T7 Touch، سریع، امن و کاربر پسند

  • ظرفیت : 500GB, 1TB, 2TB
  • نوع : SSD
  • رابط انتقال دیتا : USB 3.2 Gen 2
  • سرعت انتقال دیتا به صورت ترتیبی : 1,050 MBps

 

Samsung T7 Touch، سریع، امن و کاربر پسند

 

Samsung T7 Touch یکی از خلاقانه ترین محصولات در لیست بهترین هارد اکسترنال های 2022 است که بواسطه استفاده از رابط انتقال داده USB 3.2 Gen 2، نه تنها از سرعت بالایی برخوردار است، بلکه با استفاده از رمزگذاری AES 256 و حسگر اثر انگشت، از اطلاعات شما محافظت کرده و به آسانی آنلاک می شود. طراحی این محصول بسیار با کیفیت است و از سطح محصولات مرسوم در بازار بسیار فراتر است. سازه و شاسی آلومینیومی این محصول از استحکام بالایی برخوردار است و در رنگ های متنوع به بازار عرضه شده است.

 

 


Samsung X5، بهترین با پورت تاندربولت 3

  • ظرفیت : 500GB, 1TB, 2TB
  • نوع : SSD
  • رابط انتقال دیتا : Thunderbolt 3
  • سرعت انتقال دیتا به صورت ترتیبی : 2,800 MBps

 

Samsung X5، بهترین با پورت تاندربولت 3

 

این حافظه اکسترنال تنها در صورتی به کار شما می آید که سیستم شما از پورت تاندربولت نسخه 3 پشتیبانی کند. استفاده از Thunderbolt 3 و حافظه های پرسرعت سامسونگ، Samsung X5 را به یکی از سریع ترین حافظه های SSD تبدیل کرده است. علاوه بر سرعت استفاده از استاندارد رمزگذاری AES 256 به شما این امکان را میدهد تا اطلاعات خود در هر شرایطی محافظت کنید. سامسونگ در این مصول تنها به فکر عملکرد نبوده و طیف رنگ متنوعی را برای سلیقه های مختلف در نظر گرفته است.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1401/07/26-16:47

سلام دوست عزیز. فرقی ندارد و با توجه به بودجه و نیاز خود می توانید هر کدام از هارد های معرفی شده را خریداری کنید.

مجیدجهانبخشی
1401/07/22-23:59

سلام عزیز حالاازبین این پنج هاردکدومش بهتر