ماشین لباسشویی خاموش شده و روشن نمی شود، چه باید کرد؟


پاسخ ها

دلایل مختلفی می تواند باعث روشن نشدن لباسشویی شود که هر کدام یک به یک باید توسط تکنسین بررسی شود. از جمله دلایل خاموش شدن ناگهانی لباسشویی و روشن نشدن آن میتوان به :

  •  خراب شدن فیوز لباسشویی
  •  خراب شدن میکروسوییچ لباسشویی
  •  خراب شدن دکمه پاور
  •  خراب شدن برد لباسشویی
  •  و غیره

مشاوره آنلاین

کار نکردن دکمه استارت لباسشویی و راه های برطرف کردن آن

یکی از مهم ترین عواملی که باعث روشن نشدن لباسشویی می ‌شود، کار نکردن دکمه استارت آن است. در صورتی که دکمه استارت آسیب ببیند، عملاً دستگاه از کار می ‌افتد؛ بنابراین برای رفع این مشکل لازم است مطابق زیر عمل کنید:

بیشتر بخوانید: علت گیر کردن تایمر لباسشویی

روشن نشدن لباسشویی

گام اول:

بررسی بسته بودن درب

مطمئن شوید که درب دستگاه را به درستی بسته‌ اید. به این منظور یک مرتبه درب را باز کنید و مجدداً محکم ببندید. سپس دکمه استارت را بفشارید تا بتوانید عملکرد آن را ارزیابی نمایید.

گام دوم:

غیر فعال کردن قابلیت قفل کودک

چنانچه قابلیت قفل کودک را فعال کرده باشید، تمام دکمه‌ های روی بدنه لباسشویی از کار می‌ افتند. برای این که از بابت فعال بودن این ویژگی مطمئن شوید، کافی است به نمایشگر ماشین دقت کنید. اگر قابلیت قفل کودک روشن شده باشد، روی صفحه نمایش دستگاه آیکون قفل نشان داده می‌ شود. در چنین شرایطی جهت غیر فعال کردن ویژگی مربوطه، دکمه شروع را چند ثانیه فشار دهید.

گام سوم:

جدا کردن دوشاخه از برق

در مرحله بعد دوشاخه لباسشویی را از برق بکشید و اجازه دهید که حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در همین حالت باقی بماند. سپس مجدداً دستگاه را راه اندازی نمایید. خاموش و روشن کردن کمک می ‌کند تا اختلالات برد کنترل از بین برود و مشکل روشن نشدن لباسشویی برطرف شود.

گام سوم:

برطرف کردن ایرادات مکانیکی دکمه استارت

اگر بعد از اقدامات فوق مسئله از کار افتادن کلید استارت رفع نشد، به احتمال زیاد دکمه دچار ایراد مکانیکی شده است. معمولا مشکلات مکانیکی در اثر اعمال فشار زیاد روی دکمه، ضربه خوردن ماشین یا استفاده طولانی مدت از دستگاه رخ می‌ دهند. در این حالت معمولاً کلید دچار شکستگی شده یا در جایگاه خود گیر می‌ کند.

کارشناسان مرکز تعمیرات لباسشویی نخست دکمه استارت را مورد بررسی قرار می دهند. سپس در صورت نیاز آن را با نمونه نو تعویض می‌ نمایند. البته اگر دکمه داخل دستگاه گیر کرده باشد، تکنسین‌ ها با ابزار مناسب آن را از این حالت خارج می‌ کنند.

گام چهارم:

رفع مشکلات الکتریکی دکمه استارت

گاهی کار نکردن دکمه استارت منشا الکتریکی دارد. در این گونه موارد ابتدا لباسشویی را به طور کامل از برق بکشید و مطمئن شوید که دیودهای نشانگر برق روشن هستند. در صورت خاموش بودن دیودها به احتمال زیاد ایراد از جانب فیوز دستگاه است. بنابراین ضروری است برای رفع مشکل روشن نشدن لباسشویی فیوز تعویض شود. اگر دیودها روشن باشند، اما دکمه استارت کار نکند، مدار داخلی ماشین خراب شده است. در این حالت حتما تعمیر لباسشویی را به یک فرد متخصص بسپارید.

یکی دیگر از مشکلات الکتریکی دکمه استارت این است که ارتباط آن با برد قطع می ‌شود. در چنین شرایطی باید برد تعویض گردد تا دکمه استارت بدون مشکل کار کند. توجه داشته باشید که رطوبت زیاد محیط باعث خرابی کلید استارت می ‌شود. بنابراین بکوشید که محیط نگهداری دستگاه خشک و بدون رطوبت باشد. همچنین در صورت پاشیدن آب روی ماشین، بلافاصله بدنه آن و اطراف دکمه ها را خشک نمایید.

بیشتر بخوانید: تعویض لاستیک درب لباسشویی

اشاره کرد. کاربر گرامی با توجه به موارد ذکر شده، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست تعمیر ماشین لباسشویی خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: آموزش ویدیویی ثبت درخواست

زود کمک

1400-11-23 11:24:59

پاسخ خود را بنویسید