تایمر ماشین لباسشویی به عنوان مثال روی 79 دقیقه تنظیم می شود ولی از 43 دقیقه بیشتر نمی رود و متوقف می شود، علت چیست؟


پاسخ ها

از دلایل اصلی علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی میتوان به :

  • خرابی میکروسوئیچ درب

  • خرابی موتور تایمر لباسشویی

  • خرابی هیدروستات

  • خرابی دستگیره برنامه لباسشویی

آیا ثابت ماندن تایمر لباسشویی به دستگاه آسیب می زند؟

تایمر لباسشویی موظف است سیگنال‌ های مربوط به وظایف قطعات را به آن ها ارسال کند، همچنین بین بخش های مختلف هماهنگی ایجاد می‌ کند. پس از این که ماشین را روشن می ‌کنید، تایمر چرخه شستشو را کنترل می نماید. برای مثال عملیاتی مانند دور کند و تند یا گرم کردن آب را انجام می‌ دهد. با توجه به وظایف گسترده‌ ای که این قطعه بر عهده دارد، می‌ توان گفت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی سلامت آن را تهدید می ‌کند.

در ضمن ثابت ماندن تایمر نشان دهنده این است که یک سری خرابی ‌های جدی در قطعات داخلی ماشین وجود دارد. اهمیت این مسئله مخصوصاً زمانی بیشتر می ‌شود که لباسشویی در حال کار باشد و تایمر جلو نرود. این مشکل حتی می ‌تواند منجر به توقف چرخه شستشو و نهایتاً خاموش شدن وسیله شود.

بیشتر بخوانید: دلایل مهم ماندن کف در ماشین لباسشویی

لذا در صورتی که مشاهده کردید تایمر دستگاه شما ثابت مانده، باید این هشدار را جدی بگیرید. سپس در اسرع وقت برای تعمیر لباسشویی و برطرف کردن مشکل اقدام کنید. این کار علاوه بر این که باعث بهینه‌ سازی عملکرد ماشین می‌ شود، در افزایش طول عمر آن نیز تاثیر شایانی دارد.

کاربر گرامی لطفا جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست تعمیر ماشین لباسشویی خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: آموزش ویدیویی ثبت درخواست
 

زود کمک

1401-02-25 18:12:09

پاسخ خود را بنویسید