تعویض لاستیک درب لباسشویی یکی از اقداماتی است که می تواند نشتی آب از درب دستگاه را از بین ببرد. لاستیک درب ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین قطعات آن است و خرابی آن موجب نشت آب از درب دستگاه و در نتیجه عدم کارایی ماشین لباسشویی می شود. در مواردی که این لاستیک به هر دلیلی دچار پارگی یا فرسودگی شده باشد لازم است نسبت به تعویض لاستیک درب لباسشویی اقدام کنید تا بتوانید از بروز اختلال و ایراد در عملکرد ماشین لباسشویی پیشگیری کنید. در این مقاله شیوه تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی را به صورت کامل توضیح داده ایم تا کاربرانی که در زمینه تعمیر لوازم خانگی تجربه دارند بتوانند خود اقدام به تعویض لاستیک دور درب لباسشویی کنند.

چنانچه پیش از این تجربه تعمیر لوازم خانگی را نداشته اید بهتر است این کار را به تکنسین های متخصص مرکز زودکمک بسپارید. زودکمک یکی از اصلی ترین مراکز ارائه خدمات تعمیر انواع ماشین لباسشویی بوده و به پشتوانه سال ها ارائه خدمات با کیفیت به یکی از خوشنام ترین مراکز در این حوزه تبدیل شده است.

ثبت سفارش آنلاین تعویض لاستیک درب لباسشویی

برای تعمیر وتعویض لاستیک دور درب لباسشویی به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعویض لاستیک درب لباسشویی را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، ماشین لباسشویی خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات ماشین لباسشویی، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

ثبت درخواست تعمیر و تعویض لاستیک دور درب لباسشویی

 

زمان مناسب تعویض لاستیک درب لباسشویی

یکی از سوالاتی که عموما برای کاربران پیش می آید این است که چه زمانی باید برای تعویض لاستیک درب لباسشویی اقدام نمایند؟ یکی از واضح ترین نشانه هایی که خبر از فرا رسیدن زمان تعویض لاستیک دور درب لباسشویی می دهد پاره شدن لاستیک است. این پارگی در ادامه منجر به نشت آب شده و مشکلات فراوانی را برای کاربران ایجاد می کند. اما تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی نباید تنها در صورت پارگی آن انجام شود. در مواردی ممکن است لاستیک به هر دلیلی سوراخ شده باشد. سوراخ شدن لاستیک نیز می تواند موجب اختلال در عملکرد دستگاه شود. بنابراین در صورت سوراخ شدن لاستیک درب نیز باید آن را تعویض کرد. از دیگر مواردی که باید لاستیک درب لباسشویی را با یک لاستیک نو تعویض کرد می توان به پوسیدگی لاستیک (حتی در صورتی که لاستیک هنوز پاره نشده باشد) و جرم گرفتن لاستیک دور درب اشاره کرد. ممکن است در هنگام کار ماشین لباسشویی متوجه اشکالاتی شده باشید که دلیل آن را ندانید. در برخی از مواقع بروز این اشکال ها به دلیل برخی مشکلات در لاستیک درب بوده و با تعویض آن برطرف می شوند. بو دادن لباسشویی حتی با وجود تمیزکردن های مکرر نیز می تواند ناشی از آسیب دیدگی لاستیک باشد.

تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی

مراحل تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی

در این بخش به نحوه تعویض لاستیک درب لباسشویی خواهیم پرداخت. یکی از مواردی که در این بخش باید به آن توجه کنید نوع لاستیک درب لباسشویی است. در زمان تهیه لاستیک نو دقت کنید که حتما لاستیک جدید کاملا مشابه لاستیک قدیمی بوده و به صورت اختصاصی مربوط به مدل دستگاه شما باشد. برای انجام مراحل تعویض لاستیک به پیچ گوشتی تورکس یا ستاره ای نیاز خواهید داشت. نحوه تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی به شکل زیر است:

بیشتر بخوانیم: رفع مشکل نشت آب از ماشین لباسشویی

 

 

1-  ابتدا دستگاه را از برق بکشید: رعایت موارد ایمنی یکی از اصلی ترین نکات در هنگام تعمیر لوازم خانگی است. بنابراین پیش از انجام هر کاری ابتدا لازم است که دوشاخه ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید.

2- پنل جلویی دستگاه را باز کنید: یکی از نکاتی که در این مرحله از تعویض لاستیک دور درب لباسشویی باید به آن توجه کنید این است که باز کردن پنل جلویی دستگاه در همه مدل ها امکان پذیر نیست و برای انجام این مرحله باید با توجه به مدل دستگاهتان اقدام کنید. شیوه باز کردن پنل نیز به این صورت است که ابتدا باید دو پیچ درب بالایی لباسشویی را که در عقب آن تعبیه شده باز کرده و در ادامه پیچ های پشت پنل جلویی را باز کنید. در هنگام باز کردن پیچ ها دقت کنید که به برد ماشین لباسشویی آسیبی وارد نشود.

3- محفظه مواد شوینده را خارج کنید: ابتدا جاپودری را کاملا بیرون کشیده و در آخر کار کمی آن را به سمت بالا متمایل کنید تا محفظه به صورت کامل از جای خود خارج شود. دقت کنید که وارد کردن فشار بیش از اندازه به محفظه جاپودری می تواند منجر به آسیب دیدن خارهای آن شده و آسیب های جانبی به دستگاه وارد کند. پس از خارج کردن جاپودری تمام پیچ های روی قاب را باز کنید. این پیچ ها در زیر محفظه قرار دارند.

4- سیم های متصل به برد لباسشویی را جدا کنید: زمانی که به برد دسترسی پیدا کردید متوجه اتصال کابل های زیادی به آن می شوید. برای تعویض لاستیک درب لباسشویی تمام این سیم ها و کابل ها باید از برد جدا شوند. توجه کنید که در هنگام جداسازی آسیبی به برد وارد نشود. پس از جدا کردن کابل ها نوبت آزاد کردن خارها می رسد. از خارهای بالایی قاب شروع کرده، آنها را یکی یکی آزاد کرده و در ادامه قاب را از جای خود خارج نمایید.

7- قسمت جلویی لاستیک را بردارید: درب پایینی دستگاه برای پمپ تخلیه و فیلتر تعبیه شده است. برای تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی لازم است که این قسمت را نیز کاملا باز کرده و پیچ های آن را باز کنید.

8- لاستیک دور درب را جدا کنید: در این مرحله می توانید لاستیک دور درب لباسشویی را به صورت کامل جدا کنید. لاستیک به وسیله یک سیم گرد و یک فنر به دو طرف متصل شده است که برای تعویض لاستیک دور درب لباسشویی باید این فنر را کمی باز کنید تا سیم از دور لاستیک جدا شود.

9- میکروسوئیچ درب لباسشویی را باز کنید: حال باید با دقت فراوان کابل میکروسوئیچ را جدا کرده و در ادامه پیچ آن را باز کنید. در نهایت قاب جلویی خارج می شود.

10- لاستیک قدیمی را با لاستیک جدید تعویض کنید: در این مرحله می توانید لاستیک جدید را به جای قدیمی کار بگذارید. بدین منظور ابتدا لازم است سیم و فنر دور بخشی از لاستیک که به دیگ وصل شده است را باز کرده، لاستیک را خارج کرده و در نهایت لاستیک جدید را جایگزین کنید. دقت کنید که پیش از جایگذاری لاستیک جدید بهتر است با استفاده از یک پارچه تمیز تمام آلودگی ها و کپک های پشت محل قرارگیری لاستیک را به صورت کامل تمیز کنید.

11- فنر نگهدارنده را در جای خود قرار دهید: همانطور که مشاهده کردید محل قرارگیری این فنر اطراف و دور لاستیک است.

12- مراحل را از آخر به اول طی کرده و قطعات جدا شده را به محل خود بازگردانید.

13- پس از اطمینان از اتصال صحیح تمام قطعات دستگاه را به برق زده و به صورت آزمایشی به کار بیندازید.

 

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران