در حین کار، کابل برق مربوط به ماشین لباسشویی داغ می شود، علت چیست؟


پاسخ ها

از دلایل داغ شدن کابل برق ماشین لباسشویی میتوان به : 

  •  به احتمال بسیار زیاد جریان کشی برق وجود دارد : زمانی که جریان بار از کابل برق عبور می‌کند، مطمئناً گرما تولید می‌کند. با افزایش جریان بار، درجه حرارت سطح کابل بیشتر می‌شود. 
  •  پریز برق مشکل دارد.
  •  سیم کابل برق مشکل دارد.
  •  شل بودن اتصالات

مشاوره آنلاین

هنگام داغ شدن دوشاخه لباسشویی چه اقدامی باید انجام دهیم؟

بهتر است تا آنجا که می ‌توانید چندین دستگاه پرمصرف را به یک منبع تغذیه متصل نکنید. با این اقدام از داغ شدن کابل برق ماشین لباسشویی پیشگیری می شود. بسیاری از کاربران به این مسئله توجه کافی ندارند، بنابراین دمای دو شاخه از حالت طبیعی بالاتر می رود. در چنین شرایطی لازم است اقدامات زیر را انجام دهید:

بیشتر بخوانید: علت ارور CL در ماشین لباسشویی

داغ شدن محافظ برق لباسشویی

چک کردن اتصال دوشاخه به پریز

اتصال شل دوشاخه به پریز باعث می‌ شود دمای آن به طور غیر طبیعی بالا برود. به همین دلیل نخست بررسی کنید که دوشاخه محکم به پریز متصل شده یا نه.

بررسی سیم‌کشی‌ ها

در مرحله بعدی سیم‌‌ کشی‌ ها را چک نمایید. زیرا سیم کشی خراب یا شل افزایش بیش از حد دمای پریزها و کابل برق را به دنبال دارد. حتی در اثر تداوم حرارت ممکن است پریز ذوب شده و حتی خطراتی مانند آتش سوزی به وجود بیاید.

تمیز کردن فیلتر

پاک نکردن فیلتر یا عدم تعویض آن موجب دمای غیرطبیعی دوشاخه لباسشویی می‌ شود. به همین دلیل در گام بعدی به سراغ تمیز کردن فیلترها بروید. البته ممکن است فیلتر لباسشویی قابلیت شستشو نداشته باشد، بنابراین باید آن را با قطعه جدید تعویض کنید.

نظافت موتور

نهایتا باید موتور دستگاه را به دقت نظافت نمایید. زیرا تجمع شن و ماسه یا گرد و خاک در این قطعه به داغ شدن کابل برق ماشین لباسشویی منجر می‌ شود. اگر به موقع برای تمیز کردن موتور اقدام نکنید، ممکن است این بخش از کار بیفتد و هزینه زیادی را برای تعمیرات روی دستتان بگذارد.

بررسی علل داغ شدن محافظ برق لباسشویی

یکی از مهم ترین دلایلی که موجب داغ شدن محافظ برق لباسشویی می‌ شود، استفاده بیش از حد از آن است. هر یک از محافظ ‌های برق موجود در بازار با توان مشخصی طراحی و تولید می ‌شوند. چنانچه دستگاه به طور پیوسته کار کند، فشار مضاعفی را تحمل نموده و دچار مشکلات مانند سوختگی می گردد. از این رو اگر احساس کردید، دمای محافظ برق بیش از حد افزایش پیدا کرده، آن را از برق جدا سازید. با این کار وسیله استراحت می کند و خنک می شود.

یکی دیگر از عواملی که در داغ شدن محافظ برق نقش دارد، وجود بار اضافی است. به این صورت که اگر در آنِ واحد چندین دستگاه را به محافظ‌ متصل کنید، بار اضافی ایجاد می شود. در نهایت هم دما به طور غیر طبیعی افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: دلایل باز نشدن درب لباسشویی و راهکارهای رفع آن

داغ شدن کابل برق لباسشویی

کاربر گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عیب یابی و تعمیر تخصصی و همچنین نحوه خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست تعمیر ماشین لباسشویی خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: آموزش ویدیویی ثبت درخواست

 

زود کمک

1400-11-20 15:20:27

پاسخ خود را بنویسید